Düşünce dilden, dil düşünceden doğar. -Platon |
|
||||||||||
|
Bugün çok yoruldum sevgili günlüğüm. Benim gelinler gezmeye gittiler, çocukları bana bıraktılar. En küçük torun pek gücümü guruttu(üzdü). Televizyonu açtım, haberleri dinliyom. Şu Tekel işçileri öldü mü galdı mı, bi öğrenim dedim. Dinleyemedim ki! Televizyonu açar açmaz bizim torun bi ağlamaya başladı, sanırsın etinden et goparıyolla. Televizyona bakıp bakıp ağlıyo. Ne yaptıysam susturamadım. Ağladı, bağırdı, çığırdı derken birdenbire sustu. Meğer; televizyonda konuşma yapan başbakandan gorkuyomuş zavallıcık. Haklı çocuk ! Bi yüzü gülmüyo ki adamın. Erdoğan sustu, bizim torun da sustu. Torunları ne yapsın? Çok acıdım Erdoğan’ın torunlarına. Sevgili günlüğüm, torun dedim de aklıma geldi. Bizim gelinlerin ikisi de gene hamile. Kedi gibi zırt pırt doğuruyolla. Evin içi garınca yuvasına dönecek yakında. Başbakan doğurun dedikçe doğuruyolla. Allah’ın salakları ! Başbakan biliyo mu bakalım turp elle mi çıkıyo, yoksa belle mi ? Başbakan size doğurun dediyse, çocuklarınıza ben bakacam mı diyo; siz doğurun, çocuklarınızı ben nüfusuma geçirecem mi diyo ? Yooooo ! Neymiş, mayişlere zam gelmişmiş, çocuk parasına zam gelmişmiş. Mayişler, aile ve çocuk yardımı ile birlikte 30- 40 lire artacakmış. Ayda 30 lireynen ne yapılır ? Bebeğin afedersiniz k .çını sildiğin ıslak mendile yetmez o para. Şindiki çocukların bakımı zor, masarıfı çok. Bebeğin ağzını silmeye ayrı kokulu mendil, k.çını( demin özür dilediydim peşin peşin) silmeye ayrı kokulu mendil, amerikan bezi yerine hazır bez, uhuuuu para mı dayanır buna. Emme benim goca gafalı oğlanlarımda da var gabahat. Hadi bu gelinle salak, siz de mi salaksınız ? Şeytan diyo ki, ayır şunların odalarını. Bebekken masarıfları ayrı, böyüyünce ayrı. Nasıl okutulacak onca çocuk ? Sandıkta yok, sepette yok. Biz öyle urdan burdan burs alıp, okutmak için Amerika’lara yollayamayız kı ? Zengin çocukları alır bursu, bizim gibi garibanlara burs veren olmaz. Neymiş efendim, sosyal güvenceleri varmış bizim çocukların. Onun uçun burs alamazlarmış. Neymiş o sosyal güvence, ben hiç görmedim, bilmiyom dedim. Meğer bubalarının aldığı civci yemi gadar mayişmiş, sosyal güvence dedikleri şey . Bize geldi mi, sosyal güvenceniz var deyolla. Ayol dedim, milletvekillerinin çocuklarının sosyal güvencesi yok mu? Onlar nasıl burs alıp okuyolla, yurt dışına gidiyolla? Dün başıma gelenleri bir dinle sevgili günlüğüm. Bizim büyük torun internet gullanıyo. Bir görsen, bilgisayar mühendisi sanırsın. Parmakları glavyenin taşlarında makine gibi gidip geliyo. Gidip gelmiyo, uçuyo canım, uçuyo. Geçen gün taaaa Somali’den bi gıznan çetleşiyodu. Dünyanın öteki ucundan bile haberi var senin anlayacağın. İşte bu torun, internette bi haber okumuş.” Bubanne müjdemi isterim, mayişlere martta % 10, eylülde % 15 olmak üzere yıl içerisinde toplam % 25 zam yapılacakmış.” dedi. Allah Allah dedim, yoksa erken seçim mi var ? Akşam oğlanla eve gelince, ben de onlara müjde ettim. Başladıla gülmeye. Ana sen gafayı mı yedin, hiç o kadar zam olur mu dediler. Bizim mayişlere 12 lire zam geldi ya dediler. Senin dediğin zam, Venezuella’da dediler. Senin anlayacağın sevgili günlüğüm, ağlamış bulunduk emme gelin olamadık . O Venezuella dedikleri yer yakın bir yerse, oraya taşınam dedim. Meğer taaa Güney Amerika’daymış . Bi Amerika zaten var başımızda, onun derdi bize yetiyo , bi de güneyi - kuzeyi mi varmış dedim. Oğlanlarım “ Venezuella’nın güzelleri çok meşhur ana .” dediler. Venezuella’nın gızından , gazından haberleri var, şaşırdım. Dağdaki tavşanı, tencerede pişiriyomuş gibi tarif ediyorla bana. Oranın çok meşhur bi şelalesi varmış emme, benim oğlanların aklında sadece gözel gızları galmış Venezuella’ nın. Erkek gısmı değil mi ! Üstlerine taş bastırsan, yapacaklarından geri durmazla. Senin anlayacağın mayişlere % 25’ lik zam Türkiye’de değilmiş, Venezuella’daymış. Dünya güzelleri genelde Venezuella’dan boşuna çıkmıyo sevgili günlüğüm…Paran var mı, her şeyin var demektir. Paran varsa; mutlu da olursun, gözel de olursun, sağlıklı da olursun. Gorkarım ki sevgili günlüğüm, paran olmayınca cennete bile gidemezsin tövbe tövbe. Ölünce bi varacan cennetin gapısına; bir guyruk bi guyruk. En başta bizim siyasiler. Başbakanlar, bakanlar, milletvekili çocukları; sonra eşleri, kendileri, arkalarında yandaş medyaları, akrabaları, eskerlik arkadaşları, yazlık gomşuları vs . Sıra bize gelinceye gadar, cennette yer galmaz. Ondan sonra da doğru cehenneme. Allahım, sen beni affet böyle düşündüğüm uçun. Sosyal adaletten o gadar umudumu kestim ki, artık ilâhi adaletten bile şüpheye düşer oldum. Bu gadar gaybettim her şeye, herkese olan güvenimi. Key ödemeleri başlıyomuş gene sevgili günlüğüm. Duy da inanma. Memet Amcan, bu KEY yüzünden sinir hastası oldu. KEY paralarını alamadan ölürsem, gözlerim açık gitsin diyo. Şinciden belli Memet Amca’nın öteki dünyaya gözlerinin açık gideceği. Sevgili günlüğüm, Öcalan hapishane odasını beğenmiyomuş. Duydun mu? Sanki otelde de, odasını beğenmiyo. Eeeee ! Fazla yüz verirseniz, olacağı bu. Tekel işçilerine sıkıyolla gazı, basıyolla copu; Öcalan’a geldi mi sıra, akıllarına demokrasi geliyo, Kürt Açılımı geliyo. Ben de Türk Açılımı istiyom sevgili günlüğüm. Öcalan’ın canı can da, benimki badılcan( patlıcan) mı?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |