Her insanda insanlığın tüm durumları vardır. -Montaigne |
|
||||||||||
|
* Rüyamda, benzin ucuzlamış. Bundan sonra her ay’ı n ilk cuması benzin 10 kuruş ucuzlayacakmış. Bu durum, benzinin litresi on kuruşa ininceye kadar devam edecekmiş. * Maaşlara yüzde 12 zam gelmiş. Bu zam her ay yapılacakmış. Başbakan ve maliye bakanı; “ Daha fazlasını veremediğimiz için üzgünüz.” diyerek ve ağlayarak basın toplantısı düzenliyorlar. Ben de üzülüyorum tabi hallerine; “ Ben zam falan istemiyorum, yeter ki siz sağ olun! Yeter ki arabalarda kilitli kalmayın. ” diye bağırıyorum. * Tayyip Erdoğan’la Deniz Baykal kanka olmuşlar. Bunu kutlamak için millete etli pilav ikram ediyorlar. Biz de etlerin arasından pirinç tanelerini bulmaya çalışıyoruz. Çünkü zaten etten bıkmışız. Sebzeler pahalıymış, et de sudan ucuzmuş. Protein fazlasından her birimiz – ne desem bilmem ki- insan azmanı gibi yaratıklar haline gelecekmişiz yakında. Zaten başbakan ikide bir uyarıyormuş bizi “ Ulusa Sesleniş “ programında…” Sevgili yurttaşlarım, biraz da pırasa yiyin.” diyormuş. * Melih Gökçek, belediye başkanlığından istifa etmiş. Ankara’lılar, Melih Gökçek’in istifa ettiği günü bayram ilân etmişler, köçek oynatmışlar üç gün. * Milletvekillerinin dokunulmazlığı kaldırılmış. Meclisin üçte biri, ifade vermeye çağrılmış. Ama kuyruk çooook uzunmuş. Arka sıralarda kalan milletvekilleri “ Bizi de alın bizi de alın, ” diye kuyrukta bağrışıyorlarmış….”Aklanalım abicim , parlayalım abicim!” diye can atıyorlarmış bir an önce ifade vermek için. * Deniz Feneri ile ilgili haber yapan gazetecilere ödül veriliyormuş. Ben de ödül alacağım diye, tatil yaptığım yerdeki arızalı deniz fenerini haber yapmayayım mı ! Meğer, hani bize unutturulmaya çalışılan Deniz Feneri var ya, oymuş sözü edilen deniz feneri. Ben o feneri çoktan unutmuşum. Bana az daha “ salaklık ödülü ” verilecekmiş ama, başbakanımız engel olmuş. ” Siz alın salaklık ödülünü de gidin, benim sevgili vatandaşımı incitmeyin.” demiş. Ben de bir mutlu oluyorum bir mutlu oluyorum, şimdiye kadar yazdığım köşe yazılarımda başbakana haksızlık etmişim diye utanıyorum. Meğer, başbakanın başına saksı düşmüş de onun için bana sahip çıkıyormuş. İşte o zaman hüngür hüngür ağlamaya başlıyorum. Tam o sırada Bülent Arınç geliyor yanıma ” Temiz duygulara sahip bu hanımefendiyi kutluyorum.” diyor. Başbakanın kafasına pencereden saksı atan kendisiymiş zaten. * Ergenekon diye bir yapılanma yokmuş. Bugüne kadar bu konuda yazılanlar, çizilenler hep rüyaymış. * Telefonlarımız artık dinlenmeyecekmiş. Biz de telefonda şifreli konuşma eziyetinden kurtulmuşuz. * ANAP, DP, MHP bir yanda birleşmişler. Öte yanda da CHP, DSP ve diğer sol partiler birleşmiş. Bu sebeple, yapılacak ilk seçimlerde AKP gününü görecekmiş. * AKP demek serbest bırakılmış. Hatta, rüya bu ya, AK Parti diyenler fişleneceklermiş. * Memur maaşları o kadar yüksekmiş ki, her ay maaş almaya gerek bile duymuyormuşuz. Bir aylık maaşımız, bize 4 ay yetiyormuş. Her birimizin üçer beşer arabamız varmış. Öyle ki, sokaklarda arabamızı park edecek yer bulamıyormuşuz. Yakında , katlanıp rafa kaldırılan arabalar yapılacakmış, böylece park sorunu hallolacakmış. İnsan böyle rüya görür de, çığlık atmaz mı ? Sevinçten, mutluluktan “ Yaşasıııııın ! ” diye bağırmamla bir uyandım, buz gibi yatağımdayım.Yorganım düşmüş üzerimden.Ellerim, ayaklarım buz gibi olmuş.Yaşadıklarımın rüya olduğunu o zaman anladım. Bir atasözü ; “ Hem samanlıkta yatar, hem vezir rüyası görür.” der . Benimki de o hesap…“ Rüya ile hülya olmasa, züğürtlerin canı çıkarmış.” Ben de bu güzel rüyanın etkisiyle, en az on beş gün idare ederim. Sonrası Allah kerim. Ocak’ ta da maaşıma yüzde 2’ lik zam geldi mi, değmeyin keyfime. Kimse keyfimi bozamaz, anam anneannem olsun.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |