..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Güzellik her yerde karşılaşılan bir konuktur. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Doğa ve Dünya > Oğuz Düzgün




29 Haziran 2007
Yüreksel Cehennemleşme  
Oğuz Düzgün
Sordum kendi kendime..Ya her gün yaşasak bu cehennem sıcaklarını hâlimiz ne olacak?Düşünsenize 90 günlük yaz mevsiminin her günü aynı sıcaklıkta geçiyor.Bu sıcaklıklara nasıl dayanabilecektik bunca nem baskısı altında?


:BJCJ:
Sıcaklar bunalttı hepimizi.Saklanıp kaldık çoğumuz evlerimizin bir köşesinde.

Çalışanlarımızsa klimalı ya da vantilatörlü ortamların serinleticiliğine attılar kendilerini.

Limonatalar, maden suları ve bazen gazozlar yetişti hararetimizi teskin etmeye.Adeta yanıyorduk birkaç gündür.

Sordum kendi kendime..Ya her gün yaşasak bu cehennem sıcaklarını hâlimiz ne olacak?

Düşünsenize 90 günlük yaz mevsiminin her günü aynı sıcaklıkta geçiyor.Bu sıcaklıklara nasıl dayanabilecektik bunca nem baskısı altında?Hangi gölge bizi teskin edebilecekti?

“Bizim klimalarımız var, bu nedenle klimalı evimizde, iş yerimizde otururduk” diyebilirsiniz.

Fakat klimanın faydalarının yanında aşırı ve bilinçsiz kullanımdan kaynaklanan zararlarının da olduğunu unutmayalım.

Hadi diyelim serinleme işini hallettik öyle ya da böyle..Peki nehirlerimizden, yer altı kaynaklarımızdan buharlaşan suyu nasıl geri getirebilecektik?

Dışarı çıkmak zorunda olan çocuklarımız, hastalarımız, ihtiyarlarımız için tam bir cehenneme dönüşecekti bu hayat.

Şu son birkaç günkü sıcaklıklar en sağlıklı gençlerimizi bile bunalttı.Kediler köpekler bile serinlemek adına akla hayale gelmez yöntemlere başvurdular.

Erdek’te yürürken kendini denize atan sokak köpeklerini görmem hiç de şaşırtmadı beni.

Tabii ki bu sıcakların olumlu tarafları da olmadı değil.Az önce de söylediğim gibi meşrubat tüketimi oldukça arttı.Hele dondurmacılar bayram etti bu günlerde.Klima satışlarında da büyük bir artış gözlendi.Yani bazı esnaf gruplarına oldukça olumlu katkılarda bulundu sıcaklar.

Şu sıcaklar bana, kâinatta milyonlarca yıldır süregelen müthiş dengeyi bir kere daha hatırlattı.

Bir Düzenleyici Mimar bu evren sarayını tüm ihtişamıyla inşa etmiş.

İnsan ise bu muhteşem güzelliklere her saniye İntihar Saldırıları düzenliyor.

Kendini yok etmek pahasına bu muhteşem düzeni de yerle bir ediyor insan.

Küresel Isınma denilen olayın tamamen insanın kendi kötülüklerinin ve yanlışlarının bir ürünü olduğunu bir kere daha gördüm.

Kiyoto sözleşmesini imzalamayan Amerika’nın da payı var bu mevsim değişikliklerinde, arabalarımızdan çıkan egzoz gazlarının da.

Yani biz birkaç gündür belki de kendi kötülüklerimizden doğan sıcaklarla boğuştuk.

Kötülüklerimizle, günahlarımızla inşa edeceğimiz öte dünya Cehennemi gibi, yaptığımız yanlışlarla, kötülüklerle, zulümlerle oluşturduğumuz şu Küresel Cehennemleşmeyle boğuştuk günlerdir.

Küresel Isınmadan öte Küresel bir Cehennemleşme yaşıyoruz..

Sadece maddi düzeyde değil bu Cehennemleşme..

İlişkilerimize bir bakın lütfen..İçten içe birbirini sırtından vurmak istercesine birbirlerinin yüzlerine gülen şu yığınlara bakın lütfen.

Vatandaşın sırtından geçinip, kolay yollarla; çalarak, aldatarak, gençleri uyuşturuculara alıştırarak zengin olma hülyası içinde olanlara bir bakın lütfen.

Babasına bağıran, annesini aşağılayan hatta bazen ebeveynini acımasızca döven, yumruklayan zavallıların yüreğindeki o Yüreksel Isınmaya daha doğrusu Cehennemleşmeye bir bakın lütfen.

Askerine, polisine kurşun sıkacak kadar nefretle dolmuş, masum insanları hiç acımadan öldürecek, ülkesini bölmek isteyecek kadar gözü kararmış vatan hâinlerine bir bakın lütfen!

Aynı mahallede, şehirde, ülkede, aynı bayrak altında birlikte yaşadığı insanları farklı kökenden, inançtan, düşünceden diye, hayvan kadar değerli görmeyen, insanın İnsanlık haklarını hiçe sayıp, bu insanları aşağılamak adına her gün içindeki nefreti kusan, fitne ve fesat tellallarına bakın lütfen!

İşte bütün bu kötülükler ve zulümler Küresel Isınmaya bedel Yüreksel Isınmayı yani Yüreksel Cehennemleşmeyi doğuruyor.

İlişkilerimiz her gün daha bir karanlıklaşıyor, kötülüklerimizin cehenneminde daha bir boğuluyoruz.

Kapkaç, şiddet, terör, yolsuzluklar, baskılar insanları canından bezdiriyor.

Şu birkaç gündür süren sıcaklıkların yakında biteceğini söylüyor meteoroloji uzmanları.

Hatta yağmurun yağma ihtimali bile var.

Peki şu yüreklerimizdeki cehennemler nasıl ve ne zaman sönecek?

Bu konuda hiç konuşan yok.

Silahla, kanunlarla, hapis cezalarıyla devletimiz önleyebilir mi bu nefret cehennemini?

Tabii ki bu saydığım yöntemleri kullanmak, sonuca ulaşmak adına geçici bir çözüm oluşturabilir.

Sadece bu yöntemler yeterli olmamakla birlikte gerektiğinde Devlet bu yöntemleri kullanacaktır düzeni ve asayişi temin etmek için.

Ancak asıl yapılması gereken Yüreksel Isınmayı önlemek olmalı.

Gece gündüz yürek bacalarından nefret zehirini pompalayanların yüreklerine Sevgi Filtreleri takılmalı.

İnsanların birbirlerini sadece insan oldukları için sevmesi sağlanmalı.

İnancın, dinin, geleneklerin birlik ve beraberliğimizi sağlamak adına sunduğu sınırsız imkânlardan faydalanılmalı.

Sevgisiz ve manevi alt yapıdan yoksun her türlü girişim nefreti perdeleyebilecektir ama ortadan kaldırmayacaktır.

Sevginin, merhametin ve şefkatin önemini kavramış, bu güzel duyguların tadına varmış yüreklerinse değil İnsanı, bir karıncayı bile incitmeyecekleri malumumuz değil mi?

Vatanı sevmeyi, insanlarımızın birliğini ve beraberliğini korumayı bir ibadet gibi gören yürekler ülkesine ihanet eder mi?

Her gün fiziki ya da duygusal şiddet uyguladığımız çocuğumuzun, eşimizin bizden nefret etmemesini, bizi çok sevmesini beklemek ne kadar da boş bir bekleyiş.

Görünüşte bize itaat ediyorlar.Görünüşte bizi sevdiklerini söylüyorlar.

Fakat içten içe bizim için besledikleri o yürek sızlatan nefreti hangimiz tahmin edebiliriz?

Halbuki biraz sevsek onları.Biraz güvensek yüreklerine.Biraz vazgeçsek aşağılamaktan.

Eğer önlemek istiyorsak bu Yüreksel Cehennemleşmeyi “Sevgi Sözleşmesini” imzalamalıyız tüm kalbimizle.

Bu Sevgi Sözleşmesinin maddelerinin ne olduğunu merak edebilirsiniz elbette.

Çünkü eminim ki siz de bu Yüreksel Cehennemleşmeyi, başka bir yazımda Ruhkırım olarak adlandırdığım bu dehşetli olguyu ortadan kaldırmak istiyorsunuz.

Mevlânalar, Hacı Bektaşi Veliler, Yunus Emreler yazmışlar bu sözleşmenin tüm maddelerini.

Merak ediyorsanız bu büyüklerimizin eserlerine müracaat edebilirsiniz.

Sevgi Sözleşmesinin ilk maddesini hepinizin bildiğine eminim.

Yüreklerdeki Cehennemleri söndüren serin bir madde bu.

Iraktaki, Filistin’deki ve tüm dünyadaki yangınları söndürebilecek bir madde.

Kiyoto sözleşmesini imzalamayan Süper Güçler bu maddeyi bir imzalasalar..

Bir anlasalar zulmün karanlığını, sevginin önemini..

“Yaradılanı hoş gör Yaradan’dan ötürü”

O kadar sihirli, o kadar mucizevi.

Güzel Ülkemiz Türkiye’den doğan bir formül.

Bu Yüreksel Cehennemde, bu muhteşem serinliğe o kadar muhtacız ki.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın doğa ve dünya kümesinde bulunan diğer yazıları...
Noel Baba Türk Mü?
Genlerdeki Virüsler, Maymun Ayumu ve Budistler
Evrim Kuramı Hakkında Düşünceler - 1
Hayatın Anlamı
Bir Fantastik Kurgudur Kâinat
Süper Amcaları Arı Soktu!
Dünyaya Sesleniş
Atamız İda mı?
Yağmur İstiyoruz!
Almanya'da Olmayan Türk Liseleri

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fâtih İstanbul'u Kaç Yaşında Fethetti?
Mevlid Kardeşliği
Kâfiyelerin Birliği
Kemençe Kimin?
Baklava'nın Kökeni
Kurân'ın Kökeni Sümerde mi?
Şiir Düşünceleri
Amerika Osmanlı Tarafından Keşfedilseydi?
Medeniyet Bestemizin Notaları
Evliya Menkıbelerinden Türk Fantastik Edebiyatına

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sen Var Ya Sen! [Şiir]
Çakkıdı Çakkıdı [Şiir]
Bâlibilen Dilinde Şiir [Şiir]
Üç Boyutlu Şiir [Şiir]
Miraciye [Şiir]
Sağanak Sen Yağıyor [Şiir]
Bülbüller Şehri İstanbul [Şiir]
Türkçe Hamile Beyanlara [Şiir]
Burası Sessiz Biraz [Şiir]
New Orleans'lı Siyahi Kirpiklerin [Şiir]


Oğuz Düzgün kimdir?

Yazar edebiyatın her alanında çalışmalar yapıyor.

Etkilendiği Yazarlar:
Bütün yazarlardan az çok etkilendi. Zaten insanoğlunun özelliği değil midir iletişimde bulunduğu varlıklardan etkilenmek?


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Oğuz Düzgün, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.