Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalýnamayaný anlatýyor. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Bu "et pazarý" görüntüsü, karnýmýn acýktýðýný bana hissettirince mutfaða doðru yöneldim. Buzdolabýndaki avým bereketli geçmiþti ve yaptýðým sandviçi mideme, sandviçin bakýþ açýsýndan "ebedi istirahatgahýna" uðurluyordum. O sýrada, mutfaðýn, yangýn merdivenine açýlan kapýsýnýn ardýndan yükselen miyavlama sesini duydum. Bu kedi bir süredir yangýn merdivenine geliyordu. Oldukça þiþman ve yaþlýydý. Sandviçi hazýrlarken yanlýþ hesaplama yüzünden elde kalan bir dilim salamý ona ikram etmeyi düþündüm. Zira hava soðuktu ve sokakta yaþamak için vücut ýsýsýný korumak önemliydi. Tabii bunun içinde yemek bulmak... Tam, yangýn merdivenine açýlan kapýnýn koluna uzanmýþ ve ilkokulda öðrendiðimiz "zincirleme sýfat tamlamalarýna" güzel bir örnek verdiðimi düþünürken baþka bir kedi seyirtti. Aðzýnda bir parça tavuk kemiði vardý. "Herhalde rahat rahat yemek yiyeceði bir yer arýyor." diye düþünmüþtüm ki birden aðzýndaki kemiði, þiþman ve yaþlý olanýn önüne býraktý. Ardýndan bir kedi, bir kedi daha... Ayný þekilde yemeðini getiren kedi sayýsý 4 olduðunda benim de þaþkýnlýðým 4-4`lük olmuþtu. Sokak kedileri böyle birþey yapmazdý. Zar zor bulduklarý bir parça yiyeceði, baþka bir kediye vermelerinin ardýndaki gerçeði anlamam için 5. kedinin de gelmesi gerekiyordu. Son gelenin aðzýnda yiyecek yoktu. Korktuðu her halinden belli bir þekilde, yaþlý kedinin önünde adeta diz çöktü, yalvarýrýcasýna bakýþlarýyla... Yaþlý kedi ise hiçbir merhamet göstergesi olmaksýzýn baktý zayýf kediye... Ardýndan belli belirsiz bir ses çýkartarak, yemek getiren kedilerin, eli boþ gelen zavallýcýða saldýrmalarýný saðladý... Sonunda neler olduðunu anladým. Yaþlý kedi "KEDÝ MAMASI" idi... Bu kediler, E-5 kenarýnda fahiþelik yapan "SOKAK KADINLARI"ndan öðrenmiþlerdi nasýl yiyecek bulacaklarýný ve onlarý koruyan "MAMA`ya ödeme yapmazlarsa olacaklarý... Yangýn merdivenindeki SOKAK KEDÝLERÝ ile BALKONUMUN KARÞISINDAKÝ SOKAK KADINLARI arasýnda kalan zihnim, mengenede gibiydi. Evin ortasýndaki salonda, karanlýkta kala kaldým. SOKAK LAMBASInýn ýþýðý, adeta beni sorgularmýþ gibi yüzümü aydýnlatýrken, MODEL ALARAK ÖÐRENMENÝN ne denli abidik gubidik sonuçlar ortaya çýkarabildiðini düþünüp þaþa kaldým. THE END
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © ömer kýrat, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |