Kürtaj sadece kendileri bir zamanlar doğmuş insanlar tarafından savunuluyor. -Ronald Reagen |
|
||||||||||
|
Biz insanlar neden kendimiz olmaktan kendimiz gibi davranmaktan kaçıyor, neden birilerine özeniyoruz? Ben yine bu konuda kendi fikrimi beyan edeceğim. bizler genellikle şu düşünceye sahip oluyoruz :Kendimiz olmayı küçük düşürücü bir durum olarak görüp hep başkalarına özenerek yaşıyoruz.Hep onların yaptıklarını yapmak istiyor, yaptığımız bu hareketlerle kendimize iyilik yaptığımızı sanıyoruz. Kendimiz olmak değil de başkalarına özenerek yaşamak kendimize yaptığımız en büyük kötülüktür aslında. Buna inanmak istemiyor, aynı hareketlerimize devam ediyoruz. Özenti ile kazanılan yaşamın hiçbir güzelliği yoktur, olamaz da.Kendimizi her zaman her yerde kendi düşüncelerimizle ön plana çıkarmalıyız ve başkalarının düşünceleri ile biz,biz olamayacağımızı anlatmalıyız insanlara. Başkası olmaya çalışmanın bizim için hiçbir kazanç sağlamadığını gösterebilmeliyiz. Yine kendimden örnek vereceğim sizlere sevgili okurlarım.Ben çocukluğumda ve gençliğimin ilk yıllarında yerli dizilerdeki kahramanlar ve onların yaptığı kahramanlıklara çok özenirdim.Ben bunun gibiyim ben bunun yaptıklarını yaparım derdim ama sonra düşündüm ki bu yerli dizilerdeki kahramanlar ve onların yaptıkları ucuz kahramanlıklarla hiçbir yere ulaşılmazmış. Düşündüm ben ne o, ne bu, ne de şu olmalıyım ben ancak kendim olursam ben olurum diye yaşamaya başladım. Özenti, seni ancak olduğun yerde kalmaya mahkum bırakır düşüncesi ile kendi kararlarımı alıp yanımdaki insanlarla paylaştım. Sevgili okurlarım özentinin kendi kararlarınızı etkilemesine engel olun.Bir başkasının kişiliğine bürünmek, onun gibi yaşamak bizler için bir avantaj sağlamaz.İlkemiz şu olmalıdır:Başkası değil kendimiz olmalıyız. Birilerinin kimliğine bürünmek istemek, bizlerin kalben çürümeye mahkum olduğumuzu göstermektedir. Kendimiz olmak ise yenilgiden kurtulup zaferi elimize aldığımızın büyük bir kanıtıdır. Bizler her zaman şunu ilk önce kendimize sonra da kendimizden sonraki nesillere anlatmalıyız. Özellikle çocuklarımızın gereksiz çizgi film kahramanlarından etkilenmemeleri gerektiğinden bahsedip onların özenilmemesi gereken boş kahramanlar olduğunu göstermeliyiz. Sevgili okurlarım belki sizlere bu yazdıklarım manasız, boş bir satır yığını olarak görünmekte fakat bu yazdıklarım gerçekten boş bir satır yığını değil. Bu yazdıklarım özenti yüzünden kendimiz olmaya gayret etmediğimiz her anımızın bir kayıp olduğunu ispatlamak içindir. Ne bir çizgi film kahramanı ne bir dizi kahramanı olmaya özenmeyelim sevgili okurlarım.Bizler başkası değil bizler kendimiz olalım.Kendi benliğimizin hiçbir zaman özentinin esiri olmasına izin vermeyelim. Kendimizin kahramanı olup bizden sonrakilere de kendi kahramanları olmayı öğretmek için elimizden gelen her ne varsa hatta elimizden gelenden daha fazlasını yapalım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ay Işığı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |