Uygarlık, gereksiz gereksinimlerin, sonsuz sayıda artmasıdır -Mark Twain |
|
||||||||||
|
Benim torunlarım çok gızıyorla eski kelimeler gullanıyom diye. Öztürkçe yaz babanne, dilimizi bozma diyorla. Bu yaştan sonra dilimi nasıl değiştirim ? " Gart meşe bükülür mü ? "....Beni azıcık çalıştırdıla, öztürkçe kelimeleri öğretdile. Bugün onların dediği gibi yazmaya çalışacam: Sevgili günlüğüm, gadın olmak bizim memlekâtımızda zor. Sankı TUTSAĞIZ biz. Nuçun erkeklerle gadınlar eşit değil ? Bi türlü US erdiremiyom bu işe. ÖZVERİYNEN çalışmaları bekleniyo gadınlardan. Biz KIRNAK mıyız ? Gadının ne BEKLENTİSİ var , ne GEREKSİNİMİ var diye düşünen yok. Yüreğime gonan, pır pır eden guşları gören - soran yok. Gulağımda çalınan EZGİLERİ duyan yok. Gençliğimi ANIMSIYOM da, bir örüzger gibi geçti gitti. Hiç tadını çıkaramadım şartossun. Gençliğimi çabucanak YİTİRDİM . Tarlada çalış, baçcada çalış, evde çalış; hiç dinlenmek yoktu. İşleri yetiştirmek uçun İVEDİLİKNEN çalıştım yıllarca . DİNLENCEYE bile zamanım yoktu. Yüzümdeki çizgiler bana TANIKLIK ediyo zaten. Ayrıca; OLANAKSIZ , UMARSIZ galdığım zamanlar oldu, emmevelâkin ( Bunun öztürkçe garşılığını bilmiyom, gusura bakma.) hiç yılmadım sevgili günlüğüm. Umudumu gatiyen YİTİRMEDİM. Umutlu olmayı hep ÖNEMSEDİM. Bunu her zaman VURGULUYOM. Dün bi gazetede okudum.Gadınlara yeni haklar verilecekmiş. Hiç aslı yok. Hepsi yalan haber. Gazetelere SIKIDENETİM ilâzım. Ki, doğru habar yazsınla. Ah bak ne geldi aklıma: Bizim torun ALANTOPU oynuyo. Dünyanın bir numaralı tenisçisi olacam diyo sevgili günlüğüm. Küçük torun da geçen gün futbul oynarken AKARCAYA gaçmış topu tutacam deye. Bu çocukların top merakı beni bezdirdi. Bazen ÖZELEŞTİRİ yapıyom. Etdiyarladım da o nedenle mi çocukları anlayamıyom diye. Ama benim büyük torun DİLMAÇ olacam diyo. Turistlere rebberlik yapacakmış. Akıllı insanın hali başka. Sevgili günlüğüm, günlük yazım derken ben basbaya deneme yazdım sanırım. Öğrendiğim öztürkçe kelimeleri ne gözel gullandım, di` mi? Bi daha ki sefere daha gözel yazacam, daha çok öztürkçe SÖZCÜK gullanacam. Sevdim bu işi. Az daha unuduyodum, bizim tuvaletin FIŞKIRGAÇI bozulmuş. Hemen bir tamirci çağırayım da ONARTAYIM . Heva yere su akıp durmasın. Hoşçakal sevgili günlüğüm. Fatma Ninen not: Öğrendiğim öztürkçe sözcükler böyük harfinen yazılmıştır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |