Doğallık sahip olunan değil, kazanılması gereken bir erdemdir.
-Cervantes |
|
||||||||||
|
Anayasalar düzenlemezler, bunun yerine her bir bireyin haklarını güvence altına alırlar. Bireyin haklarını sayarlar. İşte o kadar… Kamu yararına veya adına kim ne diyorsa onun adına, çıkarına, bekasına ve hepsi aynı şeydir keyfine adam harcanamaz. Adam dedim değil mi? İşte toplum toplum denilen yerde bireyin adı adam, eleman veya fert gibi sayısal anlamsız şeylere dönüşür. Sen nesin? Bu soruyu aynanın karşısına geçip sorabilme cesareti ve özgüveni olana birey denir, insan denir. Kendisini bir “üst kimlik” ile tanımlayana birey denilemez. Sen kimsin? Ne olduğunu bilmediğin bir lafla bu sorudan sıyrılıyorsan henüz özgür değilsindir. Tutsaksındır. Beynine tasma takılmış zavallı bir varlıksındır. Kalabalıklara indirgenmiş, kendi varlığı unutturulmuş zavallı insanlar. Umudunu kendini unutmakta arayan, kendi olamayan ve hiçbir zaman olamayacak olan ve olamadan ölecek olanlar. Ruhları kadük kalmış, düşüncenin yerini sloganlar ve kalıplara ayırmış beyinler, düşünceden korkanlar. Aslında yoksunuz…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © KERİM ALİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |