..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > eyyüp yıldırmış




10 Mart 2009
Eski Kentin Yeni Yabancısı  
eyyüp yıldırmış
Tekerlerin altındaki kalın kalaslar hafifçe bir ayağa kalkıp, bir yerlerine oturuyorlar. Yol kenarındaki çalı çırpılar sağa sola kaçışıyor. Sanki ezilmekten korkuyorlar. ..


:AGCC:
Tren demir raylar üzerinde kayar gibi ilerliyor. Tekerlerin altındaki kalın kalaslar hafifçe bir ayağa kalkıp, bir yerlerine oturuyorlar. Yol kenarındaki çalı çırpılar sağa sola kaçışıyor. Sanki ezilmekten korkuyorlar. Yola paralel uzanan tarlalarda ekinler ve kavak ağaçları treni hiç yalnız bırakmıyor. Trenin her adımında onla beraber onlarda koşuyorlar. Belki onlarında trendeki yolcular gibi bir bekleyenleri vardır, kim bilebilir. Sabahın erken saatleridir. Tüm kompartımanlarda cılız bir ışık, içeriyi loş bir şekilde aydınlatmada... İnsanlar yolculuğun etkisi ile derin bir şekilde uyuyorlar. Ara sıra bir çocuk sesi, bir annenin onu uyutma cabası. Trenin peşi sıra havlayarak koşan çoban köpekleri... Tren uzakta görünen istasyona varmak üzere. Taş ağırlıklı bir istasyon binası. Tren yaklaşma yerinde bir levha DİVRİĞİ, karanlıkta okunup okunmama arası zar zor seçiliyor. İnsanın içi bir hoş oluyor. Yıllar önce yine böyle bir sabah ayrıldığın yere, doğduğun yere geri gelirsin. Eski tanıdık bir yüz arar gözleriniz. Her yeni yüze uzun uzun bakarsınız, belki anılardaki insanlardandır diye. Ama boşuna hiç birini ne siz tanırsınız, nede onlar sizi hatırlar. Bir taksi ile şehre gidersiniz. İstasyon şehre uzaktır. Kafanız arabanın camında etrafa bakarsınız. Her şey değişmiştir. Yollar büyümüş, eski kerpiç binalar beton olmuştur. Çocukluğunuzda oyun oynadığınız yerler, evlerle dolmuştur. Her evin önünde bir araba, nüfus artmıştır ama bu sizin yalnızlığınıza yalnızlık katmıştır. Birden bir ev görürsünüz, uzaklarda. Tanıdık. Sizi çağırır sanki nerdesin diye. Arabayı oraya sürmesini istersiniz şoförden. Tanıdık bildik birine rastlamanın telaşı düşer içinize. Gözünüz dumanlanır. Burnunuz sızlar. Eski bir dost, size kollarını açmış bekliyordur.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Karşı Evdeki Işık
İnsan Maskesi
Mavi Gözlü Kadın

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kızlar Sinisi Efsanesi
Domates Suyu
54. Kalas
Biraz Daha Işık!
Angut Kuşunun Vefası
Ah İsmail Ah
Aramızdaki Hainler (Şahmeran Efsanesi)
Yalnız Bir Yıldız
Ankara' da Nisan
Sonbahar Kıyımları

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşık Veysel [Şiir]
Bir Sevdam Var [Şiir]
Coşkun Aral" I Kim Bilmez? [Deneme]
Nöropeptit [Deneme]
Payeleri Onos" Tur Ama Eşek Desen Kızarlar… [Deneme]
Attila József, Şizofren Bir Şair" İn Dizeleri [Deneme]
Hillary Yeni Abd Dışişleri Bakanı [Deneme]
Toplumun Refleksi [Deneme]
Yaklaşan Anneler Günün" de Kadın" A Düşen Yine "Hakk-ı Sükut" Olmamalı [Deneme]
Yaşam Serüvenimiz ve Yaşlılık [Deneme]


eyyüp yıldırmış kimdir?

1959 Divriği/Sivas doğumluyum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eyyüp yıldırmış, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.