Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin |
|
||||||||||
|
Senden. Öncesinde bilinmemiş bir şey , Silinmez bir ses gibi giden... Kelimelerden büyük , kelimelerin içinde, Bir şey kaldı senden Yaşamalar 'ın arasında kaçamaklı." Demiş Özdemir Asaf , bilmem hangi günün , mevsimin sabahında , öğleninde ve hatta akşamında...Kaçamak sevdaların , kaçılası sevdaların damakta bıraktığı buruk tatla. Dil ve damağın acıya meyili , gırtlakta bıraktığı sızı ve fakat hareketlenen tükürük bezleri arasında. Öncesinde yaşanmamış heyecanların , gözyaşlarının , kıvranışların tadı hem buruk hem ışıltılı bir gülümseme olmuş gözbebeklerinde belki de... Sevda kıpkırmızı gelir , hazanla gider... Kuruyan yapraklarla savrulur belki sevda. Gümüş rengi gök kubbe altında , sevgilinin elidir içini ısıtan ve belki de o tek kıvılcımdır soğuk gecelerde bir yorgan misali üzerine örttüğü... Deniz maviden uzaklaşırken ve güneş artık egemenliğini yitirirken ölümlülerin diyarında , bir deniz kıyısında titrer sevdalı yürekler. Ayın en dolun hali kışkırtır bedenleri. Gelesi gidesi olan duygular dalgalanır tenlerde. Aranan , bulunan ve belki de en özel anda kaybedilen sevdalar gökyüzünü aydınlatır. Yıldızlar kayarken , bir sevda ölür samanyolunda ve bir başka sevda için umuttur her kayası gelen yıldız. Her cenazenin yaşamın önemini hatırlattığı gibi , kayan bir yıldız da hatırlatır sevdanın özelini. Gidenin ardından eskiyi aramaya çıkmak , 100. adı aramaya benzer...Şeytan , olmadığına inandırarak ele geçirir ya insan oğlunu ; ve sonrasında belkilerle düşülür ya peşine ; sevda da belki de peşine düşülen bir isimdir sadece... " Sevda " nın adı var belki de sadece. Ve biz yaşamın kıyısında yaşadığımız duyguları bu adla anmak isteriz. Her geçen ad , bir başka ada denk gelene kadar : " Acı "... Acıyı oyuna dönüştürür her ölümlü bir dönem . Acıtası vardır veya acıtılası. Gelirken , gidene ; giderken gelene dönüktür kalbi...Ve en iyi oyuncu memoryde en özel , en unutulmaz sevgili diye kaydedilir. Biri dursa , diğeri gelse ; veya herkes 100 km. hızla giden iki farklı araçla farklı yönlerden aynı istikamete yola çıksalar ; çayların şirketten olduğu bir durakta buluşsalar .... Ve sevda insanoğlunun en acımasız , en acınası , en kalleş , en saf , en , en , en oyunu olmasa....
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ESRA BAYKAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |