..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dilerim, tüm yaşamınız boyunca yaşarsınız. -Swift
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Kâmuran Esen




24 Ekim 2013
Mudurnulu Fatma Nine"nin Günlüğü / Bu da Memet Amca"nızın Demokratikleşme Paketi  
Kâmuran Esen
Demokratikleşme paketi denen kâbus


:HGE:
Ah benim nar çiçeğim, uğur böceğim, herkesten çok sevdiceğim günlüğüm. Nasılsın? Benim içim daralıyo, nefesim gabarıyo. Şu demokratikleşme paketi öyle bi içime oturdu ki, üryama bile girdi. Üryamda Memet Amca’n, ayilenin reyisiyim diye, bize etmediğini bırakmıyo. O ne derse, o oluyo. Yatın diyo, yatıyoz; kalkın diyo, kalkıyoz. Pırasa pişirin diyo, pırasa pişiriyoz; börek edin derse, börek ediyoz. Hani, ölün dese; o dakkada ölecez. Koyun gibi güdülüyoz yani.

Memet Amca’n başbakana özenmiş, öztürkçe deyverecek olursam, başbakana öykünmüş; bi demokrasi paketi hazırlamış. Lâkin; kendisinin hazırladığı, hiçbir aile ferdinin fikrini almadığı demokratikleşme paketinde, bize özgürlük yokmuş, dayatma varmış, yasaklar varmış. Bu paket de nerden çıkmış, biliyo mun? Yandaş medya - hem yazılısı, hem sözlüsü, hem görüntülüsü- başbakanın demokratikleşme paketini ballandıra ballandıra haber yapmışlar; Memet Amca’nın ayranı gabarmış. Bi paket de ben yapim anasını satim demiş. Üryanın saçmalığına bi bak hele. Eşeğin aklına garpuz gabuğu düşürürsen, işte böyle olur diye söyleniyom.

Bu demokratikleşme paketi, demokratikleşmemizi sağlamıyo; bizi köleliğe mahkum ediyomuş. Bugüne kadar başımızın tacı olan ne varsa, ayaklar altına alınıyo. Ne özgürlüğümüz kalıyo, ne gelecekten beklentimiz. Silivri’dekilerden farkımız kalmıyo senin anlayacağın.

* Memet Amcan uyduktan sonra- gece on ikiden sonraymış- istediğimiz tv kanalını açıp, sabaha gadar izlemek serbestmiş. Böylece, haber alma özgürlüğümüzün önünü açıyormuş majesteleri.

* Eğer isimlerimizi beğenmiyorsak, deniştirebilirmişiz. Kaderimiz denişmedikten sonra, ismimiz denişse kaç yazar? Gümüşün adını “ altın” koyunca; gümüş, altın olur mu hiç? “Karga gül dalına kondu diye, bülbül olmaz.” diyom. Dinleyen kim! İsimlerimizin Türk ismi olmasına gerek yokmuş. Avrupa Birliğine girmeye hazırlanan bi memleketin fertleri olan bizler, Türk vatandaşı değil, dünya vatandaşı olacakmışız. Türküm demeyecekmişiz, Türklüğümüzle öğünmeyecekmişiz. Irkçı olmanın lüzumu yokmuş. Adları Türker, Türkan, Ertürk olan torunlar; adlarındaki Türk sözcüğü yüzünden, isimlerini deniştireceklermiş. Eğer yeni torunumuz falan olursa, böyle Türk’lü isimler koymayacakmışız. Irkçı torun ismi istemezmiş beyefendi.

* Başbakanın, kullanmayı serbest bıraktığı w, q, x harflerinin lâfı mı olurmuş. Memet Amca’n bize, Cince’de gullanılan 你 好 harflerini gullanmayı bile serbest bırakmış. Çin alfabesinin tamamını gullanmayı serbest bıraksan ne faydası olur bize? Çünkü biz, Çince bilmiyoz, diyom. Ama ürya bu ya, Memet Amca’na sesimi duyuramıyom.

*Bizim kızlar- gelinler başlarını istedikleri renk türbanla kapatabilir, istedikleri renkte çarşaf giyebilirlermiş. Hiç karışmayacakmış türbanın, çarşafın rengine. Böylece, kızlarımıza; dünyanın hiçbir yerinde verilmeyen renk seçme özgürlüğünü veriyormuş. Ayrıca; bizim oğlanlara saç, sakal uzatma; cübbe, sarık kullanma özgürlüğü gelmiş.

* Torunlar, ODTÜ hariç; istedikleri okulda okuyabileceklermiş. Gezici torun değil; dindar ve kindar torun istiyormuş. İstedikleri İmam Hatip Lisesi’ne gidebilirlermiş. Eğitim hürriyeti, işte böyle olurmuş.

Paket açıklandıkça; elim, ayağım tirildiyo sinirden. Şinci tansiyonum fırlayacak derken; böğrümde bi acı duydum sevgili günlüğüm. Arkasından da; “Sehet altı oldu, hadi kalk, kahvaltıyı hazırla.” diyen bi ses. Bi baktıysam, yataktayım, böğrüme dirsek atan da Memet Amca’n, bana “kalk” emri veren de. Yaşadıklarımın ürya olduğunu o zaman anladım. O, horul horul uyurken yataktan kalktım, kendisinin emri üzerine, kahvaltıda yesin diye gözleme yaptım sabahın köründe. Böylece; gerçek yaşamımın, üryamdakinden pek de farkı olmadığını bir kez daha anladım.

Hadi sevgili günlüğüm canlan da, sarılalım; halime beraber ağlayalım. Ihhhh!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Atatürk'e Mektup
Başbakanın Hakaretleri Canıma Tak Etti
Bir Eşek Hikâyesi
Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü / Beş Yıl Sonra
Sivas Davasının Zaman Aşımına Uğraması Vatana ve Millete Hayırlı Olsun (Muş)
Nereye mi Gidiyoruz?
Sayın Başbakan, Edebiyattaki Mübalağa Sanatını Bilmiyor Mu?
Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü / Bizim Pulis Oğlanı Zırt Pırt Nasıl Tayin Ettiler
Mudurnulu Fatma Nine"nin Günlüğü / Düğün Değil, Kabir Azabı
Normalleşen (!) Türkiye'mden Normalleşme (!) Manzaraları

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Kızım Sen Avukat Ol!
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...
Canı Sıkılmak Nasıl Birşey?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.