Roman yazmanın üç kuralı vardır. Ne yazık kimse bu kuralların neler olduğunu bilmiyor. -Somerset Maugham |
|
||||||||||
|
İhtiyaç; dünya üzerinde yer bulan bütün insanların maddi, manevi gönüllerinde biriktirmekte olduğu isteklerinden ibarettir. Değerli okurlarım, bu yazımı da hayatım boyunca yapmış olduğum birçok gözleme dayanarak kaleme aldım ve sizlere sunmaya karar verdim. Görüyorum ki insanlar etrafına yanlış bir açıdan bakarak kendilerini telafisiz kayıplara uğratmaktadır. Sözünü etmekte olduğum zararlar yüzünden boşluklara düşmeyelim diye yapılması lazım geleni yaparak insanların düştüğü yerden kaldırılması amacı güdülmelidir. Hayatımız boyunca her şeyimizin tamam olduğu inancı ile yol alırız; fakat çıkmış olduğumuz yolda birçok ihtiyacımız olduğunu göz önünde bulundurmayız. Eğer anlatmak isteyip de anlatamadıklarımı hayatımızda yer eden ve yanlış adımlar atanlara bir anlatabilsem, yaşadığımız dünya kirliliklerle burun buruna kalmazdı. İnsanoğlu yaşamı boyunca hiçbir şeye ihtiyacım yok dediği anda, en büyük yalanı söylemiş olur. Bilmelidir ki insan her şeye muhtaçtır; en başta sevgiye, saygıya sonra o ikisini diğer eksikleri izler. Unutulmaması icap eden bir şey var : sevginin, saygının olmadığı yerde hiçbir şey anlam ifade etmez. Yaşadığımız dünya üzerinde yaptığım bir sürü gözleme dayanarak her daim insanın maddiyatı maneviyattan üstün tuttuğuna şahit olmuşumdur. Etrafımda yer alan herkese bir yol göstermek istedim, maneviyat yolunda yürümek yanımda bulunan bütün dost bildiklerime yanlış geldi. Gördüklerimden de hazzetmediğimi söylemekte hiçbir sakınca görmüyorum. Hayatı birçok kimsenin maddiyattan ibaret olduğu, para olmazsa yaşamak neye yarar diyerek hareket ettikleri, göz önünde bir gerçektir. Bu boş kanaatin zihinlerden silinerek sevgi ve saygının önemi insanlara anlatılması, yürüdükleri yolun sonu olmayacağının gösterilmesi gerekmektedir. İnsanların kafalarındaki boşluğun doldurulmasında faydamız olmadığı takdirde, bizim bütün anlattıklarımız karbondioksit misali havaya gidecektir. Boşa kürek çekmemek için üzerimize düşen vazifeleri yerine getirmekten vazgeçilmemelidir. Hayatta insanlığa yarar sağlayacak tek ihtiyacın maddiyat olmadığı bilincine varılmalıdır. İlk önce bu bilinci kendi zihnimizde yer etmesi için elimizden gelen çabayı göstermekten kaçınmamamız lazım gelmektedir. Sevginin, saygının ne kadar büyük bir değere sahip olduğunu kendimiz kavrayamazsak; başkalarına bu bilinci aşılamamız, hiçbir anlam ifade etmez. Zamanı boşa geçiren dostlarımıza bahsettiğim mantıksız ihtiyaçlar peşinde koşmakla bir yere varılmayacağını anlatamazsak, bu bizim bir arpa boyu yol alamadığımızı gösterir. Başarıya ulaşabilmek istiyorsak içimizdeki ihtiyaçları belirlemekle ilk adımı atmak birinci vazifemiz olmalıdır. Eğer kendimizi bu yolda tatmin edemezsek başkalarına yararımız olması imkansız bir hal alacaktır. Onun için diyorum ki kalplerimizin kapıları bir ömür en büyük ihtiyaç olarak bilinen sevgiye, bir daha kapanmamak üzere açık tutulmalıdır. Saygının da arka plana atılmaması gerektiği akıllarda bulundurulmalı, hayatımızı ilgilendiren en önemli önceliğimiz olmalıdır. İhtiyaçlarımız konusunda önceliğimiz maddiyat olursa atmakta olduğumuz her adımın biz insanları geriye dönülmesi mümkün görünmeyen yanlış yollara sürükleyeceği aşikar. Bir ömür maneviyat, maddiyatın önünde tutulmalı; çizdiğimiz rotamızı kaybetmemek için yürekleri dolduran sevgi, saygı rehber edinilmelidir. Birçok kimsenin maddiyatı önemseyerek hayata yanlış bir açıdan baktığı herkes tarafından bilinmektedir. Maneviyatın en önemli ihtiyacımız olduğunu göstermekle etrafa yanlış yerden bakanların bakış açıları değiştirilmeli; yani bakarkörlüğün önüne geçilmelidir. Kalplerin çorak bir tarla halini almasına sebep olan menfaatçiliği silemememiz halinde, sözünü etmekte olduğum bakış açısını değiştirmemiz mümkün olmayacaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |