..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paranız varsa toprak alın. Artık üretmiyorlar. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon > Şevket Başıbüyük




27 Şubat 2011
"Muhteşem Yüzyıl"  
Şevket Başıbüyük
Yüzyıl' dizisini her izlediğimde kan beynime sıçrıyor, tansiyonlarım bilmem kaç derecelere fırlayıveriyor. İki elimi yumruk yaparak, ‘600 yıl boyunca üç kıtaya hükmetmiş ecdadımız bu hakareti, bu ihaneti asla hak etmemiştir’ şeklinde kendi kendime bağırarak, kime salladığımı bilmeden; rasgele boşluğu yumruklayıp duruyorum. Çünkü Harem, Harem’i hiç görmemiş bazı yabancı yazarların romanlarında tasvir ettikleri gibi değildir. Harem-i hümâyûn: duvarlarla çevrili, dünyanın en güzel kadınlarının padişahın gönlünü almak için birbiri ile yarıştığı, en büyük dedikodu ve entrikaların döndüğü, en acımasız cinayetlerin işlendiği bir “Altın Kafes” asla değildir…


:BDAE:
“Muhteşem Yüzyıl”

Birileri ecdadınıza sayıp sövse ne yaparsanız?
Sanat adı altında, dedeniz nenenize ‘şöyle şöyle yaptı’ demekle de kalmayıp, ecdadınız hakkında yalan-yanlış duyduklarını Osmanlıda Harem’ini, cariyelerle düşüp kakılan mekân olarak lanse etse ne dersiniz?
‘Dizi film’ adı altında birileri ecdadınızı cariye düşkünü/ cariye salağı olarak beyaz perdeye dökse nasıl tepki verirsiniz?!
Tahmin ettiğiniz gibi ‘Muhteşem Yüzyıl’ dizisinden bahsediyorum…
Kanuni Sultan Süleyman’ı konu aldığı ileri sürülen 'Muhteşem Yüzyıl' dizisini her izlediğimde kan beynime sıçrıyor, tansiyonlarım bilmem kaç derecelere fırlayıveriyor.
İki elimi yumruk yaparak, ‘600 yıl boyunca üç kıtaya hükmetmiş ecdadımız bu hakareti, bu ihaneti asla hak etmemiştir’ şeklinde kendi kendime bağırarak, kime salladığımı bilmeden; rasgele boşluğu yumruklayıp duruyorum.
Bu mendebur diziyi izlerken, ilkokuldan beri, tarih derslerinde bizlere anlatılan Kanuni Sultan Süleyman, dizideki bu ‘tecavüzcü’ kılıklı adam olamaz, olmamalıydı, diyorum.
Üç kıtaya hükmetmiş, dünyayı titreten Muhteşem Süleyman, sanat adı altında bu kadar kötülenmemeliydi, bu şekilde tanıtılmamalıydı…
Kanuni Sultan Süleyman’ın eşi ve Osmanlı tarihinde önemli roller oynamış Hürrem Sultan da dizideki Hürrem değildir...
Hele dizideki Harem, “Osmanlı Harem” i değildir ve bu şekilde zihinlere kazınmamalıydı…
Çünkü Harem, Harem’i hiç görmemiş bazı yabancı yazarların romanlarında tasvir ettikleri gibi değildir. Harem-i hümâyûn: duvarlarla çevrili, dünyanın en güzel kadınlarının padişahın gönlünü almak için birbiri ile yarıştığı, en büyük dedikodu ve entrikaların döndüğü, en acımasız cinayetlerin işlendiği bir “Altın Kafes” asla değildir…
‘Muhteşem Yüzyıl’ dizisinde verilen Harem; Harem’i bir kez dahi görmemiş Avrupalı romancıların kafasında canlandırdıkları, hayallerini süsledikleri bir Harem…
Zira üst düzey Osmanlı devlet görevlilerinin bile giremediği Harem’i Avrupalı Hıristiyanların görmesi hayal dahi edilemez…
Ne var ki; Harem’in işleyişi ile ilgili hayaller kuran Avrupalılar (Osmanlı düşmanları) Harem’le ilgili pek çok yanlış bilgiyi içeren yazıları kaleme alarak -maalesef- edebiyata taşıyarak aslı astarı olmayan bir Harem oluşturdular.
Haydi, kastettiğim Avrupalı yazarlar art niyetliydir, peki bu gün 'Muhteşem Yüzyıl' senaryosunu yazan, yazarlar kim ve kimlerdir?
“Korunan, mukaddes şey ve yer” anlamına gelen ve Osmanlıda; evlerde kadınların erkeklerle karşılaşmadan günlük hayatlarını sürdüreceği anlamlarına gelen “Harem” 'Muhteşem Yüzyıl' dizisindeki Haremle ne alakası var?!...
Tüm bunları göz önünde bulundurarak; her hafta yetmiş milyon insanımızın gözü önünde ecdadıma küfreden 'Muhteşem Yüzyıl' dizisini kınıyor ve telin ediyorum…
Ve tüm Osmanlı torunlarını duyarlı olmaya davet ederek bu melun diziyi izlememelerini tavsiye ediyorum.




.Eleştiriler & Yorumlar

:: yazınız hakkında.
Gönderen: selcan aktaş / , Türkiye
5 Mart 2011
yazınızdaki cümlelere sonuna kadar katılmakla beraber insanca bir merak içgüdüsüyle diziyi izlmeye devam ediyorum.Dİğer bölümde daha ne kadar saçmalayacaklarını görmek dürtüsüyle olsa gerek bu.Ama untmayalım ki bu ülkede basılan ve en çok okunanlar listesine giren SAFİYE SULTAN serisi de yabancı bir ayzar tarafından yaızlmıştı.Biz kendi tarihimizi başkalarının ağzından öğrenmeyi çok seviyoruz her nedense...Ve her nedense söyledikleri herşeyi doğru kabul etme eğilimindeyiz. Yalnız yine de dizi konusunda bir noktayı takdir etmek lazım.Senaristleri topluma nasıl seyrettireceklerini konuya nerden başlayacaklarını,ve nasıl dikte edeceklerini çok iyi biliyorlar.Baksanıza dizi başladıktan sonra her karakterle ilgili bir sürü kitap satışa çıktı ve yok satıyor.Daha ne olsun..Hem dizi yapımcıları hem yayınevleri bu işin kaymağını yemeye başladı bile... Anlayacağınız sadece duygusal bir iş yapıyorlar .




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sinema ve televizyon kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Ötesiz İnsanlar"
Hayırsız Evlat
Şimdi de Fatih Sultan!..
"Hür Adam"

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
At Sineği
"Ben Yoruldum Hayat"
"Keno Ölmüş Duydunuz Mu?"
Kentlinin Otobüse Binme Kuralları
Oruç ve İbadetlerimiz
Adıyaman Gelişiyor
Bitkisel İlaç Satan Şarlatanlar…
Duy Beni!…
"Orduzu Gecesi"
Canı Çıkasıcalar…

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.