..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşama karşı sımsıcak bir sevgi besliyorum... -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Levent




3 Temmuz 2008
Bol Keseden Atmak  
Tatlısu Vatanseverleri

Levent


Seçim sisteminin barajına da karşıyım. Ne barajı arkadaşım!? Bu ülkenin %1 lik kesimi de hala bu ülkenin vatandaşı.. Nasıl sokmazsın sen onu meclise? Onun da sesini duyurmaya hakkı var.


:BEGB:
Bol keseden vatan millet-cumhuriyet-demokrasi-laiklik edebiyatı yapanlara sormak istiyorum. Fedakarlık nedir bilir misiniz?

Hala aç kurtlar gibi koltuk ve iktidar derdindesiniz. Yüreğiniz koltuk sevdasını bir türlü yenemiyor. Yazık..
Birileri ülkenin temelini dinamitliyor siz hala birleşmek-fedakarlık yaparak birleşmek- bir şeylerden vazgeçerek cesurca-risk alarak güç birleştirmek konu olunca pusup saklanıyorsunuz. Mızıkçı çocuklar gibi hep kendinize istiyorsunuz. Eğer istiklal savaşında da sizin gibiler çoğunlukta olsaydı Atatürk’ün bile gücü yetmezdi bu ülkeyi kurtarmaya. Allah’tan vatan millet sevgisiyle; değil koltuğunu canını vermeye koşa koşa giden yüce insanlar çokluktaydı. Mekanları cennet olsun.

Efendim o sağcıymış bu solcuymuş onun koministliği bunu faşitliği varmış… Tek düşmanınız Emperyalizm hala görmüyorsunuz şaşı şaşkınlar.. Düşmanımın düşmanı dostumdur demeyi bile bilmiyorsunuz. Düşmanı kovana kadar ateşkes demeyi bilmeden körbudala edasıyla habire kavgaya devam.. Bu budalalar bir de ülkeyi yönetmeye talipler. Şaşkınlar. Allah şaşırtmasın..

Sözüm muhalefete.. Birbirinizi yiyeceğinize 40 yılda bir işe yarayın da gelecek seçimde milletvekili olma derdinde olmayan-sadece vatana hizmet için yanan bir meclis çıkartın ortaya.

İlk meclis bütün dünyayla savaşırken 80 yıllık meclislerin alayından daha büyük işler yaptı. Bunlar aç kurtlar. Meclisin %90’ı zaten toplumun kaymağını yiyenler, bir de 2 sene vekil olup emeklivekil haklarını alınca vatan millet umurlarında mı… Bu siyasi partiler ve seçim sistemi yasaları ile işimiz cidden Allah’a kalmış.. Kör bir döngüde köle olmuşuz.. İstediğimiz adamı bile vekil olarak seçemiyoruz. Parti başkanı önümüze bir liste koyuyor “aha bu, bu, bu.. bunlara gidecek oyun” diyor. Sonra o adamlar da diyet borcu-gelecek seçim endişesi ile o Başkana oy veriyor dön baba dönelim.. Adamlar zaten para babaları-toprak sahipleri-ağalar-modernzamanağaları..vs.. İşleri olmuyor vatandaşa hizmet ile, bütün yasalar UZUNDİREĞE yönelik.. Ortadirek zaten çoktan kısadirek olmuş.. Direkliği de gidiyor beli bükülmüş iyice..

Bu ülkenin düzelmesinin ve dolayısıyla vatandaşın kurtulmasının en kestirme yolu adam gibi bir seçim sistemi ve 10 yıl sınırı.. Bir kişi 10 sene yada 2 defa Başbakan olabilir ibaresi yasaya konmalı. Bütün dünyada bu işliyor da bir bizimkiler mi vazgeçilmez-yeri doldurulmaz yüzyıldahileri!?
Seçim sistemine gelince.. Ben vatandaşım, bu adam da benim vekilim.. Bu adamı ben seçmeliyim Parti başkanları değil. Ayrıca bu adam şeffaf olmalı öyle dokunulmazlık zırhları içinde gezmemeli.. Bir de beğenmeyince bunu kovabilmeliyim. Vatandaştan korkmalı vekil. Seçimden seçime değil sürekli hissetmeli bu korkuyu ki işini iyi yapsın-orası yatma makamı değil hizmet makamı..
Seçim sisteminin barajına da karşıyım. Ne barajı arkadaşım!? Bu ülkenin %1 lik kesimi de hala bu ülkenin vatandaşı.. Nasıl sokmazsın sen onu meclise? Onun da sesini duyurmaya hakkı var.
Partilere de karşıyım. Sürüyle parti geziyor ortalıkta. İki bilemedin üç parti yeter. Çok dağıtmanın sonucunda partiler bir sürü cephe oluyor ondan sonra çık işin içinden çıkabilirsen. Parti marti olmasa, vekiller mecliste bir araya gelip görüşlerini söyleseler kimin ağzından akıllı laf çıkıyorsa oylamada oylar ona gitse-Başbakan olsa, akıllı-vatan sevdasıyla yanan bakanlar seçse fena mı olur.
Hayal mi kuruyorum? Elbette hayal kuruyorum. Bugün insanoğlunun en hızlı ulaşım metodu uçak. Uçağın uçuş yaşı kabaca 120-130 yıl.. Yeni bir icat.. Tarih boyunca pek çok kişi hayal kurup uçağın icadına giden yolda adım adım ufkumuzu açmasaydı bugün hala tabanvayla gidiyodunuz. Hayalcinin hayalinin bir amacı varsa hayale saygı duyun.

Bugün sistemin tıkandığı yer, yurdu ileriye taşıyacak insanların olmaması değil. O insanların önünün tıkalı olması. Kilit noktalar sakatlanmış-miladı dolmuş yasalarla ve onlardan nemalanan asalaklarla tıkandığından ülke bir darboğaza takılmış. O darboğazı bir aşarsak patlamayı seyreyle ey dünya..

Size diyorum muhalefet, hiç mi cesaretiniz yok bu yolda fedakarlık yapıp acı çekmeye?




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
83. Madde
Seninle İlk Defa...
Savunma Hatları ve Sorumluluk
Türkiye ve Enerji
Oy Verme, Dur de
Hükümet İstifa Et!
Sarı Neyin Rengi?
Neden Deniz Baykal Olmasın? Neden Olsun Ki?
Siyaset Değil Rezalet
Bu Millet Sevilmeyi Hakediyor

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Korkak ve Canavar Eleştirisi
Tılsım-ı Kudret Eleştirisi
Ankara'da Soğuk Gece Eleştirisi
İnci Yumurtlama Yarışı
Üç Kitap Eleştirisi
Milliyetçilik Kötüdür
Şiddet İçerikli Bilgisayar Oyunları
Öküz Sürülerinin Küresel Möölemesi
Ozanın Şarkısı Eleştirisi
Ortadoğuda Fillerin Güreşi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Barbar Conan'ın Ölüm Şarkısı [Şiir]
Her İnsan Öldürür Sevdiğini [Şiir]
Tatlı Sert [Öykü]
Zeytin Karası [Öykü]
1996 Yılı [Öykü]
2012: Ölülerin İntikamı [Öykü]
Ufuklar: Kırmızı Bölge - 18 [Öykü]
Althar'ın Akıncıları: Altıngöl ve Ejderha (9. Bölüm - Son - ) [Öykü]
Kovan Savaşları (1. Bölüm) [Öykü]
2012: Ölülerin İntikamı (3) [Öykü]


Levent kimdir?

Fantazyada büyü, teknoloji ve aksiyon İldar'da buluşuyor. 07/10/2017 tarihinde şimdi diyebilirim ki neredeyse 2 senedir tek kelime yazmadım. . . 2 senedir yazar tarafım ölü. oysa oldugum şeyler içinde olmayı en sevdiğim şey yazar olmaktı :) Toprağı bol olsun.

Etkilendiği Yazarlar:
Süpermen, Robert E. Howard, Tolkien, Salvatore, Jules Verne, Battalgazi, David Eddings, Michael Moorcock.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Levent, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.