Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza |
|
||||||||||
|
Tebessüm; hayatımızın merkezinde yer alan mutlulukların, içimizi dolduran huzurun, yaşama sevincinin simgesidir. İnsan yüzünde kıymetli bir mücevher olarak görüldüğü de etrafına gönül gözü ile bakan kimseler tarafından göz ardı edilmemektedir. Bilinmelidir ki; tebessüm etmeyen bir şahıstan etrafındakilere yarar sağlayacağı düşünülen davranışlar sergilemesi, yersizdir. Bahsetmekte olduğum yersizliklerin önüne geçebilmenin tek yolu, insan yaşamı için tebessümün ne kadar büyük önem arz ettiğini anlatmaktır. Eğer biz bu anlatımda başarı sağlayamazsak israf etmekte olduğumuz vakti telafi etmemizin mümkünatı görünmemektedir. Dünyanın ışığı tanımasında en önemli rolü oynadığını bildiğimiz yükte hafif pahada ağır olan tebessümün, yüzlerde hiçbir şekilde eksik olmaması konusunda ödün verilmemelidir. Bir kimsenin mutlu olduğunu yüzünde beliren gülümsemeyi gördüğümüz anda anlamamız mümkündür. Yüzlerde sözü geçen mutluluk belirtisini göremediğimiz takdirde, biz bu yolu boş yere yürümüş oluruz. Denize balığa çıkan; ama boşa olta sallayan balıkçı tayfasından hiçbir farkımız kalmaz. Öfkenin zehrinin yaşamımızı etkisi altında tutmaması için her daim yüzümüzdeki tebessümün kıymetli olduğunu, etrafımızda yer alanlara anlatmaktan vazgeçmememiz gerekmektedir İnsanların yüzünde asıklık olduğunu gördüğümüz zaman düşündüğümüz ilk şeylerden bir tanesi kuşkusuz sinirlendiğidir. Öfkesini sonlandırması için etrafını yakıp yıkan şahsı yatıştırabilmenin birçok yolunu aramaya koyulduğumuz olmuştur. Bu konuda bir kişinin başarılı olduğunu çok az görmüşüzdür. Birliğin, beraberliğin büyük rolü olduğu gerçeğini göz ardı etmekle yanlışların en büyüğünün içerisine düştüğümüz aşikar. İnsanoğlunun öfke kontrolü konusunda bilinçsiz hareket ettiği, burada apaçık ortaya çıkmaktadır. Bir tek tebessümle hayatında bir çok şeyin yer değiştireceğine inanmadığı için her daim bildiğini okumayı tercih etmektedir. Yaşam öfkeden ibaret değildir diyebilmek, hayatımızı dizayn etmek açısından önemli şeylerin başında gelmektedir. Arkadaşımız yahut ailemizden bir kişinin yüzünde görmek istediğimiz en ufak bir tebessümün bizi de mutlu edeceğinin bilincinde olunmalıdır. Sözü geçen bilince ilk önce kendimiz varmalı, sonra da çevremizdekilere aşılamanın gayretine girmemiz lazım gelmektedir. İnsanoğlunun kendini unutup etrafına düşünmeden verdiği zarar, ziyan öfkesine yenildiği zamanlardan ibarettir. Onun için bildiğimiz en iyi yolda yürüyerek öfkenin hayatımıza zehrini salmasının önüne geçilmelidir. Şüphesiz öfkenin yenilmesinde küçücük bir gülümsemenin önemli bir etken olduğu, herkes tarafından bilinmektedir. Fakat bildiğimizi bilmezden gelmek, kendimizi dipsiz bir kuyuya bıraktığımızın en önemli göstergesidir. Yüzlerde beliren bir tebessüm, insanı çıkması imkansız bir tehlikenin içerisine girmeden çekip alır. Elimizdeki kıymeti büyük, kendisi küçük olan bu mücevheri hiçbir şekilde kaybetmemek için yapılması lazım gelenin en iyisi yapılmalıdır. İnsan olarak bize bağış edilen bu mücevherin kıymetini bilmememiz halinde, öfkenin eline bırakarak değersizleştirmiş oluruz. Her an, her yerde tebessüm yüzümüzden eksilmesin diye öfke kontrolünü elimizde tutmayı tercih etmemiz en doğru olandır. El birliği ederek hiçbir zaman, öfkenin insan yaşamını saçmakta olduğu zehirle alt üst etmesine müsaade edilmemelidir. Bunun için de yaşamımızda olumsuz etkileşimlere sebep olduğu bilinen yüzlerdeki asıklığa tebessüm ederek son vermemiz icap etmektedir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |