Umutlarım her zaman gerçekleşmiyor, ama yine de her zaman umuyorum. -Ovid |
|
||||||||||
|
Başkalarının verdiği akılla hareket etmeye mecbur musunuz? Şunu söylemek gerekir ki insan hiçbir zaman bir başkasının aklı ile hareket etme mecburiyetinde değildir. Ben, bu konuya neden değinmek istediğimi de paylaşayım siz değerli okurlarımla. Çok görüyoruz etrafımızda her şeyi ben bilirim havasında bulunan şahısları karşısındaki muhatabını hiçbir şeyden anlamaz düşüncesi ile küçümsemekten vazgeçmezler. Ama akıl etmez ki o kuş beyni ile hiçbir şeyden anlamayanın kendisi olduğunu. Yazımın başlığını nasıl bulduğumu soracak olursanız çok değer verdiğim bir arkadaşımla akıl konusunda bir muhabbete tutuştuk ve arkadaşıma şunları söyledim. Canım kardeşim, hiçbir insanın diğerine akıl vermek haddi değildir. Aklı insanoğluna cenabı Allah vermiştir,zaten insan insana ancak fikir vererek onun yoluna ışık tutar. Arkadaşımda çok haklısın ağabey diyerek benim düşüncelerimi tasdikledi ve kaleme almakta olduğum bu yazının konusu ve başlığı bu muhabbetten çıkmış oldu. Ben, her daim o kardeşimin yanımda olduğunu hissederim ve onun vermiş olduğu destek sayesinde yolumda yürümeye devam ediyorum. Ne kadar yaşı benden küçük olsa da kocaman bir yüreği olan kardeşimin arkamda olduğunu bilmek kadar değerli bir şey yoktur. Her ne ise biz konumuza dönelim insan kullanabileceği kadar akla sahip olmuştur. Hayatı boyunca akla ihtiyacı olmaz fakat fikre ve önemli tavsiyelere ihtiyacı olacaktır. Onun içinde sana bir akıl vereyim mi diyenlerin yanında bulunmamaya gayret etmek lazım gelmektedir. Bunu neden söylediğime gelince de o şahıs Rabbimin kendine vermiş olduğu akılı heba etme yolunu seçmiştir. Ben, hiçbir zaman karşımda beni dinleyen şahıs yahut şahıslara size bir akıl vereyim; cümlesini kullanmayı uygun görmemişimdir. Nedenine gelince yukarıda söyledim, akla değil; o şahıslar her zaman fikir ve tavsiyelere ihtiyaç duymaktadır. İnsanlara anlatmak istediğim şey; akıl, sizin karşınıza geçip bir şeyler bekleyen muhatabınıza verebileceğiniz bir şey değildir. Onlara kendinizde olanı verirseniz bilmelisiniz ki siz kendiniz akıldan mahrum kalırsınız. Karşıma gelip de sana bir akıl danışmaya geldim, cümlesinin kullanılmasından hoşlanmadığım için muhatabıma şunları söylüyorum: Her zaman ben sana Rabbimin bana verdiğini veremem çünkü ondan sende de var. Ben, ancak sana fikirler tavsiyeler vererek seni bir şekilde yönlendirebilir; yolunu bulmanda faydalı olabilirim. Her zaman her yerde sana akıl vereyim, cümlesini ağzında sakız edenlere aklını kendine saklamasını önermeyi; kendime bir görev edinmişimdir. İnsanlara her daim tavsiyem şu olmuştur: Zihinlerinizde yer eden düşüncelerinizi karşınızdaki şahıslarla paylaşın, onların da sizlerin güzel fikirlerinizden yararlanmasına sebep olun. Fakat,hiçbir zaman hiçbir şekilde insanlara akıl verme cüretinde bulunmayın. Unutmayın ki aklınızı bir başkasına kiraya verirseniz kendiniz yürüyeceğiniz bir yol bulamazsınız. Ne karşınızdakilerden akıl alın nede karşınızdaki muhatabınıza akıl verin, çünkü akıl bir tek yaratan Rabbimiz tarafından kullarına bahşedilmiştir. Kimseyi de hayata yarar sağlayacağına inandığınız tavsiyelerinizden mahrum etmeyin. Benim inancım insan insana fikirleri ile yardımcı olur şahıs kendi aklını kullanarak varmak istediği hedefine ulaşır. Önünüze çıkan engellerden kendi aklınızın yer ettiği tecrübe sayesinde kurtuluşunuz mümkün olacaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |