Doğaüstü henüz anlayamadığımız doğal şeylerin adı. -Elbert Hubbard |
|
||||||||||
|
İnsanlar neden ciddiyetsizliği elden bırakmamak için birbiri ile yarışıyorlar? Ben gözlemlerime dayanarak ciddiyetinden ödün veren şahısların karşılarında duranları hiçbir şekilde önemsemediğine kanaat getirmekteyim. Bu konuda da bir an olsun yanılgı içine düşmediğimi, vatandaşlarla paylaşmanın uygun olduğu düşüncesi ile hareket ediyorum. İnsanlar, muhataplarını hiçe sayarak gereksiz tavır takınmayı sürdürdükleri sürece başka bir zaman kendilerinin de aynı duruma düşeceklerini unutmamaları lazım gelmektedir. Yani demem o ki ciddiyetlerini ellerinden bırakmamaları her daim onlar için büyük önem arz etmektedir. İnsanlar, almakta olduğu manasız tavırlarla kazanç sağlayamayacağını akıllarının bir köşesinde bulundurmalıdır. Ciddiyetini kaybeden şahısın fikirleri ve konuşmaları, karşısındaki muhatabı tarafından hiçbir anlam ifade etmeyecektir. Kendisini muhatap alan kişilere karşı, onun da ciddiyetini elinden bırakmaması hayatında yer bulan en güzel değişiklik olacaktır. Yaşadığı bu farkındalık da geçirmekte olduğu her anındaki olumsuzlukları yok sayacaktır. Sizin içinde yaşadığınız hayatın birtakım beklentilerinizi karşılamamasında üzerinize çektiğiniz olumsuz izlenimlerde en büyük pay yine kendinize aittir. Benliğinizin avucunuzun içinden kayıp gitmesinde göz ardı edilmemesi gereken etkense içine girdiğiniz toplumdakileri etkilemek için bir türlü vazgeçmediğiniz pişkinlikleriniz sayesinde elinde oyuncak olduğunuz ciddiyetsizliğinizdir. İnsanlara her daim şu tavsiyelerde bulunmanın kayıplardan ziyade kazanç sağlayacağına inanmışımdır. Her ne olursa olsun sizin siz olmanızda etkisi olan ciddiyetinizi elinizden bırakmayın. Birilerinin sizleri fark etmesi için türlü maskaralıklar yaparak kendiniz olmaktan bir an olsun vazgeçmeyin. Ciddiyetinde binmiş bulunduğunuz bir gemi olduğunu unutmadan yolunuza devam edin. Hayat adı verilen uçsuz bucaksız denize açılmış olan bu gemiyi sizlere tepeden bakanları etkileyebilmek için terk etme düşüncesi akıllarınızda yer almasın. Sizlere tanınmış olan bu büyük fırsattan bir ömür yararlanma davetine icabet etmenizi istirham ediyorum. Gözden kaçırmamanız gereken son bir ayrıntıyada aşağıda yer vererek siz değerli okurlarımı hayatı ciddiye alarak yaşama yolunda yürümeye davet ediyorum. Lakayt davranışlarda bulunan şahıslar, girdikleri topluluklarda hemen olumsuz bakışları üzerine çekeceğini bir an olsun göz ardı etmemelidir. O yüzden kaypakça davranışlarına, hiç düşünmeden son vermeleri gerekmektedir. Bahsettiğim davranışlar sonlandırılmadığı taktirde kendilerine ve karşılarında bulunan şahıslara olan saygılarını yitirmeleri aşikardır. Bir topluluk içerisinde saygınlığınız olsun istiyorsanız yersiz davranışlar sergilemekten vazgeçmek yapmanız gereken en doğru şey olacaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |