Bir deliyle aramda tek bir ayrım var. Ben deli değilim. -Salvador Dali |
|
||||||||||
|
SETA Başkan Yardımcısı Bekir Gür, “Bu araştırma, ulaşılan genç sayısı itibarıyla Türkiye’nin en geniş çaplı gençlik araştırmasıdır.” demiş ve araştırmanın amacını şöyle açıklamış: “ Türkiye’de gençlerin barınma, sosyal güvenlik, yabancı dil bilme ve yurt dışına çıkma durumları ile boş zaman etkinlikleri, beğenileri, zararlı alışkanlıkları, spor yapma durumları ile Gençlik ve Spor Bakanlığından beklentilerini ortaya koymak.” Sözde amaç her ne kadar böyle açıklansa da, gerçek amaç gün gibi ortada. Araştırmada “Gençlerin hayranlık duyduğu liderin kim olduğu.” soruluyor. Sonuç mu? Sonuç, ” Ağzının domalmasından,Ömer diyeceği belliydi.” hesabı, baştan belli. Vakfın başkan yardımcısı sonucu şöyle açıklıyor: “T. Erdoğan yüzde 21,6 ile birinci sırada.” Normaldir.” Öpülecek el, dudağa yakın gelirmiş.” Gönüllerinden geçen sonucu yazmışlar. Atatürk yüzde 4,1 ile ikinci sırada yer almış.Yani başbakan, Atatürk’e büyük fark atmış, fark atmakla kalmamış, Atatürk’ün 5 katı oy almış. Atatürk’ün sıraya girmesi bile şaşırtıcı. İnsan Allah’tan korkar. Cumhuriyetimizin kurucusuna yapılan haksızlığa bakar mısınız? Bir atasözü der ki: “Babası oğluna bir bağ bağışlamış, oğlu babasına bir salkım üzüm vermemiş.”… Madem sözde bir anket- veya araştırma- adı neyse işte- yaptınız, hiç olmazsa oranlarda biraz insaflı olsaydınız. Atatürk fobinizi bu kadar açık etmeseydiniz. Atatürk’ün sayesinde, onun kurduğu sosyal, demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti sayesinde var olduğunuzu hatırlayıp, bu hastalıklı araştırmayı hiç yapmasaydınız. Yazıklar olsun! Çocukluğumda bir masal okumuştum Masal deyip geçmemek lâzım. İbret alınacak yüzlerce, binlerce masaldan biri: Horoz çöplükte eşinirken bir inci tanesi bulmuş. Karnı aç olan horoz, inci tanesini ne yapsın? Yenmez, içilmez. Almış o inci tanesini, bir mısır tanesiyle değiştirmiş. Kıssadan hisse….İncinin değerini bilmek için, horoz değil sarraf olmak gerekir. Eeee, sarraf olmak da her babayiğidin harcı değildir. Ankete katılan gençlerin profilleri ise şöyle açıklanıyor: Bu gençlerin çoğunluğu yabancı dil bilmiyor. Boş zamanlarında en çok yaptıkları etkinlik televizyon izlemek. Şimdiye kadar yurt dışına çıkmış olanların oranı yüzde 10,5. Spor yapmıyorlar. TV’de en çok beğendikleri diziler; Kurtlar Vadisi, Öyle Bir Geçer Zaman Ki, Kuzey ve Güney, Muhteşem Yüzyıl ve Adını Feriha Koydum” Bu açıklamayı okuyunca, “Körler mahallesinde ayna satılmaz.” dedim kendi kendime. Körler mahallesinde ayna almak isteyen % 4 lük bir oranın çıkması, aslında bir mucize. Belli ki; vereceği yanıtları belli olan kişiler üzerinde uygulanan bu ankette Atatürk, kimsenin aklına bile gelmemiştir bence. Tepki çekmemek için Atatürk’e hiç olmazsa % 4’ü lütfetmişler. Yerim ben sizin anketinizi. Şimdi bu ankette Atatürk, T.Erdoğan’ın – güya- gerisinde kaldı diye; başbakan, ulu önderimizi- sözde - 5’e katladı diye, Atatürk itibarsızlaştı mı ? Asla ! Böyle saldırılarla hiç kimse Atatürk’ü alt edemez. Ismarlama çok anket gördük biz. Son olarak şunu söylemek isterim: Atatürk’e dolaylı veya doğrudan saldırı yapanlar, havasını alırlar. Düşünün ki, o saldırıların her biri, kof bir pamuk çuvalı. Pamuk çuvalının altında kalsan ne olur, üstüne çıksan ne olur ?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |