İyi bir aşk mektubu yazmak için, neler yazacağını bilmeden oturman, kalktığında da ne yazdığını bilmemen gerekir. -Rouesseua |
|
||||||||||
|
Bizler, hayatımızın dengelerini değiştiren önyargılarımızın kırılmasına neden müsaade etmiyoruz? Hayatımızda birçok şeye yer veriyoruz; önyargılar da bunlardan bir tanesidir. Bizim insanlar hakkında olumlu yahut olumsuz fikirlere sahip olmamızda önyargılarımız, en önemli etken olmuştur. Genellikle yüzümüze her güleni çabuk dost sanıyor;onlara hiç tanımadan peşin hükümlü davranmaktan vazgeçmiyoruz. Her şeyimizi döküp saçarak farkında olmadan vermiş olduğumuz bir açığımızın zamanı geldiğinde, üzerimize çevrilen bir silah olacağını hiç hesaba katmıyoruz. Attığımız yanlış bir adımın hayatımızdaki dengeleri değiştireceğini her daim göz ardı ediyor; büyüklerimizin tavsiyelerine kulak asmıyoruz. Bu düşüncesiz davranışlarımızın bizi uğratacağı zararlara çok çabuk gözümüzü kapatma yoluna giriyoruz. İnsanlara zamansız güven duymak da bir önyargıdır. Nasıl una kepek karışmasın diye elekten unu geçiriyor fırıncılar, bizim yolumuz da hayatımıza aldığımız şahıslar hakkında en ufak ayrıntısına kadar araştırma yapmaktan geçer. Düşünülmelidir ki ;her anımızı birlikte geçirdiğimiz önyargılarımız, yeri gelir çizmekte olduğumuz rotayı kaybetmemize sebep olacaktır. Bu rotadan şaşmamak için de hesapsız adımlar atmamaya dikkat etmek, hayatımızın en önemli kurallarından bir tanesi olarak kabul edilmiştir. İnsanoğlunun yaşamında yer alan yargısız infaz; yeri gelir, rengarenk açan çiçekleri hazana uğratan yol olur. Onun için de hayatımızda dengelerin değişmesinde etken olan önyargıları kırmanın çabasında olunmalıdır. Bahsetmekte olduğumuz çabayı göstermememiz halinde etrafımızda dosttan, arkadaştan eser kalmayacaktır. Yolumuza hendek olan, girmekte olduğumuz çabaları boşa çıkaran önyargılarımızın kırılmasına müsaade etmezsek başarıya ulaşmamız mümkün olmaz. Telafisi imkansız kayıplara uğramamak için bizi karanlığa sürükleyen önyargıların kırılması, birinci tercihimiz olmalıdır. Onun için diyorum ki karşımızda yer alan şahıs hakkında yargısız infaz yapmadan önce bir değil iki defa düşünerek fikir beyan edilmesi gerekmektedir. Kırılmasına müsaade etmediğimiz önyargılarımızın geriye dönemeyeceğimiz yollara götüreceği aşikar. Bunun olmaması için de düşünmeden yargısız infaz yapmakla vakit kaybettiğimiz kimseler hakkında detaylı araştırmalar yapmamız lazım gelmektedir. Bir şahıs için olumlu yahut olumsuz fikirlerimizi beyan ederken ince eleyip sık dokumak, en önemli pirensibimiz olmalıdır. Gün gelir, önyargı ile yaklaştığımız her kim olursa olsun ayağımızın altındaki zemini kaydırma hususunda bir an bile geç kalmaz. Önyargı konusunda en önemli hususlardan bir tanesinin güven duymak olduğu insanlar tarafından gözardı edilmektedir. Bir şahsa kolay güven duyuluyor; fakat bir kimsenin bir diğerine duyduğu güven, öbürü tarafından hiç düşünmeden suistimal ediliyor. Bu da insanoğluna çabuk güvenilmemesi gerektiğini, tanımadan güvendiğimiz bir şahsın arkamızdan hiç çekinmeden kuyumuzu kazacağını gösterir. Hayatımız boyunca başımıza gelen iyi ya da kötü, bütün olaylardan ders almamız için içimizi kemirmekte olan önyargılarımızı kırma yoluna girilmelidir. Seçtiğimiz yargısız infaz yolunun yanlışlığının farkına varmaz, yaptıklarımızda ısrarcılığa devam edersek hem kendimize hem de karşımızdaki şahsa olan güvenimizi kaybederiz. Hiçbir zaman karşımızda yer alan bir şahsı tanımadan hakkında önyargılı davranışlar sergilemememiz icap etmektedir. Gün gelir düşünmeden beyan edilen fikirler, ayağımıza dolaşır ve etrafımızda durmayan bir nefret selinin çağlamasına sebep olur. Bahsetmekte olduğum duruma düşmemek için de ağzımızdan çıkan her söze dikkat etmemiz, her daim bizim hayırımıza olacaktır. Kırmamakta inat ettiğimiz önyargılarımızın umulmadık bir anda ayağımıza bir pıranga misali takılacağı unutulmamalıdır. Ben yazıma son verirken siz değerli okurlarıma bu konuda yargısız infazdan uzak kalmanızı tavsiye ediyorum. Siz, siz olun; yaşamınızda zamansız değişikliklere neden olması muhtemel görünen önyargılarınızın, aklınızı karıştırıp yanlış yollara sürüklemesine müsaade etmeyin. İnsanın en büyük yanlışı kapıldığı önyargılarına göre hareket ederek yaşamasıdır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |