Sevmek bir başkasının yaşamını yaşamaktır. -Balzac |
|
||||||||||
|
Siz onlara böcek gibi davranıp "ilaç" sıkarsanız, onlar da size yumurta atarlar. Ama bugün yumurta, yarın ayakkabı, öbür gün postal mı, ne atılır onu bilemem. Gençlere gaz sıkmaya hakkınız yok beyler! Siz basınçlı tüplerle böcek mi ilaçlıyorsunuz? Onlar üniversitede "ilim" değil "bilim" görmek istiyor, süslü püslü pahalı takım elbiseler giymiş sonradan görme siyasetçiler, küçümseyen bakışlar, ya da, düzenin zengin ettiği sermaye adamlarını görmek istemiyorlar, "bilim adamı" görmek istiyorlar. Çok bilmiş söylemler duymak istemiyorlar. Siz korumasız öğrencilerin karşısına "koruma ordusu" ile çıkarsanız, onlar sizi sevemez efendiler. Ben de sizi sevemem.... Yaratan'dan ötürü. Çünkü benim "Yaratan"ım ile sizin "Yaradan"ınız çok farklı ! Öğrencilerin gösterdiği demokratik ve haklı tepki "paraları var bol bol yumurta almışlar", veya "yumurta atacaklarına onları yeseler akıllanırlardı" gibi düşük, kalitesiz, seviyesiz arabesk gülmecelerle geçiştirilemez. Anımsatırım: Protesto etmek demokratik bir haktır. Demokrasi olmayan yerde, protesto da olmaz, olamaz. Siz demokrasi ile dalga geçerseniz, gün gelir, devran döner, sizle de dalga geçilir. Ama biz dışarıda, siz içeride olabilirsiniz efendiler... O atılan yumurtalarda gençlerin tepkisi, öfkesi, kaybolan umutları, yıkılan hayalleri var. Tekmelendiği için bebeğini kaybeden hamile genç bir kadın var. Ama tekmelenen, doğmamış bebek yok. Nerede o bebek? Nereye gitti? Siz hiç genç olmadınız değil mi? Siz hiç öğrenci olmadınız, hiç kopya çekmediniz değil mi? İnsan olmak, insan bilmektir. İnsan olmak, kendin bilmektir. Sen kendin bilmezsen, ya nasıl insan olmaktır? (Alt başlık alıntı: Makalat, Şemsi Tebrizi, Ataç Yayınları, 1. Baskı, Aralık 2006, s: 282, M196)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |