"İçtenlik bütün dehanın kaynağıdır." -Boerne |
|
||||||||||
|
İntikam; insanların peşinde koşmakla vakit kaybettiği, saçma sapan nedenler yüzünden birbirlerini zarara uğratmak için zihninde yaşattığı, hiçbir mantığı olmayan düşünce şeklidir. Yeşermesi beklenen umutların kırılmasında en büyük paya sahip olan, terk etmekten kaçındığımız intikam duygusudur. Hesaba katılmayan en önemli şey, kafalarını dolduran intikam adı verilen lüzumsuz düşüncenin yükte hafif ;fakat pahada ağır kayıplara uğrattığıdır. İnsanoğlu uğradığı büyük kayıpları görmezden gelerek kendisini çıkması mümkün görülmeyen boşluklara mahkum etmektedir. Bahsetmekte olduğum mantıksızlıkların başında Allah-ü Teala’nın verdiği canı alarak istediğim her şeye hükmedebilirim fikri ile hareket etmek gelmektedir. Düşünülmüyor ki intikam peşinde koşarak kendini harcamak, insanoğluna yararı olan bir şey kazandırmaz. Fakat insanların zihinlerini ele geçiren bencilliğin yaşamlarında olumsuzlukların yer etmesine sebep gösterilmektedir; ancak hayatımızı nasıl ne şekilde idame ettireceğimizi göstermek amacı ile çizilen rotamızı kaybetmemize sebep olmaktadır. Hiç kimse demiyor ki bizi kendisine esir eden intikam hırsı yer yüzünde düşmanlıkların peydah olacağının göstergesidir. Büyük düşmanlıkların hayatımızda yer bulmaması için insanoğlu kendisine yaptığı en büyük kötülükle savaşarak intikam duygusunu içine hapsetmesi lazım gelmektedir. Bilinmelidir ki hayatı karanlıklardan ibaret olan bir kimse, gülümsemenin ne olduğunu bilmeyecek her daim uçsuz bucaksız bir kuyunun içinde mahkum kalacaktır. Bahsi geçen mahkumiyeti yaşamamak için insanlar arasına ekilmek istenen nifak tohumları, filizlenmeden kurutulmalıdır. Yaşamların alt üst olmasında büyük bir rolü olan tohumları kurutamadığımız takdirde, gözlerde gülerek bakmak yerini dinmeyen yaşlara bırakacaktır. Yüzlerde her daim hüzün değil, hayata anlam veren tebessüm yer bulmalıdır. İnsanoğlunun dilinden düşürmediği intikam, soğuk yenen bir yemektir, cümlesi hayatlarda yer bulan mantıksızlığın içerisine sürüklenmesinde atılan büyük bir adımdır. Bilinmelidir ki yaşamımızda yer alan güzelliklerin yok olmasında intikam duygusunu yüreklerde taşımak önemli bir etkendir. Kalpler zihinlere kazınan intikam soğuk yenen bir yemektir ibaresi yüzünden bir taş halini almaktadır. Etrafımızda yer alan şahıslara intikam duygusu ile yaşamanın bizlere hiçbir şey kazandırmayacağı, uygun şekillerde anlatılmalıdır. Sözünü etmekte olduğum işe yaramaz düşünce yüzünden kafaların sığmadığı yerlere gövdeleri sokma yolunda yürümek, insanların tercihleri arasında yer alacaktır. İntikam duygusunu kalplerde taşımakta ısrarcı olmanın, bize fayda sağlamayacağına inancımız tam olmalıdır. Yaşamlarının bir enkaz halini almaması için intikamla bir yere varılmayacağı anlatılarak çevremizde yer alanların bilinçlendirilmesi için gayret gösterilmelidir. Bizler sözü geçen kimselere yardımcı olmaz, kendimizi düşünürsek etrafımızdakileri vicdan yoksunluğu ile tanıştırmış oluruz. İnsan yaşamının hiçbir anlamı olmayan cümlelerden oluşan bir paragraf halini almasına meydan verilmemelidir. Hayatların kararmaması için gruplar arasına ekilmek istenen nifak tohumlarının bir an evvel kurutulması icap etmektedir. Sözünü ettiğim tohumların kurutulması konusunda atılması gereken ilk adım, bir şarkı misali dillere pelesenk olan intikam soğuk yenen bir yemektir, cümlesini lugattan çıkarmanın çabasına girilmelidir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |