..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamdan korkmayın çocuklar. İyi, doğru bir şey yaptınız mı yaşam öyle güzel ki. - Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Funda BİLGİLİ




11 Ağustos 2004
İsimsiz Renk  
Funda BİLGİLİ
Anılarımın kayıtsız şartsız sahibisin. İsimlendiremediğim bir renksin. Siyahın asaletini ve matemini harmanlayıp sakladım vedamda. Mavinin bana ait tüm tonlarını çizdim ömür haritana. Kırmızı ateşti, tutuşturdun tutuştum; utangaçlığı emanet ettiğim gecele


:BDBG:
Gülüşlerimde mimozalar açtığını sanarken sen, kırlangıçlar göç yolculuklarına çoktan başlamıştı gözlerimdeki alacalı mavilerde. Deli akan kanının ritmiyle dans ederken aşkının tutkulu oğlu, ben veda senfonisinin notalarını yüklüyordum belki aykızın güftesine...

Bilmezdin, bilemezdin, senin için kah durdurduğun kah bir atın yelesinde dörtnala koşturduğum zamanın yansımalarını. Yaşama yüklediğim tek anlam sendin. Elbet benim de bir zamanlar içinde senin adının geçmediği cümlelerim, senin için dilime dolamadığım şiirlerim olmuştu. Ama artık evrimin bir parçasıydım. Düşünüyorum da anlamlı anlamsız, yerli yersiz ne çok dolaşırdı doyamadığım ismin dilimde. Saklamak isterdim seni, kuytu bir mağaradaki eşsiz bir sarkıt gibi, kalbimin bir köşesine. Olmazdı, yapamazdım. Gözlerim amaçsız kalırdı menzilinde sen yoksa, sözlerim hedefsiz mermiler gibi uçuşurdu sağa sola...Bir bütünün aslında apayrı iki parçasıydık. Ama yanyana gelince iç içe geçerdi karmaşık parçalar. Hatırlıyorum da gözlerimizin kaçamak kucaklaşmaları hariç aslında ne kadar azdı paylaşılanlar...Bir bebeğin anne memesine açlığını ikiye böldük biz. Anne; sütünün sıcak taşkınlığıyla kucaklar bebeğini, bebek zaten içgüdüsel uzatır tomurcuk dudaklarını. Kaçınılmaz, saf, doğal bir kavuşmadır bu. Tıpkı birbirine kenetlenen yüreklerimizdeki tutku gibi...

Yitirme ve yitirilme korkusu göbek adıydı sevdamızda. İsimsiz kalmıştı hislerim sonsuz harfler boşluğunda. Uçuşuyordu kelimelerim kelebek kanatları gibi, aşk rüzgarının ayazında. Üşürdüm aşkım, bilmezdin. Yanardım, söylemezdim. Önce benliğim sonra bedenim karıştı başlattığın isyana. Militan ayaklanmalar baş gösterdi ruhumda. Bana dair ne varsa katılan hamuruma bırakıp düştüm bir kargaşanın pençesine. Beynim hükmetmez, hükmetse de bedenim dinlemez oldu. Ayaklarımın bildiği tek ol sana ulaşandı. Ellerim hipnotize olmuş gibi hep aynı on parmağa uzandı. Gözbebeklerim zaten yolunu çizmiş, hedefe varmıştı. Aklımda, fikrimde, yerini bile bilmediğim hücrelerimin en dibinde tek bir canlı kalmıştı. SEN.

Paslı bir çöp tenekesinde açlığına ilaç bir parça yiyecek arayan sokak kedisi gibi “yarın” aradım aşkımızda. Boştu tüm kutular. Kırıntı bile bulamadım. Aklımı kendimden korumak adına direndim sana. Alkımın renklerini düşledim yıldızsız gecelerde. Tek bir kuşağını yakalayıp çekebilseydim bize dair hissetttiklerime. Ah aşkım o an açardım yüreğimde mavi bir pencere. Tüm silahlarını kuşanıp üzerine, dikildin karşıma mertçe. Sağıma soluma baktım, çılgınca zırhlı savaş elbisemi aradım. Güvercinler uçurduğun gülüşünün pembe gagası deldi bir yanımdan. Yağmur ormanlarından çaldığın bir damlaysa diğer yanımdan. Teslim oldum. Yenilgim zaferin; yenilgim zaferim oldu. Anladım savrulan bir saç telin tenime değdiği an.

Anılarımın kayıtsız şartsız sahibisin. İsimlendiremediğim bir renksin. Siyahın asaletini ve matemini harmanlayıp sakladım vedamda. Mavinin bana ait tüm tonlarını çizdim ömür haritana. Kırmızı ateşti, tutuşturdun tutuştum; utangaçlığı emanet ettiğim gecelerde beyaza. Pembe eksikti fonda. Bende azalıp sende tamamlanan umutla onu da buladın isimsiz rengin koynuna. Ebruli bir cümbüş, tanımsız bir duygu fırtınasının ev sahipliği yaptığı bir palette...İki ayrı uçta, iki minik boşlukta. Sen ve ben...Yeniden karıştığımız gün, gözyaşlarının katrelerinde. İsimlenecek renk. Katmer katmer aşk eşliğinde...


.Eleştiriler & Yorumlar

:: oya gibi işlenmiş...
Gönderen: aynur özbek uluç / İstanbul/Türkiye
23 Aralık 2004
İnceden inceden işleyerek bir oya gibi anlatmışsın aşkı yine Funda....Her ana , her harfe yayılan tadını. Her solukta koklanan varlığını... Yaşadın mı böyle yaşayacaksın aşkı dedirterek valla.. son demine kadar , acıyı da hasreti de , özlemi de kavuşmayı da dibine kadar..Senin satırlarında bu tadı yakalıyorum işte.. Yoğun ,genzi yakan, içten akan, önlenemez gerçek aşkın anlatımını.. sevgiyle kal.. aynur özbek uluç

:: Soluk soluğa
Gönderen: siyah / İzmir/Türkiye
13 Eylül 2004
Mükemmel bir yazı olmuş, tek bir solukta hiç duraksamdan anlamlandıramadığım tek bir harf dahi olmadan okudum... gelecek güzel günlerin şeferine...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Seni, Seninle Paylaşamayacak Kadar Çok Seviyorum...
Tensiz Sevişmeleri Bilir misin Birtanem?
Hangi Kışın Karını Haziran'a Sakladın?
Sakın Seni Seviyorum Deme Bana!
Ben Seni Hiç Sevmedim Ki…
Aşkı Tanıyan Bir Kadın Asla Aşktan Azına Razı Olmaz
Hesapsız Aşkların Kadını
Eksik Sevdaların Sabıkalısı
Şah Damarındaki Üç Beş Sarı Saç Teli
Çilingiri Yok Aşkın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Otuzlarında Bir Kadın...
İyi ki Doğdun Üzüm Gözlüm
Canımın Ötesi Annem / Mektup (Iı)
Hiç Bir İlişki Tekrarlamaz Kendini!
Kendine Yolculuğun Arifesindeki Kadın
Mazinin Silgisi Yok
Sevginin Büyüttüğü Bebekler Hep Gülümserler Evrene... Damlam'a...
Cennetle Kardeş Ağva
Minik Bebeğim
Kar Yağsa Bugün Tüm Aşklara...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sana Uyandım Bu Sabah [Şiir]
Nasıl Borçluysan Beni Yaşamaya, Öyle Mecburum Seni Yaşamaya [Şiir]
Konuşulmayan Bir Dil Gibisin Coğrafyamda... [Şiir]
İzmir'e Sığmayan Aşk... [Şiir]
Rüya Kaçkınım [Şiir]
Sökmüyor Çivi Çiviyi... [Şiir]
Aşk Doğdu [Şiir]
Darmadağın [Şiir]
İki Gülücüğün Kırmızı İzi [Şiir]
Şehirlere de Aşık Olunurmuş Hesapsızca / İzmir'im Özlemim Sana... [Şiir]


Funda BİLGİLİ kimdir?

www. fundabilgili. com fundabilgili@hotmail. com MİNİK BEBEĞİM “İMZAMI BIRAKTIM TENİNDE” KİTAPÇILARDA! Yazan insanların yazmaktan aldıkları en büyük haz; okuyan insanların yüreklerine dokunmayı başarabildiğini düşünmektir. İzedebiyat’ta yıllardır yazıyorum. Her yazı eklediğimde aynı heyecanı yeni baştan yaşıyorum. Yeni paylaşımlar, yeni yorumlar, dokunulan yeni yürekler… Türkiye’nin en iyi yazar ve okur kitlesinin buluştuğu bu site benim bir parçam haline geldi zamanla. Eksik hissettim kendimi satırlarım buradaki gözlerle buluşmayınca. Şimdi yeni bir gündoğumunda kelimelerim. İki kızımdan sonraki üçüncü çocuğumun doğum sevincini yaşar gibiyim. “İmzamı Bıraktım Teninde” adını verdiğim minik bebeğim artık kucağımda. Bu güzel doğumu paylaşmak istedim sizlerle. Çünkü beni destekleyen, bana yazma gücü veren dostlar sayesinde kavuştum bu kitaba. Okuduğum, beni okuyan, yorum yapan, yazılarımı kütüphanesine alan tüm İzedebiyat dostlarına teşekkürler!


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Funda BİLGİLİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.