Olgunluğa erişmemiş şairler ödünç alır, olgunluğa erişenler çalar. -George Eliot |
|
||||||||||
|
Hemen kayınvalideme telefon edip, yakınımızın yeni telefon numarasını istedim. Kendisi okuma – yazma bilmiyor ama, herkesi telefonla arayabilir. Rakamları biliyor yani. Özel rehberindeki hangi telefon numarasının kime ait olduğunu bilir. Aldığı telefon numaralarının başına, her kişiye ayrı olmak şartıyla bir şekil çizer. Asıl püf noktası numarada değil, işte bu şekillerdedir. Örneğin tüpçünün telefon numarasının başında – güya- tüp şekli vardır. Şekil hiç tüpe benzemez ama, kayınvalidem benzetir . Her şeklin yanındaki telefon numarasının kime ait olduğunu bu şekillerden böylece şıp diye bilir. O nedenle, istediğim telefon numarasını bana vereceğinden eminim. Evine gitmeye üşendim ve telefon ettim kayınvalideme. “ Anne!............’nın telefonunu söyler misiniz? ” dedim. Önce bir kâğıt şıkırtısı duydum. Belli ki çarşaf gibi rehberini açıyor. Bir müddet sonra bana söyledi numarayı. Onlarca rakam...........Oysa vereceği, topu temeli toplam 11 sayı. Söylediği rakamlardan bir şey anladıysam, arap olayım. Aynen şöyle verdi istediğim numarayı: “ İlk evelâ sıfıra basacan. * Sıfırdan sonra da 3’e bas.Bi sıfır, bi 3. * 3’ ten sonra 1 tane 1 var. 31 odu şinci. * 1’in yanında da 1 tane 2 var. Bi 1, bi 2..12 oluyo, di'mi? * Şimdi 2 ’den sonra 1 tane 8 var, 8 ' e basacan.. Sıfır, 3 , 1 , 2 , bi de 8 odu şinci. Tamam mı? En son 28 odu. * 8 den sonra gene 1 var. Ama bu 1'den 2 tane . 1’e 2 sefer basacan. Hani önceden de vardı 1 tane 1...... Bu 3 üncü 1 oldu. Ama 1'in birisi en başta, 3'le 2'nin arasında. İşte o 1'den 1 tane.......8'le 4'ün arasındaki 1'den 2 tane var.Tamam mı? * 2 tane 1’in yanında 1 tane 4 var. 2 tane 1, bi de 4. Ama 4’ ten 1 tane var haaaaa!. Bi yo ( bir sefer ) basacan 4’e. Sakın 2 sefer basma. Deminki 1 ‘e 2 sefer basacan.... 2 sefer 1 ‘e basacaksın, 1 sefer 4’ e basacan. Anladın mı? * 4’ ün yanında bi tane 2 daha var. 4’ e bastıktan sonra 1 sefer 2’ ye basacan. Bi 4, bi 2. ...42 oluyo yani. * Şimdi, 2'den sonra 1 tane de 6 var. Yani 2’den sonra 6..... 1 tane 2, 1 tane 4 , bi tane de 6 odu şinci. * 6’nın yanında da 5 var. En sonra 5 var yani, 1 tane 6, bi tane 5 var. En son 65 odu.“........İşte hepsi bu. Neredeyse “ imdaaaaaaaat ! ” diye bağıracağım. Telefon numarasını istemek yerine, üşenmeyip evine gitseydim, bu kadar yorulmayacaktım. Zaten üşenci, işin çoğunu yaparmış. Bir telefon numarası almanın bu kadar zor olabileceğini hiç düşünmemiştim. Sonra sordu kayınvalidem: - “ Yazabildim mi? Bir daha söyleyeyim mi? ” - “ Hayııııııııır hayıııııııır! Söylemeyin, oraya geliyorum. “ dedim. İşin içinden çıkamayacağımı anlayınca, kalktım gittim evine. Allahtan hemen yanımızda oturuyor. Aldım kalemi elime, bir çırpıda telefon numararasını yazıverdim......Bir telefon numarasını kayınvalidemin bu kadar nasıl zorlaştırabildiğine çok hayret ettim doğrusu...............İşte böyle ! Benim kayınvalidem gerçekten bir ömür.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |