..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, tarihten daha felsefidir ve daha yüksekte durur. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Şevket Başıbüyük




5 Ağustos 2013
İftarda Birlik - Beraberlik…  
Şevket Başıbüyük
Birlik, beraberlik ve ümmet olma bilinciyle bir araya getirilen iftar yemeği...


:ACAF:
İftarda Birlik-Beraberlik…

Malatya’da Beşer Eğitim Kurumları dün akşam (4 Ağustos Pazar günü) bir iftar yemeği verdi.

Aynı kurumun bir önceki iftar yemeğinde bulunmadığım için basına yansıdığı kadarıyla; Alevisi ve Sünnisiyle farklı kesimleri buluşturulmuş ve birlik beraberlik mesajları verilmişti…

Sanırım bu kez daha samimi bir ortam oluşturuldu…

Hacı Bekir Karabekmez Erkek Öğrenci Yurdu’nda verilen bu iftar yemeğinde Malatya’nın önde gelen ilim-irfan ve kanat önderleri vardı.

Malatya’nın fikri yapısına yön veren tüm Sivil Toplum Kuruluşların temsilcileri bu iftar yemeğinde bir aradaydı ama basın yoktu.

Bir açıdan daha farklı bir iftar buluşmasıydı.

Basının olmayışı ile daha samimi ve daha doğal bir ortamdı…

Aslında ben de yazmamalıydım.

O ki basın yoktu; birlik, beraberlik ve ümmet olma bilinciyle bir araya getirilen bu muhteşem manzara ifşa edilmeden orada kalmalıydı.

Orada kalmalıydı ama…

Ama rüyalarımızda bile göremediğimiz bu birlikteliği capcanlı görünce…

Fıtratta olsa gerek; insanoğlu sevinçlerini de acılarını da paylaşmak ister.

Sanırım bu sevinci paylaşma adına yazma cüretinde bulundum.

Elbette ki bu samimi hava orada kalmalıydı ama birlik beraberliğe en çok ihtiyaç duyduğumuz bu zamanda verilen bu birlik ve beraberlik mesajını başta İsrail olmak üzere tüm dünya duymalıydı.

‘Malatya İlim Havzası’nın fikri yapısını yaşatan Mehmet Alptekin’in yemek duası ve aynı havzanın müdavimlerinden İmam-Hatip Ramazan Kesin’in, gecenin önemine binaen konuşmasında verdiği birlik ve beraberlik mesajını herkes duymalıydı…

Elbette ki, özlenen bu kardeşlik buluşmasında yiyip içtiğimiz orada kalmalıydı ama verilmek istenilen mesaj; kan kaybetmekte olan tüm İslam ülkelerine gitmeliydi…

Basın yoktu orada ama yazan çizenler vardı…

Basın yoktu orada ama Türkiye’nin fikri yapısına yön veren Malatya’nın düşünür, yazar ve kanaat önderleri oradaydı…

Bu vesileyle Malatya Beşer Eğitim Kurumları adına programı organize eden Eyüp Doğan Hocama en kalb-i duygularımla teşekkür ediyorum.

Ve…

Ümmet bilinciyle kardeşlik sinyallerin verildiği ve çağın gereksinimine cevap verecek seviyede faaliyete geçirilen 300 öğrenci kapasitesine sahip Hacı Bekir Karabekmez Erkek Öğrenci Yurdu’nun hayırlara vesile olmasını diler bu güzel yurtta nice öğrenci yetiştirilmesini temenni ediyorum.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Beydağı"na Kar Düştü
Akabe
Günlüğümden
Bilge İnsan Hüseyin Çolak"ın Ardından…
Mamo Can Öldü…
Kara Patoz
Orduzu'da Eski Ramazanlar
Siz mi Orucu, Oruç Mu Sizi Tutuyor?
Bir "İşletme Numarası" Hikâyesi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Başbakanın Malatya Mitingi
Hayat Bir Tiyatro…

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.