..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tanrı insanı yarattı, insan da sanat yapıtını. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Kâmuran Esen




14 Mart 2012
Sivas Davasının Zaman Aşımına Uğraması Vatana ve Millete Hayırlı Olsun (Muş)  
Kâmuran Esen
Erdoğan, Sivas Davası'nın zaman aşımından düşmesiyle ilgili olarak “ Milletimiz için, ülkemiz için hayırlı olsun! “ dedi.


:BAAB:
Uzun zamandır, yurdumuzda yaşanan garip olayların, bu garipliklere çoktan alıştırıldığımız için neredeyse kimseye garip gelmeyen olayların listesini çıkarıyorum. Upuzun bir liste oldu. Bu listenin ucundan, kıyısından birkaç tanesini yazacağım şimdi. Neden mi ucundan, kıyısından yazacağım? Çünkü liste, bırakın bir köşe yazısını, üç- beş köşe yazısına sığacak gibi değil de ondan.

Hadi başlayalım: Zorunlu eğitimi - çaktırmadan - kesintili 12 yıla çıkaran kanun teklifi Komisyonda kabul edildi. AK Partililer 100 kadar milletvekiliyle, olası bir işgale karşı kürsü önünde barikat kurdu.Muhalefete söz hakkı verilmedi. On dokuz madde, hiç görüşülmeden yarım saatte kabul edildi. Bu arada, yandaş bir gazete de şöyle bir tespit yaptı: ” Olası işgale(!) karşı AK Parti barikat kurdu.” Bu da başka bir gariplik.

Soruşturulmak istenen MİT'çilerle ilgili son kararı verecek olan Danıştay dairesinin bazı üyeleri değiştirildi.

Odatv çalışanlarının evine son 6 ay içinde üç kez hırsız girdi. Bir şey almayan hırsızlar acaba eve bir şey bırakmış olabilirler mi? Hani suç unsuru sayılabilecek cd falan?

Erdoğan: "Türk solu geç kalkmıştır, çünkü bir gece önce sabaha kadar içmiştir."...(Gazeteler, bir başbakana yakışmayan bu söylemi duymazdan geldi.)

Egemen Bağış, muhalefeti eleştirirken, "Allah korusun, iktidara gelseler, Bakanlar Kurulu'nu meyhanelerde toplayacaklar." dedi.( Başbakanın söylemiyle aynı düzeyde.)

MİT mensuplarını ifadeye çağrılması üzerine AKP'li Elitaş şöyle dedi: “Terörle mücadele eden MİT'in üstüne gidilmesi, anlamlı.”... ( Terörle mücadele eden askerin üzerine gidilmesi, genel kurmay başkanının teröristl olmakla suçlanması anlamlı değil miydi? )

Y.Demirören, F. F. Başkanlığı'na aday olmadan önce T. Erdoğan'la bir görüşme yaptı.( Acaba 4+4+4’ü mü konuştular?)

Erdoğan, 4+4+4'e karşı çıkan TÜSİAD'a seslendi:” TÜSİAD! Sen işine bak. Biz; seçkinlerin, elitlerin, patronların hükümeti değiliz."... Başbakanın katılacağı, TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner'in de konuşmacı olarak davet edildiği 8 Mart'ta Mardin'de yapılacak panel, bir bahane bulunarak iptal edildi.( Zorunlu Eğitimde yapılacak değişikliğe karşı görüş bildiren Boyner, böylece boyunun ölçüsünü aldı. Boyner, E. Bağış’ı ziyaret etti. Hatta, “ Tatlı yiyelim, tatlı konuşalım.” diye zırvaladı. Ya da siz “ özür diledi ” deyin.)

İmam Hatip Mezunları Lisesi Mezunları ve Mensupları Derneği, okullarda haremlik - selâmlık düzen istedi. Karma eğitime karşı çıkan dernek, TBMM Milli Eğitim Komisyonu’na kız ve erkek çocukların ayrı okullarda okutulmasını önerdi. (Yani kamuoyunun nabzı yoklandı. Kokusu yakında çıkar nasıl olsa.)

Egemen Bağış, tutuklu gazeteciler için ; “ Mesleği yüzünden tutuklanan hiçbir gazeteci yok. Gazeteci kimliği taşıyan bazı kişiler var, birine tecavüz ederken yakalanan, banka soyarken yakalanan..." diye konuştu.( Hiç kimse de, kim bu tecavüzcü şerefsiz gazeteci, kim bu banka soymaya yeltenen namussuz gazeteci? ” diye sorma erdemini gösteremedi.)

Ve bir yüz karası: Sivas davası, zaman aşımına uğradı. Sivas katliamı insanlık suçu sayılmadı. Toplum olarak içimiz sızladı, yüreğimizde ve beynimizde fırtınalar koptu. Millet ayaklandı. Erdoğan, Sivas Davası'nın zaman aşımından düşmesiyle ilgili olarak “ Milletimiz için, ülkemiz için hayırlı olsun! “ dedi. İçimizi sızlatan, insanlığımızdan utandıran bir karar için böyle dedi. Hayırlı olsunmuş! Siz hiç, toplumu isyan ettiren bir karara “Hayırlı olsun.” dendiğini duydunuz mu? Eee, her şeyin bir ilki vardır. Biz de bir ilk yaşadık. Ne diyim, “ Hadi, ilk’imiz hayırlı olsun.” diyeyim. “İnşallah, Deniz Feneri davasının da zaman aşımına uğradığını da hayırlısıyla görmek kısmet olur.” diyeyim. Böyle saça, böyle tarak yakışır.








Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Atatürk'e Mektup
Başbakanın Hakaretleri Canıma Tak Etti
Bir Eşek Hikâyesi
Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü / Beş Yıl Sonra
Nereye mi Gidiyoruz?
Sayın Başbakan, Edebiyattaki Mübalağa Sanatını Bilmiyor Mu?
Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü / Bizim Pulis Oğlanı Zırt Pırt Nasıl Tayin Ettiler
Mudurnulu Fatma Nine"nin Günlüğü / Düğün Değil, Kabir Azabı
Normalleşen (!) Türkiye'mden Normalleşme (!) Manzaraları
Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü / Bizim Toruna İş Arıyoz

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Kızım Sen Avukat Ol!
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...
Canı Sıkılmak Nasıl Birşey?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.