..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
640K bellek herkese yetmelidir. -Bill Gates, 1981
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Hulki Can Duru




23 Mayıs 2012
Türkiye Hristiyanbir Devlet Olsaydı...  
"Her can şarabı tadacaktır" :)

Hulki Can Duru


Türkiye Hristiyan bir devlet olsaydı ve Türklerin %99u Hristiyan olsaydı acaba ne olurdu? Hiç düşündünüz mü? Bi düşünün bakalım... O zaman belki titremez ve kendimize dönmezdik... :)


:BJDD:

1.     Hoparlörlü cami yerine adım başı bir sürü hoparlörlü kilise inşa edilirdi .
2.     Çan sesini duyamıyoruz diye tepişen ahaliye hemen yeni konteyner kiliseler inşa edilir, veya mahalle arasında seyyar çan kuleleri dolaştırılır veya kabloyla hoparlör çekilir çan sesini duymaları sağlanırdı
3.     Kilise kubbelerine ve çan kulelerine bir sürü hoparlör takılırdı. Çıkan seslerden evlerin camları kırılırdı.
4.     Her mahalleye bir kilisekondu inşa edilirdi.
5.     Kiliselerin altı otopark, bakkal, manav, market, kasap, tuhafiyeci olurdu.
6.     Cep telefonlarından ezan yerine çan sesi duyulurdu.
7.     Her kente bir Ruhban Okulu açılır ve buradan mezun olanların sınavsız istedikleri üniversiteye girme hakkı verilirdi.
8.     Günah çıkarma için Pazar günleri kiliseler önünde uzun kuyruklar oluşur, papazlar gece geç saatlere kadar mesai yaparlardı.
9.     Hristiyanlık ve Kilise hakkında bir sürü TV ve radyo kanalı kurulur, herkes dine ve imana davet edilirdi, tartışmalar karakolda biterdi.
10.     Türk Hristiyan Demokrat Partisi kurulurdu.
11.     Diyanet İşleri Başkanlığına özerklik verilir ve Vatikan gibi bağımsız bir devlet olmasına izin verilirdi.
12.     Her ürün için Kiliseleri Destekleme Vergisi (KDV) alınır, vergiyi ödemeyenler odun yığınları üstünde yakılırdı
13.     Türk Engizisyon Mahkemeleri kurulurdu.
14.     Paskalya günü bir sürü insan tahta haçlara kendini çivilemeye kalkışırdı.
15.     Kış günü yapılan denizden haç çıkarma ayinde yüzlerce kişi denizde boğulurdu.
16.     Millet Katolik, Protestan, Presbiteryen, Ortodoks gibi mezheplere bölünür, kanlı gösteriler ve mitingler düzenlenir, evler işaretlenir karşılıklı kıyım hareketleri olurdu.
17.     Kiliseler haremlik ve selamlık diye tahta perdeyle ikiye ayrılırdı.
18.     Noel zamanı ormanlar yağmalanır, sonuçta ülkede tek bir çam ağacı kalmaz ve yurt dışından çam ağacı ithal ederdik.
19.     Boynunda kocaman haçlarla üniversiteye girmek isteyen bir güruh türerdi ve pazar ayinlerinden sonra üniversite kapılarında “haçıma dokunma” diye gösteriler yapılırdı.
20. Avrupa Birliğine girer ve birlik çoktan dağılırdı...
21. Bir takım milletvekilleri sırtında haç taşıyarak veya haçlı kolyelerle TBMMye girmeye kalkışırdı.
22. Türk Haçlı Ordusu Suriye ve Irak'ı işgal eder, oradan Orta Asya'ya kadar uzanırdık...


Benden bu kadar. Eklemek istediğiniz başka madde varsa söyleyin ekleyelim.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Beğendim Valla
Gönderen: Mehmet Ali Özler / ,
29 Mayıs 2012
Hz. İsa Türk ırkından gelen bir ve tek peygamber olurdu. Yahudiler en başta gelen düşmanımız olurdu. Ülkedeki mimariler, elektrik direkleri, totemler ve tüm giriş kapıları haç şeklinde olurdu. Dünyanın en büyük haç'ı Konya'ya inşa edilirdi. Vatikan'a hiristiyanlığı biz öğretirdik. Ve daha neler, neler.

:: :)
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
24 Mayıs 2012
1) Her mahalle ve köye yatılı ya da gündüzlü Latince İncil kursları açılır, çocuklar küçücükken İncil hatmedilirdi. Göndermeyen aileler fişlenir, kınanır, dinsizlikle suçlanırdı. 2) 4+4+4 adlı eğitim yasası çıkartılır, kızlar İncil'i hatmeder etmez, kocaya verilirdi, oğlanlar da bedava çıraklığa... 3) Bütün kadınların rahibeler gibi giyinmesi çok dindarlığın göstergesi olurdu. Eh, gecenin geç saatinde bu kadar eksik bulabildim. Sosyal paylaşım sitelerine taşıyayım da orada diğer eksikleri tamamlasınlar artık.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Deli P… ile Çılgın T…"nin Kıssadan Hisseli Sergüzeştleri
Çünkü Şifreyi Bilmiyorduk!
Mangalda Kalan Kül
Çamlıca'ya Hoparlörlü Cami Projesi :)

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnançlara Saygı Göstermek
İslam Coğrafyasında Kadın Olmak
Neden Böyle Akılsızım? Neden Böyle Kötü Kitaplar Yazıyorum?
Dominodaki Son Taş: Türkiye
Yugoslavya Sendromu: Türkiye'yi Yok Etmek!
Şeker Bayramı Nereden Geliyor?
Kuklalar ve Kuklacılar
Yumurta ve Sevgi
Heykel ve Put
Gök Tanrı Dininin Yeniden Yükselişi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan - II [Şiir]
Albatros [Şiir]
Yeryüzü Rüzgarları [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan [Şiir]
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg [Şiir]
Malta Şahinlerine [Şiir]
Uçan Ayakkabı [Şiir]
Havanın Ölümü [Şiir]
Her Ocak Hiddetle Tütüyor… [Şiir]


Hulki Can Duru kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.