..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır. -Chateaubriand
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Levent Ölçer




1 Ocak 2010
Anayasa Öyle Diyor  
Bunlar benden beter matematik fukarası..

Levent Ölçer


Buraya kadar etti 1060.. Durun daha bitmedi. Bunu ben değil Anayasa söylüyor. Daha bitmedi..


:AGCE:
Asgari Ücret nedir?

Devletin yasalarında asgari ücret şöyle tarif edilmekte;
Anayasa, Madde 55; “Ücret emeğin karşılığıdır. Devlet, çalışanların yaptıkları işe uygun adaletli bir ücret elde etmeleri ve diğer sosyal yardımlardan yararlanmaları için gerekli tedbirleri alır.
Asgari ücretin tespitinde ülkenin ekonomik ve sosyal durumu göz önünde bulundurulur.
4857 sayılı İş Yasası, Madde 39; “İş sözleşmesi ile çalışan ve bu Kanunun kapsamında olan veya olmayan her türlü işçinin ekonomik ve sosyal durumlarının düzenlenmesi için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca Asgari Ücret Tespit Komisyonu aracılığı ile ücretlerin asgari sınırları en geç iki yılda bir belirlenir.”
Asgari Ücret Yönetmeliği, Madde 4/d; “İşçilere normal bir çalışma günü karşılığı ödenen ve işçinin gıda, konut, giyim, sağlık, ulaşım ve kültür gibi zorunlu ihtiyaçlarını günün fiyatları üzerinden asgari düzeyde karşılamaya yetecek ücreti,…ifade eder.”

Bir asgari ücret de ben hesaplayayım. Benimkinde pinpon topu kriter alınmayacak bunu bilin..

Gıda.. 360 lira (Bir kişinin günlük yemek maliyeti minimum 3(!) Lira dersek 4 Kişilik bir aile için bu 12 lira eder. 12lira*30gün eşittir 360 lira)

Konut(kira-su-elektrik-telefon-ısınma-soğutma) Türkiye çapında ortalama kira bedeli 300 lira minimum ve çok yumuşak bir bedel. Telefon 50 diyelim ülen.. O kadarını hiç konuşmasak bile ödüyoz ama olsun.. Su da 50 olsun biz hiç yıkanmıyoz-içmiyoz ve çamaşır yıkamıyoz diyelim.. Elektrik de 50 olsun çünkü televizyon kullanmıyoz erkenden yatıyoz teknoloji bizim neyimize diyelim..Tüpü idareli kullanıyoz hadi 2 tüp diyelim o da 100 eder.. Isınmaya-soğutmaya yazkış birleşik ve 12 aya bölünmüş biçimde*aylık 150 ödüyoz diyelim-rahat bizim neyimize..

Buraya kadar etti 1060.. Durun daha bitmedi. Bunu ben değil Anayasa söylüyor. Daha bitmedi.

Giyim.. Bir don alsan 5 lira.. Sürekli eskiyen yırtılan sökülem bişey çıkar-ülen az olsun bu da 50 olsun..

Sağlık.. Hangimizin evi sapasağlam? En azından 50 lira da düzenli olarak ilaçlara mutlaka gidiyordur 4 kişilik ailede-yaşlar ne olursa olsun..

Ulaşım.. İnsaflı olalım(!) Bir kişi çalışıyor ve 2 öğrenci var diyelim.. Her çalışana ayrıca yol parası ya da servis hizmeti verildiğini-haftda 5 gün çalıştığını düşünmüyosunuz herhalde.. Yaz oraya en azından bir 150.

Kültür (muhahaha) Ayda bir 2 kişi sinema desen-ayda bir kitap desen bir dergi desen günde bir gazete desen bugünün şartlarında tiyatro-internet bağlantısı-film kiralama desen yine minimumun minimumu ülen o da 50 olsun.. Yok yahu bu kadar kıyak olmaz ama ben bile şaştım kendime..

Farketmişsinizdir matematiğim pek iyi değildir.. Kaç oldu buraya kadar? Efem?

1360 lira.. Çil çil 1360 lira.. Bu rakamın nasıl hesaplandığı işte yukarıda.. Varın siz söyleyin bu rakam ne kadar insaflı ve yeterli..

2000 liradan aşağı asgari ücret hayatta adam gibi asgari bir yaşam sürmeyi kurtarmaz. Hesap ortada-beğenmeyen kendisi de TEMBELLİK ETMESİN ve hesaplasın bakalım onun hesabı kaç çıkıyor.. Efem? 550 mi dediniz? Sizinle sandıkta görüşeceğiz beyfendi..

Bu ülkenin insanlarının eğilen boyunları ve başlarını onurla-gururla kaldırmaları gerek. Kendiniz için ve çocuklarınız için bunu yapın. Bu ülkenin yeraltı ve yerüstü kaynaklarından insan ve akıl gücüne-askeri gücüne kadar bütün kabiliyetlerimiz bu 2000 lira dediğim HAYALİ-ÜTOPİK RAKAMı gerçekleştirecek potansiyele sahip. Bu ülke 10 yılda yıkık Osmanlının borçlarını ödediği gibi bir de yıkıntılardan yeni şehirler yarattı.

Eğer siz uyanırsanız-eğer siz yanınızdaki diğer uyuyanları da dürtüp uyandırırsanız bunu yeniden yapabiliriz.

Bir Atatürk daha beklemeyin. KENDİMİZİ BİZ KURTARABİLİRİZ.

Sadece UYANIN.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
83. Madde
Seninle İlk Defa...
Savunma Hatları ve Sorumluluk
Türkiye ve Enerji
Bol Keseden Atmak
Oy Verme, Dur de
Hükümet İstifa Et!
Sarı Neyin Rengi?
Neden Deniz Baykal Olmasın? Neden Olsun Ki?
Siyaset Değil Rezalet

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Korkak ve Canavar Eleştirisi
Tılsım-ı Kudret Eleştirisi
Ankara'da Soğuk Gece Eleştirisi
İnci Yumurtlama Yarışı
Üç Kitap Eleştirisi
Milliyetçilik Kötüdür
Şiddet İçerikli Bilgisayar Oyunları
Öküz Sürülerinin Küresel Möölemesi
Ozanın Şarkısı Eleştirisi
Ortadoğuda Fillerin Güreşi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Barbar Conan'ın Ölüm Şarkısı [Şiir]
Her İnsan Öldürür Sevdiğini [Şiir]
Tatlı Sert [Öykü]
Zeytin Karası [Öykü]
1996 Yılı [Öykü]
2012: Ölülerin İntikamı [Öykü]
Ufuklar: Kırmızı Bölge - 18 [Öykü]
Althar'ın Akıncıları: Altıngöl ve Ejderha (9. Bölüm - Son - ) [Öykü]
Kovan Savaşları (1. Bölüm) [Öykü]
2012: Ölülerin İntikamı (3) [Öykü]


Levent Ölçer kimdir?

Fantazyada büyü, teknoloji ve aksiyon İldar'da buluşuyor. 07/10/2017 tarihinde şimdi diyebilirim ki neredeyse 2 senedir tek kelime yazmadım. . . 2 senedir yazar tarafım ölü. oysa oldugum şeyler içinde olmayı en sevdiğim şey yazar olmaktı :) Toprağı bol olsun.

Etkilendiği Yazarlar:
Süpermen, Robert E. Howard, Tolkien, Salvatore, Jules Verne, Battalgazi, David Eddings, Michael Moorcock.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Levent Ölçer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.