..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Alp Şahin




8 Eylül 2019
Cumhurbaşkanı  
Alp Şahin
Dilerim Türkiye cumhuriyeti ilelebet payidar kalır.


:IDA:
Küçüklüğümden beri en anlamadığım, en etkisiz ve de en yetersiz gördüğüm mevki cumhurbaşkanlığıydı. Muhtarın görevlerini say derlerdi. Muhtarın görevleri bitmezdi. Belediye başkanı, vali, bakan ve milletvekilinin görevleri ise yıldızlanarak on maddeyi bulurdu. En önemli koltuk olan başbakanlık desen, bizlere küçük yaşlarda kısaca anlatılır ama özetle başbakan ne derse ülke o yolu izler düşüncesi aşılanırdı.

Yine de cumhurbaşkanına ve de onun görevlerine baktığımda aklımda kalan tek görevi sanırım veto etme yetkisinin bulunmasıdır. Oldu da meclis bir yasa tasarısında karar kıldı, cumhurbaşkanı da veto etti, ikinci kez aynı tasarı önüne gelirse o kararı imzalamak zorundaydı. Bu durum işte eskiden çok canımı sıkardı. Kardeşim! Madem yetkin bir kere veto etmeyle sınırlı, zaten ikincisinde iktidar partisinin çoğunluğu ile tekrar kabul edilecek, niye en başta sıkıntı çıkarıyorsun ki derdim. Yaşlandım, yaş aldım, biraz da araştırdım… Şimdi tekrar düşündüğümde aslında Mustafa Kemal’in yarattığı sistemin çok manidar, akıl ve vicdan dolu olduğuna kanaat verdim.

Neyse, neyse oraya sonra geleceğiz ama şimdi günümüze bir bakalım. Ülkemizin adı ne? Türkiye. Bu kadar mı? Hayır tabi ki. Ülkemizin tam adı Türkiye Cumhuriyeti. Ülkemizin şu anda yani 2019 yılında Cumhurbaşkanı kim? Ahmet Necdet Sezer. Eee evet. Ülkemizde eğer cumhurbaşkanlığı mevkisi devam etseydi bu kişi Ahmet Necdet Sezer olacaktı. Eee? Ülkede cumhurbaşkanı yok mu? Var. Fakat bir o kadar da yok. Nasıl mı?

Şimdi ülkemizdeki şu anki durum şöyle… Cumhurbaşkanı; başbakanın yetkileriyle donatılmış olup dolayısıyla sanki bir başbakan gibi bir partiye, bir düşünceye ve de bir tarafa ait. Aynı şekilde cumhurun yani cumhuriyetin başkanı olduğu için de ülkedeki yani cumhuriyetteki hemen hemen her alanında tüm yetkiye sahip. Onun bu yetkilerine nazaran bir de ayıp olmasın diye tıkındırık ve de yetkisi kendi halkı tarafından sınırlandırılmış öylesine bir meclis var. Meclistekiler de, ne kadarı cumhuriyetçi bilinmez ama ya o başkanın düşüncesinde ya da ondan menfaat peşinde… Bu yüzden gün sonunda güç haliyle tek bir ideada yani tek bir tarafta toplanmış durumda.

Güç; tek bir tarafta toplandığı için gerçekten cumhurun yani cumhuriyetin başkanı mantıken var mı? Tabi ki yok. Çünkü cumhurun başkanı partisiz olmalı. Parti – idea – değer gibi değerlerden ırak sadece salt ülke bekası için mücadele etmeli. Fakat ülkemizde milletin kararı adı altında yedi kere sekize onaltı cevabı veren, Allah – Muhammed ve vatan aşkıyla her Allah diyeni müslüman sanıp onlara boyun eğen naif vatandaşlarımız, bakarayla makarayla katakulliye getirildiği için iktidar partisinin başkanı aynı zamanda da cumhurun başkanı… Dolayısıyla kim olduysa ya da olacaksa olursa olsun öncelikli olarak kendi düşüncesinin savunucusu olduğu ve olacağı için; Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu olan Mustafa Kemal’in belirtmiş olduğu cumhuriyetçilik, laiklik, devletçilik, milliyetçilik, inkilapçılık ve de halkçılık düşüncelerini anlama, kavrama ve de uygulamada bazı problemler yaşayabilir.

Sanıyorum yaşıyor ki iki yazıya, iki tweete tüm güç kendisinde diye insanlar dokuz – on seneye kadar hapis yatıyor. Sanıyorum ki insanlar hamam böceğinden bile korkacak kapasitede olan ana muhalefet liderinin partisinde olan İstanbul belediye başkanından umut bekler hale geliyor. Sanıyorum ki insanlar başkentin belediye başkanı sayesinde biraz daha özgür dolaşabiliyor, kendi olabiliyor.

Toparlayacak olursam cumhuriyetin yani cumhurun başkanı Mustafa Kemal Atatürk ve Ahmet Necdet Sezer gibi büyük ağabeylerden olmalı. Küçük bir yanlışında, bir nevi yanlış ve zararlı olabilecek yasa tasarında sana hemen ceza vermek yerine seni uyarmalı, bak burayı yanlış yapmışsın sanki, tekrar bir kontrol et istersen diyerek seni kollamalı. Asla seni özgürlüğünden de alıkoymamalı. Sadece uyarmalı, doğru yolda ışık tutmalı… Böylelikle bizlerden de kendileri gibi doğru insanlar yaratmalı.

Sen ”cumhurbaşkanlığı” sistemi ve mantığını ta o zamanlarda görüp yarattın Mustafa Kemal… Sen gençlik yıllarımda hiç sesini çıkarmayıp cumhuriyeti ve cumhuriyet hazinesini sessiz sessiz yükselttin Ahmet Necdet Sezer… İkinizde övülmek istemediniz, gerekeni yaptınız ve tarihte yerinizi aldınız. Ben yani sizlerin naçizane vatandaşınız Alp Şahin olarak şimdilerde esas değerinizi anladım… İkinize ve de sizin gibilere teşekkürler. Dilerim Türkiye cumhuriyeti ilelebet payidar kalır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Liderlik
Neden Muharrem İnce?
Emrah Serbes'e...
Bir Başka Reis
Cumhuriyet Kadındır
Ahmet Necdet Sezer
Yazık
Akp Kurtarılmadan Türkiye Kurtarılmaz
Olmadı Be Ümit Özdağ
Şehit Kanı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Timur
Şehzade
O Osmanlı Subayı
Düşman
Şeytan ile Rabb
Kopuk Kopuk
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Vatan [Şiir]
Seçim [Şiir]
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.