..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığın hangi filizi köreltilmek istenmişse, tersine o filiz daha gür büyümüştür. -Freud
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > eylül




3 Eylül 2005
Yolculuk  
eylül
mendilci kız


:BEHJ:

"Abla, mendil alsana..." Taksiden iner inmez küçük bir kız çocuğu önüme fırlamıştı. Neredeyse üzerine düşüp her ikimiz de yere yuvarlanacaktık. Burnumun dibine kadar uzatmıştı kolunu, elinde iki paket kağıt mendil vardı. "Hadi abla, mendil alsana," diye tekrar ısrarla uzattı elindekileri. Bir sağa yöneldim, bir sola, her defasında önüme geçtiğinden çaresiz elimi cebime soktum. Bozuklukların hepsini çıkarıp küçücük kirli avcuna bıraktım. Otobüs on altıncı perona yanaşmış yolcular binmeye başlamışlardı. Biletimi alıp yerime oturdum. Olanların tümü bir kandırmaca veya mahsuscuktan oynanan bir oyunmuşçasına biter diye umuyordum. İnanmak gelmiyordu içimden değil, düpedüz inanmıyordum... Sakin, sessizdi içim, otobüsün yola çıkışını bekliyordum... Başımı cama doğru çevirdim. Koltuğun arkalığına dayanıp dışarıya baktım. Kalabalığın gürültüsünün farkında olsam da hiç bir şey işitmiyordu kulaklarım. İnsanların telaşı, otobüslerin manevraları, hoparlörlerden yapılan anonslar, simitçiler, boyacılar, gazete, mendil, nane şekeri satan çocuklar ve bunların ortasında ben... Kış aylarından hangisindeydik... Eskisi kadar üşümüyordum ama çok soğuktu. İnsanların buhar buhar nefeslerinden, ellerini ovuşturup ayaklarını birbirine vurmalarından belliydi. Birden taksiden indiğimde karşılaştığım küçük kız çocuğunu gördüm. Birbirine karışmış simsiyah kıvırcık saçlarla çevrili küçük yüzü soğuktan kırmızımsı morumsu bir renge bürünmüştü. Üstünde eski bir okul önlüğü vardı, altında koyu renkli bir tayt ve uçları oldukça yıpranmış botlar. Önlüğün altına giydiği kalın bir kazak bedenini yaşına göre daha gelişmiş gösteriyordu. Büyük siyah gözleri vardı. Elindeki mendil paketlerini yanından geçen genç bir çifte doğru uzatmış bir şeyler söylüyordu. Yollarını değiştirip hızla uzaklaştılar, küçük kız ise ardlarından gelenlere yöneldi. Kalabalığın içinde kayboluyordu ara sıra sonra bir aralıktan tekrar onu görebiliyordum. Gözlerime onu takip etmemeleri için söz geçiremiyordum. Otobüse çok yakındı şimdi. Yanından geçtiği orta yaşlı, tıknaz yapılı bir erkeğe sokulması ile onun bir sillesiyle yere yuvarlanması bir oldu. Adamın ona dönüp ağız dolusu küfrettiğini duymasam da anlamıştım. Yerde kıvrılıp kalmıştı bir müddet, yerimden doğruldum onu görebilme umuduyla. Sanki benim de canım acımıştı. Birden otobüs hareket etti. Gözlerindeki bakışları gördüm o an. Tarif edebilsem ederdim. Uzun uzun cümleler kurup yazardım gördüklerimi. Gördüklerimden dolayı duyduklarımı eklerdim yazdıklarıma. Bana ait olmayan bir hayatın kapılarını aralardım düşüncelerimle. Anlatabilseydim o gözlerdeki ifadeleri... Gittikçe hızlanarak uzaklaşıyordu otobüs. Gittikçe uzaklaşıyordu gözyaşlarıyla ıslanan küçük elleriyle yere dağılmış paketleri toplayan küçük kız. Gittikçe uzaklaşıyordum ben...

"Tesadüf" adlı hikayemden kısa bir bölüm
eylül



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yolculuk 2
Tesadüf
Güneş Tutulması
Yıldız Yağmuru, Yüreğim Gökyüzü...
Tutabildiğince Uzun Tut Nefesini
Çocuk Ruhum
Uzaklarda
Bedel
Gitme
Hayatlar, Hikayeler

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Derin Hikayeler, Kısa Karşılaşmalar
Yusuf'un Şarkıları
Gülümseme Çiçeği
Vurgun
Gecenin İçinden Gelen Sesler
Salkım Söğüt Hayat
Ah, Be Hayat!
Ölüm Bana Bu Kadar Yakın Olmamıştı - 4
Melek
Delirium

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eylül [Şiir]
Şimdi Aşk [Şiir]
Bir Şey Daha... [Şiir]
Teselli [Şiir]
Araf’ta [Deneme]
Hikayeler [Deneme]
Eksik [Deneme]
İnsan [Deneme]
Hayat/zaman [Deneme]
Bir Hayat Nasıl Ysşanılmaz Kılınıri [Deneme]


eylül kimdir?

yolcu

Etkilendiği Yazarlar:
insan, hayat


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eylül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.