Herkes aynı notayı söylediğinde uyum elde edilmiş olunmuyor. -Doug Floyd |
|
||||||||||
|
Yaşadığımız iyi yahut kötü olan bütün olaylardan ders çıkarmanın bilincine varıyor muyuz? Değerli okurlarım, başımıza gelen iyi kötü her ne varsa bunların bilincinde olup olmadığımızı anlatmak istediğim bir yazı kaleme aldım ve üslubumca bu bilince varılması gerektiğini anlatmak istedim. Gerçekten de farkına varılması gereken bir konu olduğu düşüncesi ile kalemimden dökülen satırlarla konunun önemine değindim, sizlerin de farkına varmanızı istedim. Başa gelen her ne olursa olsun ders çıkarılması ve bir daha büyük hataların tekrarı olmaması en önemli düsturumuz olmuştur. Bu düsturla sizlere yaklaşmanın daha doğru olabileceğinin kanaatine vardım ve bu yazımı kaleme aldım. Başımızdan bin bir türlü olaylar gelip geçiyor. Yeri geliyor hatalar yapıyoruz, yeri geliyor yapmış olduğumuz hatalarımızla yüzleşmek zorunda kalıyoruz. Elbette Orhan Gencebay’ın o güzel şarkısında söylemiş olduğu gibi hatasız kul olmaz ama bizler aldırmadan başımıza dert açmakta olan hatalarımıza yenilerini eklemeye devam ediyoruz. Asıl yapmamız gerekeni yapmamakta ısrara devam ediyoruz. Düşünüyoruz ki bizi ,ne kadar hata yapsak da, hatamızla sever eşimiz dostumuz. Fakat işler öyle gitmiyor. Yapmış olduğumuz ilk hatada bir af bile dilememize fırsat verilmeden silip süpürüveriyorlar. Hepsi için değil bu sözüm ama unutmamamız lazım gelen bir şey de şudur: Menfaatin olmadığı hiçbir yerde ne kadar hata yaparsan o kadar dibe vurursun.Çünkü bu dünya menfaat dünyasıdır. Bunun da bir an olsun akıllardan çıkarılmaması gerekmektedir. Hani diyor ya Orhan Baba ‘Hatasız kul olmaz, hatamla sev beni,dermansız dert olmaz ,dermana sal beni ‘sözlerinde. Ama bizim hatamızla sevilmeyeceğimizi,hatta yapmış olduğumuz hatalarımızın bizim en büyük açığımız olarak kullanılarak yok edilip tüketileceğimiz akılların bir köşesinden çıkarılmamalıdır. Dermanı olan dertlerimizin de dermansız birer dert haline getirileceğini hiçbir zaman, hiçbir şekilde unutmamalıyız. Eğer unutursak ve yapmakta olduğumuz hatalardan ders çıkarmazsak bizim büyük bir enkaz yığınına dönüşmemize sebep olur. Onun için de yaptığımız hatalardan ders çıkarmasını öğrenerek bizleri enkaz yığını haline getirecek olan hatalar yapmamalı ve bizim yok olmamız için yapacağımız bu hataların kullanılmasına izin vermemeliyiz. En önemlisi bu hataları yapmayıp bunların sonumuzu getirmesinin önüne geçmeliyiz. Ders çıkarmadan yapmaya devam ettiğimiz hatalarımız sadece kendimize zarar vermez, yanımızda bulunanları da hezimete uğratır. Bunun yolu da ders çıkararak hata yapmamayı öğrenmekten geçer. Yürümekte olduğumuz yolun sonu bizleri hatalarla dolu bir yere sürüklüyorsa bu yolu acilen değiştirmemiz şarttır. Hep hataların yaratacağı sonuçlardan bahsettik, bir de iyiliklerin bizlere kazandıracaklarını anlatmaya başlayalım. Ders çıkarmamız gereken sadece hatalarımız değildir. Elbette yapmış olduğumuz güzellikleri görmemiz ve o güzelliklerle nerelere taşındığımızın farkında olmamız bizim için büyük bir önem arz etmektedir. Elbette hatalarımızın yanında ders çıkarmamızı öğütleyen ve bizleri hayatımızda büyük öneme sahip olan güzellikleri yapmaya sevk eden ,ders almamız lazım gelen güzelliklerin yer aldığı aşikardır. Bu güzelliklerin akıllardan çıkarılmaması için daha önemli güzelliklerin adımını atmamızı öğütleyen güzellikleri yüreklerimizin en güzel yerinde taşımalıyız. Başımıza gelen iyi yahut kötü ne varsa onlardan ders çıkarmanın, farkına varmanın bilincinde olmakla kast edilenler bunlardan ibarettir. Bizler yapmamız yahut yapmamamız gerekenleri bildikten sonra yani yaşadığımız her ne varsa bunlardan ders çıkardıktan sonra hatalar bir bir yok olur, yapılan hataların yerini büyük önem arz eden güzellikler yer alır.Yeter ki bizler hatalara düşmeme gayretinde bulunalım; büyük hataların içinde değil, insanların hayatında büyük bir öneme sahip olan güzelliklerin iyiliklerin içinde yer alalım. Yalnız bu yer alışımız övünülmek için değil gerçek insanlığımızın görülmesi için olsun. Hayatımızda yaptığımız iyi yada kötü olan her şeyden ders çıkarmanın önemini başta bizler unutmayalım, sonra da çevremizdeki insanların unutmamasını sağlayalım. Ders çıkarmadan yapmaya devam ettiğimiz hatalarımızın kurbanı olmayalım. İnsanlarında yaptığı hatalardan ders çıkarması için bu türlü yazılarla bizler aracı olalım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |