Hala çevrende bulabileceğin güzellikleri bir düşün ve mutlu ol. -Anne Frank |
|
||||||||||
|
Tarlaya gidivoruz Patetes ekivoruz Bolu'nun pazarında Ucuza satıvoruz. Yaylaya gidivolla Yağ, peynir yapıvolla "Nerelisin?" deyince "Bolili" deyivolla. Elâzığlı Zekiye Bacı: "Çayda Çıra" oynirem Mumu yere koymirem Yemek acı olmazsa Çok yesem de doymirem Tüllü camdan bakirem Uzun hava çekirem Haftada iki sefer Çiğ köfte yoğurirem. Ispartalı Cemal Usta: Bahçeden gül toplecen Sevdiğime yollecen Bubası "vemem" dese Demirel'e govlecen. Isparta'ya gelceniz Gülleri gokleceniz Tezgâh başına geçip Halıla dokuceniz. Karadenizli Temel: Severum paluğuni Toplayum finduğuni Sonunda yaptuk -şükür- Hamsinun reçeluni. Uy pen misur ekeyrum İpe tütun dizeyrum Artık çaydan vazgeçtum Radyasyondan korkayrum. Hamsilerle doldurdum Haçan koca takayu Oynamaya başladum Duyunca kemençeyu. Misuru kirar idum Rastladum Fadime'ye Aklım gittu başımdan Yatayudum ölmeye. Gel yanuma Fadime Seni bir koklayayum Hele sen bir "tamam " de Babandan isteyeyum. Hamsi paluğu gibu Elimden kaçayusun Ateşsuz ocaklarda Aşkınla yakayusun. Uy ben senin derdunden Olacağum bir delü Yemelerden kesuldum Oldum kemençe telu. Varma o kart adama Senu ben alacağum Sobasız odalarda Sarulup yatacağum. İdris denen zavallu Yalasun avucuni Trabzon'da kiz mu yok Bulsun kendu denguni. Mudurnulu Fatma Teyze: Yağ, yoğurt yapıbatırın Bazarda satıbatırın Gazandığım paraynan Duz, şeker alıbatırın. Hile, hurda bilmeyoz Yanış yola gitmeyoz Irakı içiyoz emme Gavga, döğüş etmeyoz. Kar yağa kucak kucak Üç ayda erir ancak Hevamız soğuk emme İnsannamız pek ıccak. Gaşım, siz nepiyonuz Bize hiç gemeyonuz. Yolda ıras gelince Habar da atmeyonuz. Gitmen gaşım, galıverem Size börek ediverem Aşamleyin altınıza Çifte döşek ediverem.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |