Bir insan bir kaplanı öldürmek istediğinde buna spor diyor, kaplan onu öldürmek istediğinde buna vahşet diyor. -Bernard Shaw |
|
||||||||||
|
21. Uluslararası İzmir Festivali Başlıyor… Seval Deniz Karahaliloğlu Haziran ayıyla birlikte yüreklerimiz pır pır etmeye başlar. Biz, “Efes Yolcularının” kentlerini tavaf etme vakti gelmiştir. Bir otobüse doluşur, takımın tamam olup olmadığına bakar, yüzlerce yıl önce yaşadığımız kente hasret gidermeye gideriz. Bir zamanlar, bundan yüzlerce yıl önce yaşadığımız Efes Antik Kenti’nin mermer döşeli sokaklarında eski yaşamlarımızın izlerini arar, bir ses, bir koku, soluklaşmış ama bugün bile içimizi titreten canlılıkta bir anının peşine düşeriz. Bellekleri şöyle yalayıp geçen bir düşünce. Hani dilimin ucunda, şimdi anımsayacağım dedirtecek kadar yakıcı. Bir saniye önce, şu köşeyi dönen bir Romalı asker değil miydi? Yemin edebilir insan, o kadar yeni, şimdi, biraz önce buradan geçtiğine. Sandaletlerinin sesini duyduğuna, pelerininin rüzgarının yüzümüzü yaladığına yemin edebilir. At arabasının mermerin üzerinde bıraktığı derin izler o kadar taze, o kadar yeni ki hani ardından koşsan hemen yakalayabilecekmişsin kadar doğal. Sanki, her adımda eski bir tanışa rastlarız umudu, her köşeyi dönüşte belki binlerce kez geçtiğimiz sokağı anımsama uğraşı beynimizin saklı köşelerini araştırırken, kim bilir kaç kez oturduk şu sokağın köşesinde güneşi batırırken. Binlerce yıl sonra yine aynı köşede, yaşanmışlıkların yıllanmış tadı damaklarda, eski yaşamların silik ama bir el dokunuşu kadar yakın aksini izleriz. Antik Dönemin en ünlü oyun yazarlarının oyunlarını biz bu tiyatroda izlememiş miydik? O zamanlar da mermer basamaklarda nice oyunun tadına varırdık. Güneşi, tepelerden batırırken Antik Dünyanın en güzel liman kentinde yaşadığımızın ayrımına varır, bundan zevk alırdık. Celsius Kütüphanesindeki binlerce paha biçilemez el yazması kitapla gurur duyar, liman caddesinde dolaşırken Efesli olmanın tadını çıkarırdık. Şimdi, Efes Antik Tiyatroda her etkinlikte, konserde, oyunda yüreğimiz eski anıların sıcaklığıyla çarpıyor. Konserin bir anında gözler liman caddesine takılıyor. Kim bilir kaç kez yürüdüğümüz, bir köşesinde dostlarla sohbet ettiğimiz güzelim liman caddesi. Binlerce yıl kadar uzak ama şu an kadar yakın, geçmiş günümüzle öylesine iç içeyken tekrar burada, ait olduğumuz kentte, Efes’te bizim şehrimizde olmanın yürek burkan heyecanını duyarız. Efes Celsius’da bir konser izlerken dalıp gidiyor insan. Kütüphaneden alınan el yazması kitaplar, yapılan tartışmalar, kaç felsefecinin yolu düşmüştü Celsius’a, kaçını dinlemiştik burada? Şimdi sahnede bir senfoni orkestrası, antik dünyanın bilgilerine arkadaşlık eden notalar, ezgiler, yazıtlara karışırken, rüzgara bırakıyoruz anıları. Gecenin melteminde, uçup, savrulup, kendilerine yola açsınlar diye… Yine festival zamanı. Bir akşamüstü yürekler yine pır pır ederken doluşacağız otobüse ve ver elini güzelim kent Efes. Her taşını binlerce yıl öncesinden tanıdığım, Efes Antik Tiyatroda, Celsius Kütüphanesinde konserler, oyunlar izlemeye. Şimdi anıları tazeleme ve kenti tavaf etme vaktidir. Bu yıl 21.si gerçekleştirilecek olan Uluslar arası İzmir Festivali, 10 Haziran ve 14 Temmuz tarihleri arasında çeşitli tarihi mekanlarda verilecek konserler, tiyatro etkinlikleri ve sanat gösterileri ile izleyiciye ulaşacak. 21. ULUSLARARASI İZMİR FESTİVALİ 10 Haziran – 14 Temmuz 2007 FESTİVAL GALA KONSERİ 10 Haziran, Pazar İKSEV Müzik Müzesi “MÜZİKAL DÜNYA TURU” GERMAN BRASS Moderatör: Werner HECKMANN * Sınırlı sayıda koltuk için lütfen İKSEV’i arayınız. 18 Haziran, Pazartesi Celsus Kütüphanesi SOPHOKLES: “ELECTRA” İZMİR DEVLET TİYATROSU Yönetmen: Işıl KASAPOĞLU 30 YTL. 20 Haziran, Çarşamba Kültürpark Açıkhava Tiyatrosu BÉJART BALLET LAUSANNE BEST OF BÉJART & RUMİ Koreograf: Maurice BÉJART I.Bölüm: 100, II Bölüm: 60, III. Bölüm: 30 YTL * Görüşe kısmen kapalı koltuklar: 10 YTL. FESTİVAL MEYDANLARDA 21 Haziran, Perşembe “DÜNYA MÜZIK GÜNÜ’NÜ KUTLARKEN” Gündoğdu Meydanı “HELIOS II – BİN GÜNEŞİN DESTANI” Malabar Gösteri ve Dans Topluluğu “Çağdaş Sirk ve Sokak Tiyatrosu” Ücretsiz 100. DOĞUM YILINDA ADNAN SAYGUN’A ARMAĞAN 22 Haziran, Cuma Efes Antik Tiyatro İNGİLİZ KRALİYET FİLARMONİ ORKESTRASI Şef: Gennadi ROZHDESTVENSKY Program : Saygun “Ayin Raksi Op.57” Beethoven “Symphony No.4” * Brahms “Symphony No.1” I.Bölüm: 100, II Bölüm: 40, III. Bölüm: 20 YTL DOĞUMUNUN 800. YILINDA MEVLÂNÂ 27 Haziran, Çarşamba Alaçatı Açıkhava Tiyatrosu “MEVLÂNÂ ULUSES’İ” İZMİR DEVLET KLASİK TÜRK MÜZİĞİ KOROSU Şef: Dr. Teoman ÖNALDI I. Bölüm : 30, II. Bölüm: 20 YTL 9 Temmuz 2007, Pazartesi Çeşme Açıkhava Tiyatrosu ROBIN GIBB of the BEE GEES FİLARMONİA İSTANBUL ile Özel Bölüm: 100, 1. Bölüm: 60, 2. Bölüm: 40, 3. Bölüm: 20 YTL 12 Temmuz 2007, Perşembe Efes Antik Tiyatro “MIKIS THEODORAKIS POPÜLER MÜZİK” “MIKIS THEODORAKIS” POPÜLER ORKESTRASI & TRIFONO Voice Ensemble 1. Bölüm: 100, 2 Bölüm: 60, 3 Bölüm: 30 YTL SYMPHOJAZZ: 20. YÜZYILIN SOLMAYANLARI 14 Temmuz, Cumartesi Alaçatı Açıkhava Tiyatrosu, Çeşme PHONOGRAPH BIG BAND ve AKADEMİK MUSICA VIVA ODA ORKESTRASI YAYLILARI Şef: Sergey ZHILIN Vokal : Alla SIDOROVA I. Bölüm : 40, II. Bölüm: 20 YTL Tüm gösteriler 21.30’da başlar. * Tüm gösteriler için sınırlı sayıda özel koltuk 1- 10 Haziran2007 tarihleri arasında 200 YTL’den satışa sunulmuştur. *Özel koltuk bileti alanlar “FESTİVAL GALA KONSERİ” ne davetli olacaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Seval Deniz Karahaliloğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |