..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Başka dillerle ilgili hiçbir şey bilmeyenler, kendi dilleriyle ilgili de hiçbir şey bilmiyorlar. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > ESRA BAYKAL




9 Aralık 2001
Biz Ölümlüleri Hoşgörmeyi Çoktan Öğrendik!  
ESRA BAYKAL
Biz Olimposlular Ölümlüleri Hoş Görmeyi Çoktan Öğrendik! Onlar 2 karlı dağdan sonra Olimpos’un eteklerine vardıklarında kendilerini tanrılara eş koşarlar. Sanırlar ki aştıkları iki dağ onlara sonsuz huzuru , mutluluğu...


:AGIA:
Biz ölümlüleri hoş görmeyi çoktan öğrendik. Onlar 2 karlı dağdan sonra Olimpos’un eteklerine vardıklarında kendilerini tanrılara eş koşarlar.Sanırlar ki aştıkları iki dağ onlara sonsuz huzuru , mutluluğu , yüceliği vaad etmekte... Sanırlar ki hayat artık ayaklarının altına serilmiş düz bir vadi...

Biz ölümlüleri hoş görmeyi çoktan öğrendik! Dağımızın eteklerine geldiklerinde orayı zirve sanıp , kendi hükümdarlıklarını kurmaya kalkmalarına alışkınız biz... Kurallarının herkesçe benimsenmesini istemelerine. Bizler uzaktan dudaklarımızda alaycı , acıma dolu bir gülümseme ile izleriz onları. Müdahalesizliğimizi esaret, boyun eğme sanıp , daha da böbürlenir ölümlüler...

Biz ölümlüleri hoş görmeyi çoktan öğrendik! Acele işe , Hera’ nın müdahalesi olacağını öğretemedik zavallılara! Sunduğumuz zamana yayılmış , temelli mutlulukları hor görür ölümlüler. Kendilerini Zeus’ a eş koşup , dahasını ister ölümlüler...Ah ah! Biz ölümlüleri hoş görmeyi çoktan öğrendik! Onların doymak bilmez hırslarını , benci hayatlarını çok zaman önce gördük anladık. Aynayı içlerini görmeleri için yarattık , estetik kaygıları için baktılar...Sevgileri , kendilerinden geçip , bir başka ölümlü uğruna fedakarlık yapmaları için kalplerine verdik , onlar bunu egemenlik oyununa çevirdiler. Saygıyı , birbirlerini yüceltmeleri için akıllarına soktuk , onlar hep kendilerine istediler.

Ah ah ! Bizler ölümlüleri hoş görmeyi çoktan öğrendik! Ettiğimiz sözleri yaralansınlar diye zikretmedik ; kendilerine dönüp sorguyu biraz da kendilerinde yapsınlar istedik , son kez söyledikte onlar bizi hala anlayamadılar.

Biz ölümlüleri hoş görmeyi çoktan öğrendik! Onlarsa hala kendilerine dönüp bakmayı öğrenemediler. Olimpos eteklerinde tanrıcılık oynamaya, savaşmaya, yıkmaya, kırmaya, suçlamaya, yargılamaya , idam ettirmeye devam ediyorlar. Tepkisizliğimiz kabullenme sayıyorlar.

Biz ölümlüleri hoş görmeyi çoktan öğrendik! Onlar zirvedense , eteklerde kalmayı tercih ettiler. Bizlerse sessizce izliyoruz onları... Belki de en doğrusu bu! Daha dipteyken bunca kargaşa çıkaranlar , bir adım ötede kim bilir neler yaparlardı!

Biz sevgimizle kutsadık , koruyuculuğumuzla çevrelerini sardık. Ve onları kendi küçük hesaplarında bıraktık! Arada bir yaşamlarına göz ucu ile bakarız.

Biz ölümlüleri hoş görmeyi ışık yılı öncesinden öğrendik!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Korkak Erkeklerden Sıkıldım
Kadın Olmanın En Güzel Tarafı Erkeklerdir
Sizin hiç sıfır kilometre sevdanız oldu mu?
benimle
One Night Stand nedir, ne değildir?
Hiç Uğraşma, Sen Artık Benimsin
Ayrılık Mizanseni
Ağır Yalan....
Cinayet Planı
Bir Küçücük Fıçıcık İçi Dolu Turşucuk

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Size Aşık Olabilir Miyim?
Bugün Seni Her Zamankinden Çok Özledim
Nefesimi keseceksin biliyorum!
Aşk, askerlik, erkekler...
Her Sabah Aynı Adamla Uyanmak...
Red Kid
Korkak Erkeklerden Sıkıldım - 2
Bir gün size ahlak-sız bir teklifle geleceğim...
Hatun Kaçmış Sen Hala…
Yine Geç Kaldım...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelme Bu Gece [Şiir]
Nehir, Deniz, Sen vs. [Şiir]
Aşkı Küstürdük! [Şiir]
Bir Islık [Şiir]
Aşktan Korkan Adam [Roman]
Kurtlar Vadisi [Eleştiri]
İlk Gece Birlikte Olmayacak Hatun Aranıyor [Eleştiri]
Sevmedende Olur Diyorlar! [Eleştiri]
Benim Kocam Ab"ye Karşı [Eleştiri]
Reklamcılar ve Topluma Ettikleri [Eleştiri]


ESRA BAYKAL kimdir?

Arıza hallerin dışa vurumu

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan,Murathan Mungan, Sait Faik, Alain De Paton


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ESRA BAYKAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.