İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie |
|
||||||||||
|
- Kolay gelsin Kâmuran Abla . Çiçek mi suluyorsunuz? - Evet, çiçek suluyorum. ( İşte görüyorsun.) - Ay bahçeye inmeyin, kene ısırır kene. Kaç kişi öldü şimdiye kadar. - Mecburen iniyorum. Çiçeklerimi sulamam gerek. Gerçi yağmur yağacak gibi ama. - Eviniz de derenin kenarında. Bi gün sel götürecek bu evi. - Allah korusun. ( Şom ağızlı seni.) - Kâmuran Abla ! - Efendim. ( Bakalım ne yumurtlayacak.) - Bu koca evde nasıl yalnız kalıyorsunuz, korkmuyor musunuz ? - Yooo! - Öyle demeyin. Kaç kişinin evine hırsız girdi . Bi de yalnızsınız ya, valla imiğinize çonarlar ( boğazınızı sıkarlar) da, kimsenin haberi olmaz. - Sus sus, ağzından yel alsın. ( Olabilir de, neden olmasın. Boğazım bir tuhaf oldu valla.) - Gene yürüyor musunuz her gün? - Hem de hiç aksatmadan. - Bizim dolar gününde konuşuyorlardı kadınlar; birisinin , fazla yürümekten eklemleri aşınmış da, demir takmışlar dizine. Onu da vücudu kabul etmemiş, iltihap yapmış. Kadın şimdi koltuk değnekleriyle zorla yürüyormuş. - Yapma ya ! ( Zavallı bacaklarım.) - Hı hı ! - Hadi eve çıkalım. Kahve saatim geldi. Birlikte içelim. - Çok kahve içiyorsunuz Kâmuran Abla, mideniz delinecek. - Delininceye kadar içerim. - Evinizin alt katının pencereleri çok alçak. Demir taktırın demir. Dost var, düşman var. Gecenin sessizliğinde birileri giriverir valla. ( Olmaz olmaz de mişler. Olabilir de hani.) - Bir şey olmaz. - Havada bir tuhaflık var bugün. Galiba deprem olacak. ( Bak bak bak. Ne kara ağızlıymış bu kadın.) - Aman Allah korusun. - Gazetede okudum, her an deprem olabilirmiş. Hem kıyamet de yakınmış. Dünyanın dört yıl ömrü kalmış. - N’ apalım ! Elle gelen düğün – bayram. ( İnceldiği yerden kopsun anasını sat’im.) - Haydi hoşçakalın, alasmarladık. - Gülegüle. ( Bu sohbetten sonra insan hoş kalabilir mi allahaşkınıza?)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |