..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Çocukların eğitimi, zaman kazanmak için nasıl zaman yitireceğimizi bilmemiz gereken bir meslektir. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Gültekin BAYIR




22 Nisan 2003
İlişmek midir ilişki yoksa ilişki diye bişi zaten yok mudur  
At last !

Gültekin BAYIR


İlişki diye bişey yoktur aslında. Modern çağda ilişki denen şey bir tarafın ilgisini ve beğenisini karşıdakine itiraf edebilme safhasıyla başlayıp sonra ballandıra ballandıra nalatıp karşısındakini kandırmasıyla güçlenip ve taraflardan birinin diğerine..


:BHBJ:
Artık.

İlişki diye bişey yok galiba ? Modern çağda ilişki denen şey bir tarafın ilgisini ve beğenisini karşıdakine itiraf edebilme safhasıyla başlayıp sonra ballandıra ballandıra anlatıp karşısındakini kandırmasıyla gelişip nihayetinde ise taraflardan birin diğerine tahammülü tükendiğinde biten zaman dilimine ilişki denir.

Ama asıl yanılgı şudur ki ? Biz arada geçen bu zamana aşk deyip Ferhat ile Şirin’in Aslı ile Kerem’in hayatı pahasına yücelttiği o kavramı da arada piç ediyoruz sanırım. Neden bunları söylüyor olduğumla ilgilenmeyeceğim bu sefer. Aşka değil ki lafımda zaten. Aşka öykünülen bilinçaltı (televole) destekli beraberlikler var günümüzde sadece. Ve iki yabancıyken daha tanışıldığında o gece sevişmeyi denemek denen erdemden de muaf tutmak gibi bir extra gerzeklik hakim günümüz ilişkilerinde nedense ? Bedensel hazlar güzel tamam ! Ama uydurmadık kendimizi batının modern deneysel tattaki ilişkilerinin cinsel formatına bir türlü. Bunu itiraftan kaçınma nedenimiz her ne kadar partnerimiz adına ahlakçı davranmak gibi gösterilmeye çalışılsa da tarafımızdan sanırım asıl korumaya çalıştığımız kendim iziz ! Kendi özgür cinselliğimizi vaftiz edemediğimizden olsa gerek bir türlü isim koyup yetiştiremiyoruz ki ? Bu nedenle de asla olgunlaşmayacak. Zira aşk süsü verilmiş bi sürü ilişkinin nasır bağlamasına yol açtığı beyin hücrelerimiz sevda şehvet arasında gidip gelmekte.

Bilinçaltımıza yüklenmiş ayıplar , prensipler ve yetişkin bedenimizin en doğal halini bile ruhumuza yabancı kılan evcil bana göre değil fenomenlerimiz var hepimizin. Toplumsal mirasın bize kalması için toplumun ölmesi gerekmiyor ne yazık ki ! Ve nedendir bilinmez desem de bal gibi bildiğimiz nedenler yüzünden kendi yaptığımızda mazur gördüğümüz bir sürü kuramsal ayıbı başka bedenler ve ruhları günahkar diye teşhis ederek kendimizi arındırdığımız araçlar olarak kullanmaktayız günümüzde . Asıl ve salt ayıp olan şey bu aslında. Kendini mazur görmek adına düpedüz çifte standart uygulamak. Hem de kime kendine.

Tanrı kimseye kendisiyle yüzleşecek zaman vermemeli bence !!!


Gültekin BAYIR
08 Mayıs 2003 Perşembe

.Eleştiriler & Yorumlar

:: yalnızlık korkusu
Gönderen: Vampire Of The Sun / istanbul
11 Mayıs 2003
insanlar yalnızlığa dayanamazlar.dost,arkadaş,sevgili ne derseniz deyin ihtiyaç duyarlar o veya bu şekilde doldurmaya çalışırlar bu boşluğu.fakat insan doğumda da ölümde de yalnızdır(istisnalar hariç)bunu örtbas etmek gibidir yaptıklarımız.bir sürü sevgilim oldu, bana kazandırdığı tecrübeleri evreni verseler değişmem ama biliyorum ben yalnız kalamam bir başkası da kalamaz çünkü doğamızda bu yok.kendimize dayanamıyoruz,katlanamıyoruz bir de bunları bir başkasından umuyoruz,komik ama gerçek.insanlar günümüzde gösteriş,para,ün vb. şeyler için ruhlarını,bedenlerini umarsızca kullanıyor ve bunun adına aşk,sevgi,ilişki deniyor,çıldıracak gibi oluyorum.bu kadar mı düştü o kutsal duygular.günahlara bulamışız her yanını...bu davranış,yalan söyledim ama bunun adı gerçek demeye benziyor.aşkı sevgiyi ilişkiyi de tattım,bir gün elbet bitiyor.değer mi ilişkimizi günahlara katmaya...gittikçe kötüye giden bir topluma,dünyaya merhaba..........

:: ilişki vardır gültekin
Gönderen: güneşin kızı / senin doğduğun yerler
9 Mayıs 2003
edebi anlamda çok hoşlansamda konuyu bukadar zora sokacak fikirlerine katılmıyorum ama yazmaya devam etmene sevindim sakın vazgeçme!........ ilişkiler hep var olsun engelleme :))




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir ilişki başlasın için mi ?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sahiden Var mıyım? Yoksa Bu Bir İhtiyaçtan Yanılsama mı?
Öylesine
Repertuar Çalışması... Devam...
Karanlığın Küçük Kahverengi Lekeleri.
Siz Hiç Bir Kat Yukarıda Öldünüz Mü?
Repertuar Çalışması...
Yapabileceğinin En İyisini Yapmamak...
Yaşam Denilen Ve Kaç Bilinmeyeni Olduğu Bilinmeyen Denklem.
Sanırım birden fazla ben varım !!!
Bu aralar ne mi yapıyorum ?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İki Hece [Şiir]
Şiirimsi. [Şiir]
Soru [Öykü]
Değişmeli [Öykü]
Koşma Süreyya ! [Eleştiri]
Komplo Teorilerinin En Teorik Olanı. [İnceleme]
“Tanrı’nın Eli” ve panik halinde üç beş surat. [İnceleme]
Bir Garip Aşkın Mektubu [Bilimsel]


Gültekin BAYIR kimdir?

Zaman daralıyordu, adeta demir sertliğindeki grimsi akşam karartıları etrafımızdaki yerlerini alırken eksik olan metal seslerini bilinçaltımız tedarik etmekteydi. Aman tanrım buda mı olacaktı dedi Elophis. . .

Etkilendiği Yazarlar:
T-H-O-S-H-U-N


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gültekin BAYIR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.