Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon |
|
||||||||||
|
“ Memur, bütün maaşını doğal gaza veriyor diye bir şey yok. Bir kalem sadece," dedi. Özrü kabahatinden büyük olmak , işte bu demek. “ Ağzı büyük olana, kepçe kaşık gibi gelir. “ misali, bakan maaşı alan birine, bu kadar doğal gaz zammı dokunmaz bile. Deveden bir tüy kopmuş gibi olur. Ya da, kavak ağacına konan sineğin ağaca verdiği ağırlık kadar olur. Yok yok, doğru söylüyor aslında ! İlk kez kendisiyle hemfikirim. Gerçekten de doğal gaz, harcamalarımız, aylık bütçemiz içinde sadece bir kalem. Ödenecek diğer kalemlerden bazıları; elektrik, su, ev kirası, telefon, mutfak giderleri vs. Hükümet, hamdolsun ki sadece doğal gaza zam yaptı. Yakında elektriğe de yapacakmış. Ardından da, akla gelen her ürüne. O zamlara da, çok şükür yeni fiyat ayarlaması yapmak bize kısmet oldu derler. Unakıtan, zamla ilgili olarak “ Hükümetin dahli yok. Dışarının etkisi oluyor.” diye ilâve etmeyi de unutmadı. “ İyi olursa Allah’ tan, kötü olursa kuldan.” misali; olumlu gelişmeler hükümetin başarısı, kötü gelişmeler dış kaynaklı. Devekuşunun aklı gibi yani… Hani bir atasözü var, bilirsiniz: ” Devekuşu uçmaya gelince ayağını gösterir, uçamam; yük taşımaya gelince kanadını gösterir, taşıyamam dermiş.”… Unakıtan da aynı devekuşu gibi davranıyor. “Memur bütün maaşını doğal gaza veriyor diye bir şey yok. Bir kalem sadece .” diyen bakana kızmayın. Tok, aç’ın halinden anlamaz sevgili okurlar. Yüksek milletvekili maaşı alan, T.B.M.M. lokantasından 3 kuruşa yemek yiyen bakan ; vatandaşın 3 kuruşa bir dilim ekmek bile alamadığını an- la-ya- maz. Siz, istediğiniz kadar damdan düşmenin acısıyla bağırın; kendisi damdan düşmeyen Unakıtan, sizin acı çığlıklarınızı duymaz bile, duysa da keyfinizden türkü söylüyorsunuz sanır. Bizim tutuşan sakalımızdan sigarasını yakmaya çalışır. Zamanın birinde polisler, uzun zamandan beri aradıkları bir adamı evinde yakalamışlar, götürüyorlarmış. Karısı bağırmış arkasından ; “ Gelirken çocuğa çiklet getir.” demiş. Kıssadan hisse. Unakıtan, ” Doğal gaz zammında hükümetin dahli yok, dışarının etkisi,” dediğine göre, demek ki küresel kriz bizi teğet geçmemiş, başbakanın zannettiği gibi ya da halkını kandırmaya çalıştığı gibi. Teğet geçmek ya da ıskalamak şöyle dursun, tam 12’ den vurmuş bizi küresel kriz. ” Hamdolsun, durumumuz iyi. ” diyen başbakanın kulakları çınlasın. Ya bakan doğru söylemiyor, ya başbakan. Daha da doğrusu ikisi de doğruyu söylemiyor. Krizin bizi teğet geçtiği de yalan, doğal gaza yapılan zammın, dışarıyla ilgili olduğu da yalan. Botaş’ a borcunu ödemeyen belediyelerin, kurumların faturasının vatandaşa kesildiğini herkes biliyor. Hiç olmazsa mert olun, doğruyu söyleyin. Doğal gaza yine zam geldi diye bırakın sızlanmayı sevgili okurlar. Hamdolsun ki, maaşınızın tamamını doğalgaza yatırmıyorsunuz. Hamdolsun ki, doğalgaz faturanızı yatırdıktan sonra, maaşınızdan 100 – 150 Y.T.L. elinizde kalıyor. Hamdolsun ki, doğalgaza % 70- 80 zam yapılmış. Çok şükür ki % 90 falan değil. Allah korusun, ya % 100 zam gelseydi. Şükür halimize . Hamdolsun ki , baharda doğalgaz ucuzlayacakmış. İnşallah bahara kadar yaşarsınız da, doğalgazın ucuzladığını görürsünüz. Sayın bakan, doğal gaz zammıyla ilgili olarak şunu da demiş: ” Petrole yapılan zamlara bakılırsa yüzde 80 değil 180 bile olur." ….On ayda yapılan zam % 80 ‘ de kaldığı için, zil takıp oynamamızı isteyebilirdi, istememiş. Bunu bizden istemeyen bir maliye bakanımız var hamdolsun! Üstelik, “ Ben de vatandaşım ! ” dedi. O da zamdan etkilenecek yani. Kulağına sivrisinek konan fil kadar canı yanacak sizin anlayacağınız. Zavallı vatandaş bakan, zavallı Unakıtan. On ayda % 80 zam yiyen doğal gazın faturasını nasıl ödeyecek ? Belki AKP, kömür yardımı yapar kendisine. Aslında, bakanın tuzu kuru. Sizin anlayacağınız bizim derdimiz inekle, dana ; bakanın derdi sürmeyle, kına. En iyisi ben bakanı düşünmeyi bırakayım da kendi derdime yanayım. Allahım ! Bana bahara kadar ömür ver de, doğal gazın ucuzladığını göreyim. Gülmeyin sevgili okurlar , belli mi olur ? Umut dünyası işte.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |