Bir insan bir kaplanı öldürmek istediğinde buna spor diyor, kaplan onu öldürmek istediğinde buna vahşet diyor. -Bernard Shaw |
|
||||||||||
|
................ Geçen gün dedem gelmiş, sağolsun. Yatılı okuduğum için bir türlü okuldan çıkıp eve atamadım kendimi. Bir günlüğüne gelmiş olan dedemin dönüşü bir haftayı bulacak gibi... Dedem gelirken aklında : "Kıza destek olalım ki hem ailesinin arkasında olduğunu hissetsin, hem de önü açılsın." düşüncesiyle gelmiş. Dedemin bu ince hareketinden çok (çok çok çok...) memnun olurken bir yandan da soruyorum: acaba gerçekten önümüzü açabilirler mi? Galiba yükselmeyi hedefleyen beyinler için arkasında destek olduğunu görmek önemli. Kahvaltısa dedemin " Kızım, köyde odanı hazırladık, tatilde hemen atlayın gelin! Televizyonu, VCD'si, herşeyi var!" demesi müthiş memnun etti beni. Zaten her yaz köye ders çalışabilme umutlarımı cabime koyup, hasretlerimizi gidermeye gideriz. Onlar da hep bana bir oda kurarlar. Ama gelin görün ki, arasıra(!) sapıtırım amacımdan, ders mers çalışamam. Neyse bence aile desteği önemli. Mesela şu sıralar bizim son sınıflar ÖSS'ye çalışıyorlar. Ve onlar gibi daha bilmem kaç öğrenci de çalışıyor kendilerince. Benim daha 1 senem olmasına rağmen ben bile telaşlanıyorum zaman zaman. Bu sınava hazırlık dönemlerinin ne kadar sancılı olduğunu kısa bir süre önce girdiğim LGS'den biliyorum. Ama konu ÖSS olunca acı katlanıyor olmalı. LGS'den öğrendiğim bir şey varsa o da, yıl içindeki başarı grafiklerinin çok da önemli olmadığıdır. Ki sene içinde başarımın pek parlak olmadığını görüyorduk fakat şimdi Türkiye'nin (belki de) en iyi okulunda okuyorum. Eğer ailem benim düşüşlerime tepki gösterseydi başarılı olamazdım. Babamın her zaman :" Olmazsa olmaz kızım, sıkma canını." demesi beni çok rahatlatırdı. Depresyondan bir türlü çıkamadığım zamanlarda çalışmayı aksatmama göz yummaları ve bir yandan güvendiklerini hissettirmeleri bir çok problem ihtimalini ortadan kaldırmıştı. Şimdi önümde ÖSS var... Gene dailem sonsuz güveniyor. Sınavlarn biraz da kısmete bağlı olduğunu unutturmadan çalışmaya teşvik ediyorlar. Herhalde onlara kocaman bir TEŞEKKÜR borçluyum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © BuZ_LaLe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |