..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Sevgi bilmekten doğar." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Hüseyin İbiş




3 Haziran 2020
Engel Olmayın Engelleri Kaldırın  
Hüseyin İbiş
insanlara engel olmak yerine neden engellerin kaldırılması yolunda yürümeyi tercih etmiyoruz?


:GFA:
ENGEL OLMAYIN ENGELLERİ KALDIRIN
İnsanlara engel olmak yerine neden engellerin kaldırılması yolunda yürümeyi tercih etmiyoruz?
Sorum gayet açık ve net olmakla beraber cevaplanmasında da hiçbir zorluğun olmadığı kanaatindeyim. Değerli okurlarım bu yazımı insanların engellilere karşı bakış açılarını değiştirmeleri için mesaj vermek amacı ile kaleme almayı uygun buldum. Dileğim, vermek istediğim bu mesajın başarı ile gitmesi gereken yerlere ulaştırabilmektir. Yapılan yanlışlar üzerinde ısrarcı olmak engellilerin hayata küsmesinde en büyük etkenlerden biridir. Bahsi geçen gereksiz ısrarcılık hayatların alt üst olmasına sebebiyet vermektedir. Boş ısrarlarımızla vedalaşarak hayatla barışık kalmanın yollarında yürümek ilk tercihimiz olmalıdır. İnanın değerli okurlarım, doğru yolda yürümemiz halinde hiçbir gücün bizleri hayattan koparamayacağını bilmemiz, vazgeçilmez gerçeğimiz olduğu düşüncesi bizleri hayata bağlayacaktır. Engelli olmayan insanlar yapmış oldukları yanlış tercihlerine dayanarak hayata tutunmanın çabasını gösteren biz engellilerin karamsarlığa sürüklenmesi için vazgeçmeyecekleri bir yol izlemektedir. Önümüze çıkan zorluklar karşısında vermekte olduğumuz çetin mücadele içinde, yanımızda olup yol göstermeleri gerekirken, yaptıkları yanlışların faturasını üzerimize keserek bedelini bizlere ödetmek istemektedirler.
Her daim engellerin önümüzde oluşturulan birer hendek olduğunu savunmuşumdur.
Savunmakta olduğum düşüncem de çok yerde su götürmez bir gerçektir. Buna neden olan da engelli olmayan bireylerin, engelli şahısların yanında değil de karşılarında olmalarıdır. Bunun canlı örneği olarak karşınızda duruyorum ve başımıza gelenleri anlatmakla kendimi yükümlü hissediyorum. Ben başımıza gelen zorluklardan bahsederek insanların bilgilendirilmesi konusunda bir adım atmış bulunuyorum. Biz engellilere işe yaramaz bir mahlûk gözü ile bakanlardan da istediğim bir şey var. Önümüzde bizlerin hareketliliğini kısıtlayan engelleri vakit kaybetmeden kaldırmalarıdır.
Ulaşmak istediğimiz başarılara destek olmaları önümüze yakacakları en parlak ışık olacaktır.
Engellilere: Oturun oturduğunuz yerde, başarılı olmak sizin ne haddinize! .Düşüncesine sahip olanların, önümüzde parlaması beklenen ışık yakıldığı zaman ulaşmayı hedeflediğimiz, hatta elde etmiş olduğumuz başarılarımızı görerek, engellilerle iftihar etmeleri icap etmektedir. Yürüdüğümüz yolu kapatmak yerine daha hızlı hareket edebilmemiz için önümüzde açılmakta olan çukurların doldurulmasının çabasını göstermeleri gerekmektedir.
Bizim sorunlarımızı çözmek yerine, aksine çözümü imkânsız bir hale getiren, engellileri başarılı olmaları konusunda hadsizlikle itham eden, dar düşünceye sahip olan insanlardır.
Bu gereksiz ithamlar yüzünden, uğramakta olduğumuz kayıpların farkına varmamaktadırlar. Bu lüzumsuz düşüncelerin üzerimizden çekilmesi için, girdiğimiz uğraşların da görmezden gelinmesi engellilere vurulmakta olan önemli bir darbedir. Kendimizi gösterebilmek için önemli çalışmalar yapsak bile, kendisini cehaletin ellerine teslim etmekten çekinmeyen kişilerce engelliler etraflarında başarılarını görmek isteyenlere, işe yaramayan asalak olarak gösterilmektedir. Engelliler hak etmedikleri muamelelere maruz bırakılmaktadır. Verilmesini beklediğimiz fırsatların da elimizden alınmasında bizleri hedef tahtasına koyanlar önemli rol oynamaktadırlar. Ben ve kader arkadaşlarım da bu oyunu bozmak için göstermekte olduğumuz gayretlerin göz ardı edilmesine sebep olanların gereksiz ön yargılarını boşa çıkarma yolunda yürüyor ve bizlerin yolunda diken misali bitenlerin köklerini kazımanın uğraşını vermekten çekinmiyoruz. Biz vazgeçmek nedir bilmeyiz engelliler her zaman önüne çıkan hiçbir zorluğa yenilmeden zaferini elde etmişlerdir. Başarılarımızın baltalanması için türlü işlere girişip bizleri kaybetmeye zorlayanlarında hevesleri daima kursaklarında bırakılmıştır.
Engelliler girmiş oldukları hiçbir savaşı mağlubiyetle sonlandırmamıştır. Aksine, onlara inanmayanların hayattan önemli dersler çıkarmaları konusunda büyük faydalar sağlamışlardır. Bizlere verilen fırsatlar sayesinde hedeflemiş olduğumuz başarılara sahip olduğumuzu görmek, ayağımızı kaydırmak isteyenlerin hiçbir şekilde işine gelmemektedir. Hayata köhnemiş bir zihniyetle bakan insanlara karşı, biz engellilerin tek amacı vermekte olduğumuz mücadeleyi başarı ile kazanmaktır. Bahsetmiş olduğum bakış açısının da yok edilmesi yolunun açılmasında önder olabilmek hayatımızda yapmamız lazım gelen en önemli şey olduğu düşüncesi ile harekete geçmektir. Vermek istediğim bu önemli mesajların kulak arkası edilmemesi için insanları engellilerin karşısında değil yanımızda durup desteklerini esirgememelerini rica ediyorum. Bizlere vermekte olduğumuz mücadele kapsamında elimize geçirmiş olduğumuz fırsatları değerlendirebilmemiz için önümüze engel olmak yerine, yolumuzu kapatmakta olan engelleri kaldırarak yardımcı olmalarını, kendilerine verilmiş bir görev olarak görüp bu gün ona, yarın bana düşüncesini benimseyerek harekete geçmelerini bekliyorum.
Ben sizlerle yapmış olduğum ve kendimce doğru olduğuna inandığım bir tespitimi de paylaşmak istiyorum. Zorlukların aşılması konusunda engelli ailelerinin de üzerlerine düşen görevleri yapmadıkları açıkça görülmektedir. Ben buradan özellikle köylerde yaşayan engelli ailelerini bu güne kadar yapma zahmetine katlanmayıp yapmadıkları görevlerini bu günden sonra aksatmadan yapmaya davet ediyorum. Umarım bu davetim bir icabet bulur.
Biz engelli insanlar hakkında yanlış düşüncelere sahip olan şahısların, yarının kime neler getireceği, kimlerden neleri alıp götüreceği düşüncesini her daim akıllarının bir köşesinde bulundurmalarını istirham ediyorum. Yazımı sonlandırırken hayatta en büyük engelin düşünceden yoksunluk olduğu kanaatimi, siz değerli okurlarımla paylaşmayı uygun buluyorum.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin
Emanete Hıyanet Etmeyin
Maneviyattan Yoksun Kalmayın
Yanlışlarımız Yürüdüğümüz Yolda Rehberimiz Olmasın
Kendinizle Yüzleşmekten Kaçmayın
Engellere Yenilmeyelim
İmtihanlarımız Başarısızlıkla Sonuçlanmasın
İnsanlığı Kinin Karanlığına Bırakmayın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Sadakatiniz Daim Olsun
Kalplerimiz İsyana Kapılmasın

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Zaman Ömürden Alıp Gidiyor [Şiir]


Hüseyin İbiş kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.