Her şey ancak sevgiyle satın alınabilmelidir. -Andre Gide |
|
||||||||||
|
Yukarıdaki yazıyı okuyunca, aklıma bir öykü geldi. Daha doğrusu, şöyle bir öykü yazmak geldi: Osman Bey, işten eve dönerken hemşerisi Recep’e rastladı. - Hayırdır ! Ne bu telâş ? - Bizim amca oğlu hasta. Hastanede yatıyor da onu ziyarete gidiyorum. - Duydum ya ! Çok üzüldüm. Bir bacağı kesilmiş, doğru mu? - Doğru Osman, doğru. - Çok üzüldüm. - Bunda o kadar üzülecek bir şey yok. Durumu o kadar kötü sayılmaz. Hamdolsun ki, sadece bir bacağı kesildi. Ertesi gün, işe gidiş geliş güzergâhları aynı olduğu için, yine karşılaştılar. Merakla sordu Osman: - Recep ! Senin amca oğlu nasıl ? - Yarın ameliyata girecek. Öbür bacağını da kesecekler. - Yapma ya ! Çok üzüldüm. - Takdiri ilâhi işte. Hamdolsun ki, yaşıyor, nefes alıp veriyor. Yaşam hakkı, kutsaldır. Nefes alıp verebilmek ne kadar güzel bir şey…Sınıf sınıf….Ohhhhhh ! Bak sen de dene derin nefes alıp vermeyi. Nefes alabilmek, dünyalara bedel. İki gün sonra: - Merhaba Recep ! Amca oğlun ne durumda? - Yoğun bakıma alındı, ikinci bacağı kesildikten sonra. - Gittikçe kötüye gidiyor durumu, desene. - Yok yok, o kadar kötü değil. Hamdolsun ki, bilinci açık. Konuştuklarımızı duyuyor. Ertesi gün: - Merhaba Recep ! Senin amca oğlu ne durumda ? - Bilinci kapalı. - Vah vah ! - O kadar üzülecek bir şey yok. Hamdolsun ki, acı duymuyor. Bu, gelip geçici bir durum. Bir de acı duysa, ne olacaktı hali ? Ertesi gün: - Amca oğlun nasıl oldu? - Böbrekler çalışmıyormuş. - Desene , şimdi durumu daha da vahim. - Çok vahim sayılmaz Osman. Korkacak, telâşlanacak bir durum yok. Geçici bir durum. Hamdolsun ki, hastane tam donanımlı. Makineye bağladılar. Ertesi gün: - Recep ! Salâ veriliyor, ölen yoksa…? - Evet Osman, bizim amca oğlunu kaybettik. - Yaaa! Başın sağolsun . Çok üzüldüm. - Hamdolsun ki, ben buradayken öldü. Yarın ölseydi, yurt dışında olacağım için cenazesine bile gidemeyecektim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |