..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilen sever. -Leonardo da Vinci
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Kâmuran Esen




23 Ekim 2014
Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü / Yine Paralel Bir Ürya Gördüm  
Kâmuran Esen
Ah benim sazımın teli, radıyomun pili, saatimin zembili günlüğüm. Nasılsın, iyi min? Beni soracak olursan, halim belli. Bizim gibi emeklilere, dar gelirlilere iyi olmak haram. Hele bi de ikdidar garşıtıysan, gatiyen belin doğrulmaz. Toğukların yımırtadan kesilir, ineklerin sütden. Biletine amorti bile çıkmaz. “İnsanın bi defa ters gitmesin işi; muhallebi yirken gırılır dişi,” hesabı, her işin ters gider. Memurluk imtahanında yüz puan alsan kâr etmez, torpilin başka bi adı olan mülâkat denen şeyi geçemezsin, hiç bi işe giremezsin. İşde ben bu durumdayım sevgili günlüğüm. Her gün ayrı bi dert, her gün ayrı bi güç kurusu(gönül üzüntüsü). Hiç bi şey eskisi gibi değil sevgili günlüğüm. Eski çamlar, bardak oluverdi senin anlayacağın. Memlekette acayip şeyler olup duru. Kimsenin de sesi çıkmıyo gorkudan.”Aman, benden olmasın.” diye düşünüyo millet.


:AHAE:
Ah benim sazımın teli, radıyomun pili, saatimin zembili günlüğüm. Nasılsın, iyi min? Beni soracak olursan, halim belli. Bizim gibi emeklilere, dar gelirlilere iyi olmak haram. Hele bi de ikdidar garşıtıysan, gatiyen belin doğrulmaz. Toğukların yımırtadan kesilir, ineklerin sütden. Biletine amorti bile çıkmaz. “İnsanın bi defa ters gitmesin işi; muhallebi yirken gırılır dişi,” hesabı, her işin ters gider. Memurluk imtahanında yüz puan alsan kâr etmez, torpilin başka bi adı olan mülâkat denen şeyi geçemezsin, hiç bi işe giremezsin. İşde ben bu durumdayım sevgili günlüğüm. Her gün ayrı bi dert, her gün ayrı bi güç kurusu(gönül üzüntüsü). Hiç bi şey eskisi gibi değil sevgili günlüğüm. Eski çamlar, bardak oluverdi senin anlayacağın. Memlekette acayip şeyler olup duru. Kimsenin de sesi çıkmıyo gorkudan.”Aman, benden olmasın.” diye düşünüyo millet.

İşler böyle yolunda gitmeyince ne gündüz ırahatlık va, ne de gece. Gorkunç gorkunç, saçma sapan üryalar görüyom, başımı yasdığa goyar goymaz. Şöyle datlı bi uyku bile hayal oldu. Gördüğüm üryanın etkisiyle, sabahları galbimin hapırtısınnan uyanıyom. Bak sana son üryamı anlatıverim, Allah hayırlara tebdil etsin.

Şinci bi gün, Memet Amca’nla bi düğüne gidecez deye çıkıyoz evden. Bizim sokağın paralelinde bi sokak var; Ayşe Hanım o sokakda oturuyomuş. Kendisini çığırıp gelecem, beraber gidecez düğüne. Mehmet Amca’n beni oraya yollamıyo. “ Sokağımıza paralel olan sokağa gidemezsin,” diyo. Şu “paralel” saçmalığıyla öyle gorkutmuşlar kı Mehmet Amca’nı, adam her an tetikte. Komplo teorileri üretiyo sürekli. Yani, iki yüz elli bölümlük dizi yazabilir bu teorilerle. Neymiş efendim, sokağımıza paralel sokağa girersem, paralelci olurmuşum. Başımıza iş mi açacakmışım. Paraleliz, darbeciyiz diye mimlenip, garagollarda ifade vermek mi isdiyo muşum. “ Paralelcisin deye çekerle sorguya, kendimizi, masum olduğumuzu anlatamayız.” diyo. Ben de “Amaaan, nuçun anlatacamayacakmışız? Ağzımız va Allah’a şükür, dilimiz va. Eeee, sicilimiz de tertemiz, anamızın ak südü gibi. Hem bak,17 Aralık’da göz altına alınan bakan çocukları gurtuldu; bize de Allah yardım eder.” diyom. Gızıyo Memet Amca’n.” Sen kim, onlar kim? Bak kendi ağzınla söyledin, onlar bakan çocukları. Bakan çocuklarına bakılır, biz vatandaşın derdine kim bakacak?” diyo.”At’a nal çakıldığını görmüş de, gurbağa da ayağını uzatmış,” misali, bakan çocuklarıyla kendini bir mi dutuyon?” diyo. İşte u vakıt, içime bi darlık geliyo sevgili günlüğüm, bi darlık geliyo; sankı üstüme bi değirmen daşı goyuyorla, altında galıyom. Üstümdeki gıyafetle dar geliyo, bi ataşın ortasına atılmışım gibi yanıyom bi taraftan. Nerdeyse sokak ortasında soyunuverecem. Sonra da derdini anlat anlatabilirsen, ahlâk zabıtasına. Televizyonlarda seyret artık;” Fatma Nine’nin Erotik Görüntüleri!” diye şok haberleri.

Ürya bu ya, düğüne giderken birden ortam denişiyo. İki tene gız torunumuz varmış, aniden garşımıza çıkıveriyolla benzin zammı gibi. Ellerinde bir kömür, yere cizgi çekiyolla. Cizgi oynayacaklarmış. Memet Amca’nın ataşa düşmüş gibi bağırmasıyla, gızlar ne yapacaklarını şaşırdıla. Memet Amca’n çekişti onlara:” Nankınız cizdi bu paralel çizgileri? Ya pulis gelir, paralel cizgileri görürse, ne cuvap vereceksiniz ? Hı ? Paralelci diye mimlenmek mi isdiyosunuz? Siz başınıza belâ mı arıyosunuz? Yoksam canınız Silivri’yi mi isdiyo? Çabuk silin şunları.” demesin mi? Allah Allah ! Paralel cizgi de cizemecez artık.

Sonra birden akşam oluyo. Amcanla garşılıklı oturuyoz evde. Daha doğrusu Memet Amca’n oturuyo da, ben ona hızmat ediyom. “Fatma çay demle. Fatma, gayfemi yap. Fatma, guru yemiş yok mu ya? Fatma, televizyonun gumandası nerde? Fatma şu zobanın gapağını gapat, çok ıccak oldu.” gibi emirleri bitmiyo ku. Bi ara Memet Amca’nın oturduğu ganepenin garşısındaki sedire oturdum. Tam göydemi aycık dinlendiriverecem, Memet Amca’nın zaten asık çehresi iyice asıldı, erik buruşu gibi oldu. Bana ne dese beğenirsin sevgili günlüğüm?; “Benim paralelim de sen min? Sen bana ne anlatmaya çalışıyon? Yanımdakı goltuk dururken, nuçun palalelimdeki sedire oturuyon ? Bizim evin darbecisi mi olmak isdiyon?” demesin mi. Üstüme iyilik sağlık. Allah guru iftiralardan saklasın. Bu adam; televizyondakı paralel habarlarını dinleye dinleye aklını fıydırtdı menemme(galiba).”Sarı öküzün yanında duran; ya huyundan alır ya suyundan,” deye boşa dememişler.


Derken sevgili günlüğüm, bizim hıra(küçük) oğlan çıkıp geliyo, sırtında cizgili bi göynek va. Amanın, Memet Amca’nın aklı çıkıvereyazdı. ” Ulan! Göyneğindeki paralel cizgile ne anlama geliyo? Sen bana paralel göznen mi bakıyon? Ailede darbe yapıp, olan malımı mülkümü üsdüne mi geçirtdirecen yoksa? Sen paralel evlât mı oldun?” diye, çocuğun burnundan getirdi. Oğlan neye uğradığını şaşırdı, bana da geliciler geldi tabi bu arada. Açdım ağzımı, yumdum gözümü. Bi gavga kütledi ki, sorma gitsin.

Bu cangıltıyla uyandım sevgili günlüğüm. Bi bakdım Memet Amca’n yanımda yatıp duru. Bi hırsnan imiğine sarılacakdım da, sonra kendime geldim neyse ki. Senin anlayacağın sevgili günlüğüm, gündüz zaten ırahat yok bu adamdan, üryamda da yok. Aslında onun bi gabahatı yok. Adam televizyonda nankı kanalı açsa, paralel muhabbeti dinliyo. “Ağaca bakan keçinin dala çıkan oğlanı olur,” hesabı; böyle yandaş tv’nin böyle seyircisi; paralelle yatıp kalkan hükümetin, böyle vatandaşı olur.”

Usulca galkdım yatakdan, çocuklara tek tek telefon açdım. Şaşırdıla. “Hayırdır anne, sabah sabah. Yoksa bubamıza bir şey …” demelerine fırsat vermeden, dedim ki: “ Size bicik vasiyetim va. Biz ölünce, mezerlerimizi bubanızla garşılıklı gazın. Paralel paralel yatalım anasını satim, inadım inat.” dedim. “Anne ne inadı?” derlerken, suratlarına çat diye kapatdım telefonu.

Ben biliyom yapacağımı. Oturma odamızın dabanına paralel cizgili bi kilim dokuyup sermezsem; adım Fatma değil, Mübeccel olsun. Hoşca gal sevgili günlüğüm.

Not: Mudurnu ağzıyla yazılmıştır.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Gel de Özay Gönlüm'u anma
Gönderen: sedat Yalçın / , Türkiye
2 Kasım 2014
Sizin bu güzel yazılarınızı okudukça Özay Gönlüm'ü hatırlıyorum sürekli. Sazıyla, sözleriyle ne güzel dineletirdi bize ezgilerini. Yazılarınızı sıkılmadan bir solukta okuyor insan. Tebrikler , paralel olarak teşekkürler. Sevgiyle kalın. Sedat Yalçın

:: ::
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
24 Ekim 2014
Aklını, dilini sevdiğim Fatma Ninecik! Günlüklerinin tiryakisiyim. Bana, kırk yedi yıl önce staj yaptığım köyün sesini getiriyorsun. Senin gördüğünü herkes görse, düşündüğünü herkes düşünse de bi yol kurtuluvesek şu belalardan, diyorum. Sevgiler, selamlarla...

:: ::
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
24 Ekim 2014
Aklını, dilini sevdiğim Fatma Ninecik! Günlüklerinin tiryakisiyim. Bana, kırk yedi yıl önce staj yaptığım köyün sesini getiriyorsun. Senin gördüğünü herkes görse, düşündüğünü herkes düşünse de bi yol kurtuluvesek şu belalardan, diyorum. Sevgiler, selamlarla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Enflasyon Düşüyor (Muş)
Sinir Olduğum Tipler - 5
Perşembenin Geleceği Çarşambadan Belli Olur
Fatma Nine'nin Günlüğü - 6
Fatma Nine'nin Günlüğü - 7
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - 16
Sinir Olduğum Tipler - 4
Sinir Olduğum Tipler - 5
Mudurnu'lu Fatma Nine'nin Günlüğü - Diş Ağrısı Değil Kabir Azabı
Çocuklar ve Çiçekler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Kızım Sen Avukat Ol!
Atatürk'e Mektup
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.