Ölümden sonra yeni birşeylerin olduğu konusunda umutluyum. -Platon |
|
||||||||||
|
Siz değerli okurlarıma, elimden geldiğince hayal ve umut arasındaki farkı anlatmaya çalışacağım. Hayal, peşinde koşulan; gerçekleşmesine imkan bulunmayan, insanların kendi dünyasında yarattığı bir alemden ibarettir. Umut ise her daim istenilen, bir şeye bir gün kavuşacağımızın yolunu gösteren bir pusuladır. Birincisine fazla kapıldığı zaman insanlar, neler kaybedeceklerini hiç düşünmezler. Umutsuzluğa düşmek ise insanların yaşamlarında olumsuz etkiler. Bırakacak zihinlerinin karanlıktan kurtuluşu mümkün olmayacaktır. Biz insanlar, bir şekilde istediğimiz güzelliklerin hayatımızda yer etmesini isteriz. Fakat hiç hesaplamadığımız bir noktayı göz ardı etmekle, en büyük hatanın içine düştüğümüzün farkına bile varmayız. İstediğimizi elde ettiğimiz anda sevinçten dört köşe oluruz. Ama olaylar ters yönde geliştiği dakikadan itibaren isyankarlığımızı elden bırakmayı akıl etmeyiz. Bunu, bilakis kendim yaşamış bir insan olarak sizlere anlatmayı uygun gördüm. Her zaman elimde olmadan farklı güzellikleri elde etmenin hayallerini kurdum. Lakin hedefime ulaşamayınca da isyankar bir insan oldum ve etrafımı hiç durmadan kırıp dağıtmaktan vazgeçemedim. Karşımdakilerden hep şu sözü işittim: Umudunu kaybetme. Bir istediğine ulaşamazsan; bir diğerini mutlaka elde edersin, cümlesini işittim. Kayıplarımın bir tek sebebi vardı, yakalandığım epilepsi hastalığı. Elimden istediklerimin kayıp gittiğine şahit oldukça isyanım her gün biraz daha artıyordu. Beni esareti altına almakta olan bu gereksiz tutumumdan, kurtulmanın yollarını arıyordum. Yaşamımız, yürümeye başladığımız uzunca bir yol halini almaya başlamıştır. Ve bu yolda rotamızı kaybetmemek için bizleri doğru yöne götürecek bir pusulaya, ihtiyacımız olacaktır. Bu, hiç kuşkusuz içimizde beslememiz lazım gelen umuttur. Yürüdüğümüz yolun yol olmadığını anlatmak isteyenleri, çok bilmişlikle itham etmekten de beri durmuyoruz. Hüsranla son bulacağını bildiğimiz halde boş hayaller kurmanın yersizliğine, bir türlü kendimizi inandırmaya yanaşmıyoruz. Sanırım en büyük hatayı burada biz, yapıyoruz. Ama bunu kabullenmeyi kendimize yediremediğimiz için de bunun sorumluluğu altına başkalarını sokmak istiyoruz. Çocukluğumuzda büyüklerimizden ''umut yoksulun ekmeği ''cümlesini işitirdik. Karanlığın sonunda hiçbir zaman batmayacak olan bir güneş, olduğunu söylemekten vazgeçmezdi; bizleri yüksek bir yerde görmek isteyenler. Benim yaşama sevincimi elimden alan epilepsi hastalığı, hayallerimi gerçekleştirmeme müsaade etmedi. Yaşama bağlılığımın en büyük sebebi olan umutlarımla da vedalaşmamda ki en büyük sebep oldu. Ben, hiçbir zaman körlüğümün umutsuzluğa düşmemde; girilmesi lazım gelen bir yol olarak girilmesine izin vermedim. Ama hastalığım, benim hayatla barışık olmamın tek engeli olmuştur. Yazımı insanlara şunları anlatarak sonlandırmak istiyorum: Dostlarımın umutsuzluğun içine düştüklerini fark ettiğim zaman, umut kapısı; girilmesi gereken en önemli kapıdır, diyorum. Ağzımdan kaleme aldığım yazımda başlık olarak kullanmakta olduğum şu sözü, çok değer verdiğim insanlara karşı sarf ediyorum: Bu insanların başında ise canımdan çok sevdiğim eşim, hayatımı değiştiren tek varlığım geliyor. Hayal kurma, umutsuz kalma; karanlıkların aydınlığa kavuşacağı anı, gülümseyerek karşıla.Kapıldığın boş hayallerle,uğradığın vakit kaybının; elinden alıp götüreceği güzellikleri, bir daha elde edemeyeceğini aklından çıkarma.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |