Bilge kişi her şeye şaşan kişidir. -Andre Gide |
|
||||||||||
|
Mesuliyetten mesul tutulmadığım laylaylom çağlarımı iyi ki dün gibi hatırlıyorum, diyerek sizleri o günlerime misafir etmek istiyorum. Benden iki yaş küçük yeğenim en yakın arkadaşımdı. Yaş takıntımın hiç olmayışında en güçlü etkendir kendileri. Doğumu sayesinde çocuk yaşta teyze oluverdim. Düşünsenize 3, 5, 15, 25 yaşlarımda da teyzeydim. Şu anda 57 yaşımdayım "abla" diye hitap ediyorlar, vallahi yadırgıyorum. Dalından kopan koca bir yaprağın süzülerek bir beyefendinin kafasında Adem örtüsüne dönüşmesi, gösterimi başladıktan sonra girdiğimiz bir filmde uzun süren bir gece sahnesine yakalanmamız, en kötüsü o karanlıkta birbirimizi kaybetmemiz, uzun süren uğraşı sonrası buluşabilmemiz ama kısık ayarda kahkaha atmayı beceremediğimizden kovulmadan kendimizi dışarı atmamız, paramızın boşa gidişini, filmi seyredemeyişimizi bile umursamamamız ne kadar güzeldi. Büyüklerimizin öfkeli olduklarındaki sert yüz ifadeleri, hızlı nefes alış verişleri, bizim keşfettiğimiz, onların bihaber oldukları tiklerine ne demeli. Aman Tanrım pişmanlığa bürünmemiz gerekirken nedense pişkinliğe dönüşüyordu her seferinde ruh halimiz. Meğer çok sevilsek de yoruyormuşuz bizimkileri en çok da rahmetli babam ve eniştemi. Bunları biraya getirmeyin, rahat durmuyorlar, derlerdi. Ben evin 10 yıllık bir aradan sonra gelen en küçük çocuğu, sonbeşiği, yeğenim ise ailenin ilkgözağrısı torunuydu ve ilk erkek bebeğiydi. Yaşarlarken hiç aklıma gelmedi yaramazlık yaptığımız o günler için özür dilemek ama adım kadar eminim ki dinler, başını sağa sola sallar ve "boş boş konuşma da git mutfağa yardım et ablanlara" derdi canım babam. Eniştem de ablama seslenip "Ne pişireceksin kardeşine söyle de hemen gidip alayım. Aç gönderme çocuğu", derdi. Hatıralar; geçmişin her anıldığında çiçek veren, kökü bizde olan ve hep sağlam duran, yaprakları yeşil kalan ağaçlarıdır. İyi ki ortak yaşanmışlıklarımız ve asla unutamayacağımız, sevgilerinin sıcaklığını kalbimizde hissettiklerimiz var. Hayatımızda iz bırakan herkese sonsuz teşekkürler.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |