..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Fırtınalar insanın denizi sevmesine engel olamaz. -Maurois
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Kâmuran Esen




15 Aralık 2003
İzedebiyat Hastalığı / Teşhis ve Tedavisi  
Kâmuran Esen
Dikkat! izedebiyat alışkanlık yapıyor!


:BDDI:
Yaşanan tecrübelerden,  yapılan gözlem ve araştırmalardan çıkan sonuçlara göre; izedebiyatın alışkanlık yaptığı kesinlik kazanmıştır. Önce hobi olarak başladığı ve zamanla  tedavisi zor bir  hastalık haline geldiği anlaşılmıştır.
 HASTALIĞIN NEDENLERİ: 
Bu hastalık daha çok yetişkinlerde ve  özellikle emeklilerde sıklıkla görülür. Hastalığın bilinen ve doğrulanan nedenleri şunlardır: 
* Yıllardır yazdıklarını okutacak birilerini bulamamak, hastalığın en belirgin nedenlerinden biridir.
* Saçma sapan tv programlarını izlemekten gına gelmek.
* Yazdığı şiir, deneme, öykü gibi bilumum yazı türlerini hiçbir yayınevine beğendirememek.
* Etrafında kendisiyle  birşeyler paylaşacak birilerini bulamamak.
* Okumaya, yazmaya fazla düşkün olmak ve yazdıklarını biriyle paylaşma ihtiyacı duymak, hastalığın ortaya çıkmasında önemli bir etkendir.
  BELİRTİLER: 
* Hasta, gece yatağından kalkar, izediyata göndermek için şiirler yazar.
* izedebiyata gönderilen her yazıyı okumaktan, hastanın gözleri kan çanağına döner.
* İkide bir arkadaşlarına telefon ederek, siteye göndereceği  şiirleri okur.
* Aşırı duygusallık görülür. Bazı şiir veya denemelerine yapılan incitici yorumlara üzülür, ağlamaklı olur. ”Bunların amacı üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek,” diye söylenir.
* Hasta; yemek yaparken, bulaşık yıkarken gözlerini sabit bir noktaya diker.Sonra, bilinçsiz bir şekilde bulaşık elleriyle bilgisayara doğru yönelir, izedebiyatı tıklar.
* Sık sık “Bugün izedebiyata  hangi şiirimi göndersem, hangisini göndersem?” diye söylendiği duyulur.
* izedebiyatta okurken, izedebiyata yazarken; çalan kapıyı, telefonu duymaz. Az ötede oturan eşini ve  onunla evli olduğunu unutur. Hatta, hastalığı çok ilerlemiş olanların, eşini görünce, “A - aaaaaa! Bu adam ( kadın) da kim? ” diye şaşırdığı görülür. 
TAMAMLAYACI    BULGULAR:
* Hasta, sokakta gördüğü her kişiye; “Acaba bu, izedebiyata yazıyor mu? Yazdıklarımı okuyor mu ? ” diye bakar.
* Gün arkadaşları ile, izedebiyattaki yazar arkadaşlarını birbirine karıştırır.Yazar arkadaşlarının gün’e gelmelerini bekler.
* Telefonda kendisine “Alo! Ben  ....” diyen hemen herkese, “Ay! Siz izedebiyattan falan falan mısınız yoksa?” diye sorar.
AYIRICI TEŞHİŞ: 
İzedebiyat hastalığı ile internet hastalığı  zaman zaman birbirine karıştırılır. izedebiyat hastalığını internet hastalığından ayıran en belirgin fark; izedebiyat hastalarının kendilerini ifade etmede, okuduklarını ve dinlediklerini hemen kavramada çok başarılı olmak, ülke sorunlarıyla çok yakından ilgilenmek gibi  davranışlar göstermeleridir. 
EVRİM:
* Bu hastalığın evrimi  gençlerde değişken olmakla birlikte, yetişkinlerde, zamanında  tedavi edilemezse çok uzun sürer.
* Ekrana saatlerce bakmaktan, yeteri kadar uyumamaktan dolayı; hastanın göz altları siyahlaşır.

HASTALIĞIN  ÖTEKİ  BİÇİMLERİ: 
* Bazı izedebiyat hastalarında, saatlerce pc başında kalmaktan dolayı görme bozuklukları ve kilo kaybı görülür.
* Hasta; evine gelen herkese yazı ve şiirleri okumak , okutmak ister;  reddedenlere karşı ise  zor kullanma gibi  davranış bozukluğu gösterir.
* pc karşısında fazla oturmaktan  sık sık belde tutukluk,  nadiren de  kamburluk  görülür.
* Bazı hastaların, izedebiyattaki yazıları okurken sürekli birşeyler atıştırmaktan dolayı , fazla kilo almaktan şikâyet ettikleri görülür.
* Uzun süre hareketsiz kalma,  izedebiyat yüzünden spor yapmayı unutma gibi sebeplerden dolayı; kadınlarda selülitlerde artma , erkeklerde ise, bel bölgesinde  kalınlaşma görülür. 
TEDAVİ: 
* Hastalar, uzun bir süre bilgisayardan, dolayısıyla izedebiyattan uzak tutulur.
* Hastalara, internet olmayan ortamlarda tatil yaptırılır...İzcilik, yürüyüş, aletli cimnastik gibi etkinliklerin çok yararlı olduğu, yapılan deneyler sonucunda kesinlik kazanmıştır.
* Hastaları izedebiyat hastalığından kurtarmak için; kendilerini Halk Eğitimi bünyesinde verilen kumaş boyama, ahşap boyama gibi el sanatları kursuna göndermek en etkili tedavi biçimlerinden biridir. Herhangi bir dernekte çalışmak da hastayı biraz rahatlatır.
* Bir yazıyı  kitaptan okumanın, nette okumaktan daha zevkli, daha etkili olacağını anlatmak, bu kişilere çeşit çeşit kitaplar almak da çok olumlu sonuçlar verir.
* Ayrıca izedebiyat hastalarına hayatın; yazmaktan, okunmaktan ve okumaktan ibaret olmadığını düşünmeye yönlendirmek için, onları tiyatroya, sinemaya götürmek de çok yararlı olur. 
 
Umarım sizin izedebiyat zevkiniz, hobi aşamasındadır.Bu hobinizin hastalığa dönüşmemesi için, gerekli önlemleri şimdiden alınız Çünkü, hastalık dediğiniz şey iğneyle giriyor, çuvaldızla çıkıyor. Hatta kazmayla!
 
 
 
 

.Eleştiriler & Yorumlar

:: İzedebiyat hastaligi :)
Gönderen: İlke ERSOY / İstanbul
27 Ocak 2004
Uzun zamandir bu kadar keyifli ve komik bir yazi okumamistim...Akliniza saglik. :) Ben daha yeni sayilirim bu camiada, hasta sayilmam ama İzedebiyat'taki kaliteyi, yazarlara verilen ozeni ve editorlerin esirgeyici yaklasimla yorumlari kontrol insiyatifini bile yazara vermelerini(ki olmasi gereken budur dikta uygulanmayan bir edebiyat sitesinde), yazarlarin birbirleri ile ugrasmak yerine birbirlerinin yazilarindan bile bir kutuphane olusturabilecek olgunlukta kulturlu insanlar oldugunu; hele ki birbirinden guzel yuzlerce yaziyi gordukce, izedebiyat'in hastalik olmamasi pek mumkun gorunmuyor.:) Bana, ilk yazimi gonderdigim andan itibaren "dogru yerdeyim" hissini verdi İzedebiyat.Burada olmaktan cok mutluyum, bu keyifli yazi icin de tesekkur ediyorum Kamuran hanım.Sevgiler.

:: En güzel hastalık:))
Gönderen: Özgür Tanrıverdi / Elazığ
29 Aralık 2003
Harika bir yazı ve çok güzel saptamalar... Ama emin olun en güzel hastalık belki de bu. Özellikle okumak ve okumanın ötesinde duyguları paylaşmak. Her zaman o güzel yüreğininden çıkan dize ve satırları okumak dileklerimle. Yeni bir yıla girerken umarım bu hastalığın bir tedavisi bulunmaz dileklerimi sunarken, en güzel dizeler ve satırlarınızın önümüzdeki yılda da en yeni, en güzel ve en mutlu duyguları aktarması dileklerimle. Sevgi ve saygılarımla....

:: HASRALIK
Gönderen: Fikret simsek / Almanya
24 Aralık 2003
Efendim , ayni dertten muzdaribiz . Sanki kendimi gördüm . Hanimin sert uyarilari gelir bazen ; " Fikret , kalk su bilgisayarin basindan , yeter der ." Bilmez ben burada neler yazar , okurum . Güldüm de okurken yazinizi . Benim nereden geldigimi biliyorsunuz . Misafir olarak buraya arada gelip yazilar okuyan bir yolcu farzediniz . Yaziniz cok güzeldi . Ben de bir öneride bulunacagim . Her ne olursa olsun , yine de bir ara firsat bulup disardaki o tertebiz havayi cigerlerinize cekiniz efendim . Sevgiler . Fikret Simsek

:: tedavi olmak istemiyorum
Gönderen: Elçin / Aydın
22 Aralık 2003
zorla tedavi ettiler beni olmak istemezdim oysa... Okuma hastalığına tutuldum epeydir, okuyorum ve bir kez daha bu hastalığa tutulmak umudu ile bu civarlarda geziyorum bakalım az biraz kırgın duygularımla yazacağım. Kamuran Esen, Tayyibe Atay, Nuri Can, Özhan Hakan gibi yazmak umudu ile yazacağım. izedebiyatın kazandırdığı pek çok güzelliğe ve sizin kaleminize bir kez daha teşekkürler... Sevgi ve saygılarımla Elçin

:: harikasınız:)))))
Gönderen: ayse / istanbul
22 Aralık 2003
Valla itiraf etmek gerekirse bizler okuyucu olarak şikayetci degiliz :))))) bırakın bu hastalıga yakalanalım ; yalnız unuttugunuz birşey var ki oda klavyenin ayda bir temizlenmesi üzerinde birşeyler yiyip içmekten zavallı perişan rengi ruhu soluyor ,aradıklarımı nerdeyse ben klavyenin içinde bulacagım kuruyemişler ve çaylar olsun boşverin bizim hastalıgımızda bu olsun:))))))) SAGLICAKLA.

:: Tedavi olmak istemeyen bir hastadan...
Gönderen: Ceren Emre / Ankara
21 Aralık 2003
Belirtilerin hepsi bende de var. Ama tedavi olmak istemiyorum:))

:: :)))))))))))))))))))
Gönderen: Tayyibe Atay / Bolu
16 Aralık 2003
Ben neciyim bakalım burada ha!..Demek şişmanlamaya başlamamın nedeni pc...Sorarım bunu ona ben!...Ekranını kırmazsam,buradayım!..Hem umurumda değil yayınevlerinin yazılarımı beğenmemiş olması!..Senin de olmasın!..İzedebiyattaki dostlar okusun yeter ya!..Hepsini öpüyorum valla!:)))))Güzel yazıydı,teşekkürler ve devamlar efendim!Sevgiyle kal emi!..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Her Ayın 28'i ve Kayınvalidem
Üşüyen Ve Ağrıyan Sol Ayağım
Fatma Nine'nin Mektubu
İzedebiyat Hastalığı, Teşhis ve Tedavisi - Yeni Düzenleme
Evli Bayanlara Öğütler
Mudurnulu Fatma Nine Jimnastiğe Gidiyor
Kayınvalidem Bir Ömür - 4
Ya Bakan Olucam Ya Başbakan / Mizah
Sinir Olduğum Tipler - 1

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Kızım Sen Avukat Ol!
Atatürk'e Mektup
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...
Canı Sıkılmak Nasıl Birşey?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.