İyi bir aşk mektubu yazmak için, neler yazacağını bilmeden oturman, kalktığında da ne yazdığını bilmemen gerekir. -Rouesseua |
|
||||||||||
|
Debisi artıyor yalnızlığın. Yüzünün kıvrımlarına hüzün gizlenmiş bir kadın bakıyor pencereden. Karanlığı delmeye çalışan sokak lâmbaları, ulaşabildiği yerleri aydınlatıyor ancak. Saçak altları suskun; evler, geride kalmış muhabbetlerin yorgunu. Duvarlar tanık, yapılan sohbetlerin ardından düşülen yalnızlığa. Oysa birkaç saat önce, yüksekçe bir tepedeydi birkaç kişi. Utangaç bir genç kız gibi kendilerine bakan küçücük kasabayı seyretmişlerdi kuş bakışı. Sarıdan kırmızıya dönen yaprakların hafif buruk kokusunu çekmişlerdi içlerine. Güneşin batmasıyla birlikte, evlerin bacalarından ince ince yükselen dumanın kokusunu duymuşlar; dumanın , boşlukta çizdiği şekillerin oynaşmasını izlemişlerdi. Yarısı kırık bir banka sırt verip, çiçekli bir basma elbise giymişe benzeyen kasabanın görebildikleri sokaklarında çocukluklarını aramışlardı. Doğdukları, doydukları; kendisinden ayrı kaldıklarında geberecek kadar özledikleri şehirdi burası. Yılın sadece birkaç gününde sevdikleriyle buluştukları yerdi. Toprağına, sevdiklerini sakladıkları yerdi. Birkaç saat önce şenlendirdikleri o tepeyi, soğuk bir rüzgâr yalıyor şimdi. Boşalan evde yalnız kalan kişiye veda eden yolcular; yorgun ama mutlu bedenlerini araba koltuklarında uyutmaya çalışıyor olmalılar. Onları uğurlayan evler ise, oyuncağını kaybetmiş çocukların hüznünü yaşıyor muhakkak. Gümbür gümbür ses veren davulun tokmağı kırılmış, gürül gürül dönen değirmenin suyu kesilmiş. Gelen gider; ağaca konan kuş, an gelir, elbet uçar. Geriye, sadece buruk anılar kalır. Herkes geri döner yalnızlığına. Ve üşür sıcak odalarda yalnızlığıyla.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |