"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote |
|
||||||||||
|
Hırslarımız uğruna neleri feda edebiliriz? Cevap oldukça açık değil mi? Tabii ki her şeyi... Günümüzde bazı insanlar maddi kaynakların kalıcılığına ve değerine inanarak maneviyatlarını ,insanlıklarını bir kenara bırakmışlardır. Bu insanlar, dünya malı dünyada kalır sözüne hiçbir şekilde itibar etmez , ölümü asla akıllarına getirmezler. Halbuki bu büyük bir yanılgıdır. Hayatımızın her anında akıldan çıkarılmaması gereken tek bir şey varsa o da ölüme her saniye biraz daha yaklaştığımız gerçeğidir . Kalıcı olan maddiyat değildir. Bu evrende ölümden daha gerçek ve kalıcı herhangi bir kavram daha yoktur. Bu sebeple manevi dünyamızı zenginleştirmeyi, insanları sevmeyi ve hırsa kapılmadan yaşamayı öğrenmeliyiz. Hırslı olmak telafisi olmayan hatalar yapmamıza neden olur ,bizi üzer ve tüketir. İrademize sahip olup hırslarımızı zincirlemeyi bilmeliyiz. Bir an önce bu olumsuz tutumun sebep olduğu etkilerden kurtulmalıyız. Bu konuda elimizi taşın altına sokmaktan kaçındıkça kazanan değil kaybeden olacağız. Bitmez sanılan kadim dostluklarımız bitecek ve giderek daha yalnız bir hale geleceğiz . Bu, dünya hayatı bir tek benden ibarettir düşüncesi ile hareket edenler için büyük bir tehlikedir. Daha düşünceli ve insancıl oldukça bencillik ve hırs gibi insanlığa yakışmayan huylardan arınacağız. Mutlu yaşayıp huzurla dolacağız. Kanaati öğreneceğiz. Veren elin alan elden daima üstün olduğunu unutmayalım. Kötü huylarımızı bıraktıkça hem kendimize hem de hayatımızdaki diğer insanlara faydalı olacağız. . Gözleri körleştiren hırsları, bizi tüketen bencilliği hayatımızdan çıkarıp yolumuzu aydınlatmak için çaba gösterelim. İçimizde yer eden kötü hislerin rotamızı kaybettirmesine asla izin vermeyelim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |