Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain |
|
||||||||||
|
Biz dünya yazın tarihinde bir ilki gerçekleştireceğiz ve Guinness Rekorlar kitabına gireceğiz. Salt başlığı olan yazılmamış bir yazı için yorumları ve eleştirileri siz yapacaksınız. Çünkü ileri demokrasilerde deneme serbest, yorum hürdür. Göğsünüzü gere gere istediğiniz gibi attırın. Yalnız bir ayrıcalık yapıp size tek bir soru sorma hakkı tanıyorum. Sorusu olan arkadaş var mı? Bakın başka soru soramazsınız, ona göre. Evet siz buyrun hanımefendi… “Hodjam bu deli P ile çılgın T kimdir?" Hanım kızım sen önce o ağzındaki cak cak sakızı çıkar bir kere. Sakız çiğniyorsun tamam da bari ağzını pabuç gibi açma. Paçozluğun da bir adabı vardır. Onun da içine ettiniz. Senin görgü kurallarından ve bu ülkede olup bitenlerden hiç haberin yok galiba. Salt kafayı kundaklamakla olmuyor işte. İnsanlık öğrenin, kibarlık öğrenin. Tek soru dedim. Onun için sadece sorduğun isimlerden birini yanıtlayacağım. Deli P Rus Çarı I. Petro’dur. Petro’ya “deli” lakabını Osmanlı takmıştır. Petro’nun Rus halkı için çok büyük sanayi ve kültür gelişim projeleri vardı. Bunların bir çoğunu Petro uygulamaya koydu, ve Rusya dev atılımlar yaparak Osmanlı’yı hızla geçip gitti. Ancak, bizim o çok hikmetli tosun paşalar ve çarıklı ulema Petro’nun projelerine bir türlü akıl erdiremediklerinden onu tiye almak için adama deli lakabını takmışlardır. Oysa, Avrupalılar ona “Çar Büyük Petro” derler. Âlâ ! Kızlar, kızanlar benim diyeceğim bu kadar. Şimdi siz artık sorgu suali bırakın da yorum yapın bakalım. “Yazılmamış bir yazının yorumu olur mu ya?” demeyin. Bal gibi olur. Bu tahterevalliden demokraside neler oluyor görmüyor musunuz ? Eğer basılmamış kitaplar yasaklanıyorsa, yazılmamış yazılar da pekala okunabilir ve yorumlanabilir ! “Blow-Up” ı da mı seyretmediniz? Hadi görelim bakalım, yazı mı yaman, yorum mu yaman?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |