..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Leyla'nın işi naz ve işve; Mecnun'un gözü yaşı çeşme çeşme..." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon > osman tatlı




17 Mart 2014
Sinema Yazma!  
osman tatlı
Önemli olanın film izlemenin değil, izlenen filmin okunması gerektiği düşüncesi zamanla kitleler anlayacaktır. O zaman, politika değil, sanat kazanacaktır. Unutmamak gerekir ki, politika zihinlere kilit vurur; sinema zihinlere vurulan kilitleri açar.


:ACBC:

Sinemanın, toplumu dönüştürme ve değiştirme gücünü fark ettiğimden bu yana sinema üzerine okumalar yapmakta ve elimden geldikçe film izleyip, filmler üzerine ve sinema, toplum ilişkisi üzerine yazmaya çalışıyorum. Âcizane Suskun Sinema Yazıları diye de Türkiye sineması üzerine de bir kitap çalışması yaptım.
Buraya kadar sorun yok. Ancak, nedense dostlar ve çevremdeki birçok insan sinema üzerine okumamı ve sinema üzerine yazmamı garipsiyor. Hatta bazen köşe yazarlığı yaptığı yerler nedense sinema üzerine de yazmamı istemiyorlar. Siyasetten, aşktan ve dinden bahseden yazılarımı yazmamı istiyorlar ya da sinema yazma ne yazarsan yaz, diyorlar.
Peki, neden böyle bir tepki ve beklenti oluşuyor. Tabii bu yaklaşımların altında toplumun sinemaya ilgisizliği olduğudur. Çok film izleyen ama filmler üzerine okumayı sevmeyen bir toplum olduğumuzdan sinema dair araştırmanların ve yazıların ilgisizliği normalleşiyor. Dolaysıyla az okunan ya da hiç okunmayan sinema yazıları yazılacağına, popüler ve ilgi toplayacak yazılar yazmak daha akıllıca bir davranış görünüyor.
Ben popüler olma yolunda ilerleme koşan biri olmadığımdan, sırf birilerini gönlünü hoş etmek ya da birilerin duymak istediği şeyleri yazmayı ilkeli bir davranış olarak görmüyorum. İnsanın inandığı şeyin peşinde koşuşturması, sevmediği şeylerin peşinden koşuşturmasından daha kutsaldır. Ve bu kutsallık insanın yaşam kaynağını besler. Ama olmak istemediğim bir yerde bulunmaktansa, yalnız ama bulunmak istediğim yerde oluyorum.
Güncel ve politika arasında sıkışan ve ezilen kitlelerin beyinlerini ipotekleştirdiği gerçeği fark edilmiyor. Politika oyunlarında fareye dönüştürülen kitleler, ancak bir kobay kadar değerleri olmaktadır. Politika ve güncel yazılar arasında boğulan insanlar, kendilerine yabancılaşmakta ve böyle aydınlanmaktan uzaklaşmaktadırlar.
Halbuki, kitlelerin aydınlanması için yazılan binlerce yazı ve kitap, maalesef güncelin kurbanı olmaktadır. Milyonlarca güncel yazılarda insanlar sadece kendileri gibi düşünenleri okumakta, diğerlerine çöplük muamelesi yapmaktadırlar…
Bir yazarın, hayatında iki önemli şey vardır: birincisi, sevdiği, kendisine zevk verdiği ve ufkunu açtığı alanda araştırma yapması ve yazmasıdır. İkincisi ise, okuyucusuna yeni bir dünyanın kapılarını aralama heyecanı yaşamasıdır. Ben kendi mi bu iki madde içinde görenlerdenim. Gerisi angaryadır. Kimin ne düşündüğünün ya da bir yazının az okunmasının hiç önemi kalmamaktadır.
Bugün, belki sinemaya dair okumalar az olabilir, ama yarınların sınırlarını belirleyen sinemanın önemi ve değeri zamanla Türkiye’de anlaşılacaktır. Önemli olanın film izlemenin değil, izlenen filmin okunması gerektiği düşüncesi zamanla kitleler anlayacaktır. O zaman, politika değil, sanat kazanacaktır. Unutmamak gerekir ki, politika zihinlere kilit vurur; sinema zihinlere vurulan kilitleri açar.
Osman Tatlı
osmantatli@gmail.com
www.osmantatli.com.tr



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sinema ve televizyon kümesinde bulunan diğer yazıları...
İklimler / Film Eleştirisi
120 / Film Eleştirisi
Üç Maymun / Film Eleştirisi
Neşeli Hayat
The İmam"ın Savaşı Kiminle
Doldurmanın Tadı Adından Değil, Malzemesinden Anlaşılır
Türkiye Sineması ve Sinemada Algı
Şiddetin Yükselen Yeni Adı: Testere
Suskun Sinema Yazıları
İlişkilerde İklim Yapaylığı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Edebiyat Fakültesinde Dergi Çıkarmak
Nişantaşı"nda Kitap Okumak Kedi, Köpeklere Kaldı
Batı Rüzgarı Doğu Rüzgarı
Kitabın Hayata Yansıması ve Yabancılaşma
Köşe Sultanları
Doğu Felsefesi ve Kişisel Gelişim
Sanal Sohbet
Facebook Dindarlığı
Dershaneler Ne İş Yapar?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yalnızlık Sözleri I [Öykü]
Hayalim Yazar Olmak [Roman]
Hayalim Yazarlık [Roman]
Okuyorum Ama Yazamıyorum? [Roman]
Yazar Kimliği [Deneme]
Aşk ve Cinsellik Ayrı Şeylerdir [Deneme]
Aşk Yolculuğu [Deneme]
Yazar Konuları Nereden Alır [Deneme]
İslamda Kadına Kırbaç [Deneme]
Yazarlık Yolunda Ara Söz [Deneme]


osman tatlı kimdir?

okuyucu ile beraber yolculuk yapmak


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman tatlı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.