..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşk eski bir masaldır ama her zaman yepyenidir. -Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Hüseyin İbiş




4 Şubat 2019
Karanlıklarda Kalmayalım  
Hüseyin İbiş
kendimizi ifade edebilmenin yollarını biliyor muyu?


:GEC:
KARANLIKLARDA KALMAYALIM
Kendimizi ifade etmenin yollarını biliyor muyuz?
Cehaletin bizi sürüklediği karanlığın kollarına doğru hızla koşuyoruz .Bizler karamsar, boş bakışların içinde kaybolup gidiyoruz .Kendimizi ifade etmenin çabasında değiliz ve uğraşmıyoruz bunun için. Aslında çok güzel düşüncelerle, insana huzur veren yollarla kendimizi ifade edebiliriz.
Kendimizi insanlara iyisi ile kötüsü ile anlatabilmekte en önemli faktörlerden birisi de diksiyondur. Diksiyon güzel olmadığı sürece konuşmalarımız da o kadar kötü ve anlaşılmaz bir hal alır. Diksiyonumuzu olabildiğince düzeltelim ki kendimizi ifade etme zorluğu ile karşılaşmayalım. Diksiyon dışında çeşitli yollarla da kendimizi ifade edebiliriz..
Kimimiz mısra mısra yazarak duygularımızı paylaşırız, bir kısmımız sazımızın tellerine vurarak, bazılarımız ise notalarla anlatırız.
Örneğin aşık Veysel çok güzel bir şekilde ifade etmiş mısralarında:
Uzun ince bir yoldayım,
Gidiyorum gündüz gece,
Bilmiyorum ne haldeyim,
Gidiyorum gündüz gece.

Dünyaya geldiğim anda,
Yürüdüm aynı zamanda,
İki kapılı bir handa,
Gidiyorum gündüz gece.

Düşünülürse derince,
Uzak gözükür görünce,
Yol bir dakka miktarınca,
Gidiyorum gündüz gece.
Bu mısraları ve daha nice mısraları ile kendini anlaşılabilir bir biçimde halka ifade edebilmiştir. Yeri gelmiştir bu anlamlı mısralarla kalplere kendisini anlatma yolunu seçmiştir.
Daha birçok yolu var kendimizi ifade edebilmenin. Mesela dağlardaki çobanlarımız alır eline kavalını , yanık yanık çalar ve dağlarla dertleşirler kavallarının sayesinde. Bunlar kendini ifade etme yollarından sadece birkaçıdır.
Ben şahsen kendimi ilk önce mısralarımla sonra da satırlarımla anlatmaya başladım siz değerli okurlarıma. Bu konuda usta değilim ama yine de sizlere kendimi ve neyi nasıl anlatmak istediğimi ifade edebiliyorum.
Beni elbette eleştirenler var yazdıklarım konusunda. Yazdıklarımın her zaman aynı şeyi anlattığını söyleyenler de var, farklı dersler verdiğini söyleyenler de. Ama ben kötü yönümle eleştiriliyorum diye siz değerli okurlarıma kendimi yazılarımla ifade etmekten vazgeçmem mi lazım, yoksa üzerine gidip hatalarımı bularak yazmaya devam etmem mi lazım? Ben ikincisini tercih ederim, çünkü pes etmek benim için yanlış bir tercihtir. Bunun adı benim nazarımda korkaklıktır. Yeri geliyor mısralarımla,yeri geliyor satırlarımla hatta yeri geliyor şarkılarımla kendimi ifade etme gayretine giriyorum. İnsanlara da her zaman söylediğim şey şudur: Kendinizi anlatabilmek için mutlaka bir yol seçin ve hiçbir zaman korkarak yaşamayın.
Bir insan kendini ifade etmenin yolunu bulup o yolda yürümezse hayatı boyunca o şahısın varlığı hissedilmez. Bana çok söylendi, ne yapacaksın şunları yaptığında başın göğe mi erecek diye. Ama ben kale almadım o söylenenleri ve yazmaya devam ettim ve şu anda siz değerli okurlarıma hitap ediyorum. Ben o söylenenleri kale alıp bir köşeye çekilseydim sizlere fikirlerimi açıklayamayacaktım ve ben pasif kalacak, sizlere varlığımı düşüncelerimi hissettiremeyecektim. Benim prensibim şudur her zaman: Ne şekilde olursa olsun kendini insanlara fark ettir ve çizmiş olduğun çizgiyi kaybetme.
Pasiflik yolunda değil aktif olma yolunda yürüyelim ve insanları da pasifliğin eline bırakmayalım. Aktif olma yolunda yürümeye teşvik edelim.
Ben her zaman engellileri örnek gösteriyorum, çünkü engellilerin normal insanlara nazaran daha aktif olduklarını düşünüyorum .Bana diye bilir insanlar, kendiside engelli o yüzden engellilerin daha aktif ,kendisini kolay ifade edebilir olduğunu söylüyor diye.Ama gerçekler acıdır. Engellileri korkaklığa sürükleyen normal insanlardır.
Bizleri pasifleştiren onlardır.Bırakın korkaklığın elinden kurtulalım.Her zaman kendimizi nasıl ifade edebildiğimizi bizi anlamak istemeyenlere, ne gerek var başın göğe mi erecek düşüncesine sahip olanlara bir şekilde gösterelim.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Kararsızlıklarınızla Korkularınızı Aynı Kefeye Koymayın
Kafamızda Mantıksızlık Yer Etmesin
Ön Yargı Bizim Yolumuz Olmasın
Engelli Çivtlere Olan Ön Yargı
İnsanları Yersizliklerle Meşgul Etmeyin
Sorumluluklarımızın Bilincinde Olalım
Işığınız Hiçbir Zaman Kaybolmasın
Maneviyatımızdan Ödün Vermeyelim
Daha Güzel Bir Dünya İçin Yaşayalım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Zaman Ömürden Alıp Gidiyor [Şiir]


Hüseyin İbiş kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.