..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Kâmuran Esen




20 Şubat 2013
Enerji Tasarrufu Yöntemleri Kursu  
Kâmuran Esen
Evde, kazakla değil paltoyla oturursak, % 20 den fazla tasarruf etmek bile mümkün aslında. Mümkün de, günün onca yorgunluğundan sonra, eşofman veya pijama yerine evde paltoyla, kabuklu fıstık gibi oturmaya insan ne kadar dayanabilir, orasını bilemem artık.


:AJJH:
Keyfim kaçık, sinirlerim tepemde. Taşkın bir dere gibiyim ama sularımı boşaltacak denize bir türlü ulaşamıyorum. İçinde aktığım yatağı aşındıra aşındıra, aşağıdan yukarıya doğru akmaya; evet, yanlış okumadınız, yokuş yukarı akmaya çalışıyorum. Hal böyle iken, bir denize ulaşmak, sularımı boşaltmak olanaksız elbette. Ayrıca, sularımın azgın dalgaları kıyılarımı aşındırıyor. Ve tüm bunlar, benim yüreğimde oluyor sevgili okurlar. Her şey, Enerji Bakanının “Evde fanila yerine, kazak giyin; yakıttan % 20 tasarruf sağlayın.” demesiyle başladı. Daha doğrusu, zaten bozuk sinirlerimi iyice bozdu. Biz evde döblecik( fanila- don) dolaşmadığımız için, benim kafamın tası işte o zaman attı.

Evde, kazakla değil paltoyla oturursak, % 20 den fazla tasarruf etmek bile mümkün aslında. Mümkün de, günün onca yorgunluğundan sonra, eşofman veya pijama yerine evde paltoyla, kabuklu fıstık gibi oturmaya insan ne kadar dayanabilir, orasını bilemem artık.

Millete tasarruf ettireceğiz diye, saçma sapan bir proje hazırlamışlar. 40 kişi gece gündüz çalışmış, 500 kilo ağırlığında, 90 bin metre ip kullanarak, 5 bin dolar harcayarak dev bir kazak üretmişler. Kazağı da, vinç kullanarak belediye binasına asmışlar. Üç kuruşluk iş için, otuz üç kuruş masraf etmişler. Şunların yaptığı masrafa, boşa harcadıkları emeğe bakın.

Geçen akşam yattım, bunları düşünmekten uyuyamadım. Sağa dön bakalım, sola dön bakalım fırıldak gibi. Derken belediyeden yapılan bir anons duydum: ” Enerji Tasarrufu Yöntemleri Kursu açılmıştır. İsteyenler kursa katılabilir.” Yazıldım kursa. Kursun ilk günü doluştuk bir salona. Kurs hocası geçti kürsüye. Elinde kâğıtlar, şemalar, ekranda görseller yardımıyla başladı, enerji tasarrufu yapmanın yollarını anlatmaya. O anlatıyor, millet harıl harıl not tutuyor. Bizim komşunun oğluna “Yaz oğlum yaz. Fotokopi çektirip bana verirsin.” dedim. Ertesi gün çocuk, tuttuğu notları getirdi. Kâğıdı evin duvarına astım. Gelip gidip okuyorum. Kâğıtta şunlar yazıyor:

* Akşamdan sonra kombinizi kısın, komşuya misafirliğe gidin.(Komşunuz da kısmış olursa, eh kader artık.)
* Kazak giymek yetmez, boynunuza bir de atkı dolayın, hatta eldiven giyin. Terlerseniz, atkınızı çıkarın.
* Gazete kâğıdını toplu iğneyle sıkça delin. Bu kâğıdı, deldiğiniz tarafı teninize gelecek şekilde sırtınıza koyun(şekilde görüldüğü gibi). Aksi takdirde, delerken yüzü pürüzleşen kâğıt, sırtınızı kaşındırır. Birkaç dakika sonra hem sırtınız sıcacık olacak; hem de öksürüğünüz varsa, kesilecek.
* Evde kapalı terlik giyin. Terliğinizin içine yün döşeyin. Bu durumda, terlik ayağınıza küçük gelebilir. İki numara büyük terlik alın.
* Yatarken, kombinizi kapatın. Isınmak için eşinize sarılıp yatın. Bekârsanız, hemen evlenin.Yorganınızın üstüne iki battaniye, bir kilim örtün (halı olursa, daha iyi ısıtır). Bu kadar ağırlığın altında kıpırdayamadığınızdan şikâyet etmeyin. Sabrın sonu selâmettir. Zaten yatağa öyle zırt pırt kıpırdamak için girilmez, uyumak için girilir.
* Yemeklerinizi, iyice pişmeden ocaktan alın. Az pişmiş yemeğe alışın. Ecdadınızın bir zamanlar çiğ et yediğini hatırlayın, rahatlayın.
* Su kuşu gibi her gün değil, haftada bir banyo yapın. Hatta, banyo yapmak yerine ıslatılmış pamukla vücudunuzu silin. Edeceğiniz tasarrufu düşünün ve gülümseyin. Mümkünse bu halinizi fotoğraflayın, duvara asın. Bu durum, sizin azminizi kamçılayacaktır.
* Termosifonun derecesini, her banyoya girdiğinizde 5 ‘er 5’er düşürün. Vücudunuzu ılık(hatta soğuk) suya alıştırın. Yaz geldiğinde, soğuk suyla banyo yapmaya alışmış olacaksınız.
* Çaydanlığı saatlerce ocakta tutmayın. Çayınız biraz soğuk olsa, kıyamet mi kopar? Hatta soğuk çay içseniz, bir yeriniz mi eksilir? Ama tasarruf yüzdeniz yükselir.
* Saçlarınızı uzatın. Uzayan saçlar, ensenizi ısıtır. Ayrıca, uzun sakalın da ısınmaya yararı olur.(Son cümle erkekler içindir.)
* Bu tedbirleri alırken, sakın ola ki; “Biz bu kadar sıkıntı çekeceğimize; bakanlar, milletvekilleri bir alt model arabaya binseler, mersedeslerden vazgeçseler, bizim edeceğimiz tasarrufun on katı tasarruf yaparlar.” saçmalığını- hatta provokasyonculuğunu- aklınıza getirmeyin. Bu sığ fikir(!) sizi, tasarruf tedbirlerinden alıkoyar, israfa götürür. Unutmayın ki, Allah müsrifleri sevmez.

Velhasıl, saçmalık diz boyu . Derken, zil sesi duyar gibi oldum. Gözümü bir açtıysam, yataktayım. Meğer rüya görmüşüm. Ama, sinirden ter içinde kalmışım. Sizin anlayacağınız; ne uyanıkken rahat var bu dünyada, ne uyurken. Ölünce ne olacak, işte onu çok merak ediyorum .












Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Atatürk'e Mektup
Başbakanın Hakaretleri Canıma Tak Etti
Bir Eşek Hikâyesi
Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü / Beş Yıl Sonra
Sivas Davasının Zaman Aşımına Uğraması Vatana ve Millete Hayırlı Olsun (Muş)
Nereye mi Gidiyoruz?
Sayın Başbakan, Edebiyattaki Mübalağa Sanatını Bilmiyor Mu?
Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü / Bizim Pulis Oğlanı Zırt Pırt Nasıl Tayin Ettiler
Mudurnulu Fatma Nine"nin Günlüğü / Düğün Değil, Kabir Azabı
Normalleşen (!) Türkiye'mden Normalleşme (!) Manzaraları

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Kızım Sen Avukat Ol!
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...
Canı Sıkılmak Nasıl Birşey?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.