..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir öğretmen değil, bir uyandırıcıyım. -Robert Frost
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Seval Deniz Karahaliloğlu




29 Ekim 2011
Cumhuriyet Bayramını Büyük Bir Coşkuyla Kutladık!  
Sabah 11.00'de bayrağını alan herkes İzmir Cumhuriyet Meydanındaydı. Çoluk, çocuk, genç, yaşlı, öğrenci, öğretmenler, emekçiler, anne babalar, aileler, minicik kundaktaki bebekler bile oradaydı.....

Seval Deniz Karahaliloğlu


Biz nasıl bir araya gedik? Çünkü Cumhuriyet Bayramı etkinliklerinin her yıl düzenli olarak yapıldığı yere, yapıldığı saatte gittik. Bunu sezgisel olarak yüreğimize ve beynimize yerleştirdiğimiz için binlerce insan oradaydık. BİZ BUNU İÇİMİZDE HİSSETTİK !


:BACH:
CUMHURİYET BAYRAMINI BÜYÜK BİR COŞKUYLA KUTLADIK !

Seval Deniz Karahaliloğlu

Ben İzmirliyim. Bu gün İzmir Cumhuriyet Meydanında görkemli bir kutlama yaptık. Bayrağını kapan geldi. Sabah 11.00'de bayrağını alan herkes İzmir Cumhuriyet Meydanındaydı. Çoluk, çocuk, genç, yaşlı, öğrenci, öğretmenler, emekçiler, anne babalar, aileler, minicik kundaktaki bebekler bile oradaydı.....

Laik Cumhuriyete gönül vermiş herkes tek bir yürek halinde Konak İlk Kurşun Anıtının önüne aktık. Bir bayrak denizi halinde dilimizde sloganlar, yüreğimizden kopan marşlarla görkemli biçimde kutladık CUMHURİYET BAYRAMINI.

Cumhuriyet Bayramını kutlamak için HİÇ KİMSENİN İZNİNE İHTİYACIMIZ YOK ! Olağanüstü güzel bir atmosferdi. Bir sivil polisle sohbet ettim. Aslında Cumhuriyet Bayramı Kutlamalarının YASAKLANMASI onları da “çok rahatsız etmiş”. Bana ne dedi biliyor musunuz? “Normalde her sene kutlamaları izleriz. Hiç bu kadar kalabalık olduğunu görmemiştim” dedi. Mahşeri bir kalabalık vardı.
Çünkü, TÜRK HALKI olarak oradaydık. Ve bunu hepimiz hissettik ! Keşke orada olabilseydiniz ve oradaki atmosferi yaşayabilseydiniz. İnsanın gözleri dolu dolu oluyor.

Yerel yönetim olarak orada olması gereken CHP'li Ana Kent Belediyesi ortalıklarda gözükmüyordu. Ankara’dan öyle korkmuşlar ki, bir ses sistemi bile kuramamışlar.
Yürürken güya CHP’li olan (!) İzmir Anakent Belediyesine de sloganlar attık. “Biz buradayız, belediye nerede?” diye. CHP İZMİR’ de kendi kalesinde sınıfta kaldı!

Basın açıklamasında ve yürüyüşte CHP tabanından HİÇ KİMSE YOKTU ! Bu tamamen bir HALK HAREKETİYDİ. Eğitimsen elinden geleni yaptığı halde, son anda ortaya çıkan bu gösteriyi yine de iyi idare etti. Orada sadece HALKIN kendisi vardı. Bu çok acayip bir durum herkes facebook üzerinden organize oldu. Bana da bir gün önce CUMOK Cumhuriyet Okurlarından bir ileti geldi. Öyle gittim.

Eğitimsen organizasyonu olduğu halde, gerçekten iyi bir organizasyonun eksikliği hissedildi. Ama bizi esas birleştiren konu, her yıl Cumhuriyet Bayramı Kutlamalarının aynı saatte Cumhuriyet Meydanında Atatürk Heykelinin önünde olması oldu. Herkes, her yıl olduğu gibi aynı saatte, orada buluştu.

Yani ANLIK gelişen bir CUMHURİYE MİTİNGİ gibi oldu. İlk önce Cumhuriyet Meydanında bir basın açıklaması yapıldı. Konuşmalar yapıldı. Sonra KONAK Meydanına yürüyüşe geçtik. Çok ilginç değil mi? Orada CHP milletvekili ya da CHP'’li bir belediye yetkilisi aradı gözlerimiz ama boşuna. CHP’nin artık tamamen başkalaşıp acayip bir şeye dönüştüğüne artık 100% eminim. Bugün CUMHURİYET MEYDANINDA emin oldum! Bu işin mazereti olmaz. Orada BİNLERCE İnsan nasıl buluştu? Demek buluşulabiliyormuş.

Çünkü oraya gitmek sanki hepimiz önceden sözleşmişiz gibi, İÇİMİZDEN TAA YÜREĞİMİZDEN GELDİ! Bunu yüreğinizde duyup hissedemiyorsanız, zaten CHP işlevini yitirmiş demektir.

Biz nasıl bir araya gedik? Çünkü Cumhuriyet Bayramı etkinliklerinin her yıl düzenli olarak yapıldığı yere, yapıldığı saatte gittik. Bunu sezgisel olarak yüreğimize ve beynimize yerleştirdiğimiz için binlerce insan oradaydık. BİZ BUNU İÇİMİZDE HİSSETTİK !

O bizim eskiden bildiğimiz Karaoğlanın CHP'si değil. Tamamen bozulmuş, içeriğini, anlamını, yola çıkış amacını yitirmiş, kaybetmiş, unutmuş bir parti. AKP'nin fotokopisi gibi.

Bu ruhu nasıl canlı tutabiliriz? AKP çok yaşasın. Onlar yasakladıkça, daha çok sokağa döküleceğiz, onlar yasakladıkça ve bizleri sıktıkça meydanlara akacağız. Sonra Ankara'ya doğru akın akın akmaya başlayacağız. Ne yapacaklar?

50 Milyonu alacak hapishane yapabilecekler mi?
Bir HALK HAREKETİ başladı bugün. Sokaklar bayrak ve insan denizi. Ankara'da nasıl bir atmosfer var bilmiyorum? (!) ama burada bütün yaşlılar ve minicik çocuklar sokaklarda ellerinde bayraklarla.

Bu yürüyüşte anne babalar, üç yaşındaki küçük çocuklarını da ellerinden tutmuş getirmişlerdi. Yani, AİLELER yürüdü. Artık, AİLELER SOKAĞA ÇIKIYOR ! Bayrağın ucunu tutanların, slogan atanların yaş ortalaması 75'in üzerindeydi.

Düşünebiliyor musunuz? Kortejin en önündeki kocaman TÜRK BAYRAĞINI nineler ve dedeler taşıdı ve slogan attılar. Durum bu yani. LAİK CUMHURİYETE gönül vermiş herkesi sevgiyle kucaklıyorum. Umarım çok güzel günler göreceğiz. Bakın artık sokağa çıkma alışkanlığı edindik.

En şirin olanı FACEBOOK üzerinden organize olduk.
Bu ruhu canlı tutabilmek için organize olmak şart. İlk aşama sokağa çıkma alışkanlığı kazanmaktı. Şimdi ikinci aşama, sivil toplum örgütleri altında organize olabilmekte.

YAŞASIN!!!!!!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öpülesi "Yastık Adam" Öyküleri : Kayıp Ruhlara Masallar
Ferhan Şensoy"dan 2019 Türkiye Fotoğrafları
Söyleyecek Sözü Olan Oyunlar…
Genco Erkal'dan "Yaşamaya Dair "" …
Altını Oydukları İrfan Şahinbaş Sahnesinden Büyüklere "At" Masalları
Evlere Servis "Takıntılarımızdan Arınma" Hizmeti : "Tak, Tak, Takıntı... ""
Açlıkla Terbiye Edilen Bir Ülkede Dilenen Yaşlı Bir Teyze
Şehit Anası Soruyor:
Fısıl, Fısıl, Fısıl…
Sadece Mustafa Balbay ve Tuncay Özkan Değil, Aslında Hepimiz "Tecritteyiz"!

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Franca Rame ve Dario Fo"dan Büyüklere Masallar : Japon Kuklası
İçimden Çıkan Küheylan...
Para Ağaçta Yetişmiyor Pinokyo!
"İşi Kapmak" İçin Ne Kadar "İleri" Gidebilirsiniz? Metot Oyunu Sınırları Zorluyor!
That Face : Aynada Gördüğün "O Yüz" Kim?
Dario Fo"dan "Bir Anarşistin Kaza Sonucu Ölümü"
Dumana Boğulan "Romeo ve Juliet"
İçimizdeki "Boş Şehir"ler...
Ben, "Çıplak Memelerini Değil" Dansı İzlemeye Geldim!
Tiyatronun Yıkımdan Önceki Son Oyun: "Peron" Siz Hayatınızın Kaçıncı "Peron" Undasınız?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İbneler ve Çocuk Cesetleri [Şiir]
Komşu Çocuğu [Şiir]
Bir Bardak Soğuk Suyun Hatırına… [Şiir]
İhtiyaçtan [Şiir]
Deli mi Ne? [Şiir]
Sakız Reçeli Seven Yare Mektuplar [Şiir]
Bir Nefes Alıp Verme Uzunluğunda… [Şiir]
Lord'umun Suskunluğunun Sebeb-i Hikmeti... [Şiir]
Pimpirikli Hanımın, Pimpiriklenmesinin Nedeni… [Şiir]
Yere Göğe Sığamıyorum… [Şiir]


Seval Deniz Karahaliloğlu kimdir?

Bazı insanlar için yazmak, yemek yemek, su içmek kadar doğal bir ihtiyaçtır. Yani benimki ihtiyaçtan. Bir vakit, hayatımla, ne yapmak istiyorum diye sordum kendime? Cevap : Yazmak. İşte bu kadar basit.

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilenmek ne derecede doğru bilemem ama beyinsel olarak beslendiğim isimler, Roland Barthes, Jorge Luis Borges, Braudel, Anais Nin, Oscar Wilde, Bernard Shaw, Umberto Eco, Atilla İlhan, İlber Ortaylı, Ünsal Oskay, Murathan Mungan,..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Seval Deniz Karahaliloğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.