• İzEdebiyat > İnceleme > Din |
101
|
|
|
|
İnsanın, arkasında bir destek olmadan, toplumun önde gelen kişilerini karşısına alması, Allah’ın sınırlarını korumak adına hapsi tercih etmesi, derin bir imanın alametidir. |
|
102
|
|
|
|
Kadın Kur’an’la maddi manevi yücelir. Kur’an’ın özel olarak hep kadını koruyan üslubu vardır, hep kadının yanındadır. |
|
103
|
|
|
|
O gün Allah’ın dışında sığınılacak başka bir makam da olmayacaktır. Yakınlarına yardım etmek, ya da onlardan yardım beklemek de asla söz konusu değildir. Her insan yaşadığı dehşetten dolayı yakınlarını unutmuş, kendi derdine düşmüştür |
|
104
|
|
|
|
İlahi tebliğ, insanın yaratılışından bu yana Allah’ın elçileri aracılığıyla insanlara ulaştırılmaktadır. Kimi toplumlar bu tebliği kabul etmişler, kimileri inkar etmişlerdir. Bazen inkarcı bir toplumun içinden küçük bir azınlık çıkmış ve sadece bunlar elçiye uymuşlardır. |
|
105
|
|
|
|
Boynuz/Boynuzlu imgesinin kökeni üzerne bir çalışma |
|
106
|
|
107
|
|
|
|
SEMERKAND dergisi 101. sayısına ulaştı sorumluluğunun ve üstlendiği görevin bilincinde ve aşkla yola devam ediyor. |
|
108
|
|
|
|
O gün yeryüzünde ve tüm evrende dehşet verici olaylar meydana gelecektir. İnsanların tüm benliklerine hakim olacak, davranışlarına yansıyacak büyük şaşkınlık, korku, dehşet ve panik, Kur’an’da çok açık bir şekilde anlatılır.
|
|
109
|
|
|
|
Muhteşem bir düzenle yaratılan yaşam, Allah’ın belirlediği vakitte tüm düzeniyle birlikte sona erecek ve her şey Rabb’ine döndürülecektir. Kur’an ayetlerinde yaratılış, insan, dünya ve ahiret hayatı konusunda hangi bilgiler veriliyor, inceleyelim:
|
|
110
|
|
|
|
Okuyun.. Okuyun ve görün gelecek için umut bağladığınız gençleriniz ne halde! Daha ilkokul çağında ve ölümü beklemekteler. Gelecek elçilerinin umudu kalmamış, biz neyi beklemekteyiz? |
|
111
|
|
|
|
Kendine ait vazifeyi yaptıktan sonra neticesini Allah’tan beklemeye tevekkül,bunu yapana da mütevekkil diyoruz.Mütevekkil insan,sebeplere tevessül ettikten sonra sonucunu Allah’a bırakır. |
|
112
|
|
|
|
Bazı ortamlarda, insanlar başka işlerle uğraşırken arka planda, sürekli Kur’an okunmasının, güzel bir ibadet olduğu zannedilir. Oysa Kur’an, saygıyla, her kelimesinin dikkatlice dinlenilmesi ve ayetler üzerinde düşünülüp öğüt alınması gereken ‘şerefli’ bir sözdür. |
|
113
|
|
|
|
İslam’a göre yalnızca zorunlu olunduğunda savaşa başvurulur ve belirli insani ve ahlâki sınırlar içinde yürütülür. Peygamberimiz(sav)’in hayatına baktığımızda ancak zorunlu hallerde savaşa çıkıldığını ve saldırı değil yalnızca savunma amaçlı olarak savaşıldığını görürüz. |
|
114
|
|
|
|
Kur’an’ı incelediğimizde, inananların bir bölümünün aileleriyle ya da yakın akrabalarıyla imtihan edildiklerini görürüz. Bunların arasında peygamberler de bulunur. |
|
115
|
|
|
|
. Onları mutsuz eden ve ‘tesadüfen’ kendilerine gelip çattığını düşündükleri herşey, aslında Allah’ın onlar için yarattığı imtihanlardır. Yaşadıkları zorlukları, Rabbimiz’in bir hikmet üzerine kendilerine verdiğinin şuurunda olmadıkları için, hoşlarına gitmeyen olaylar onları üzüp, mutsuzlaştırır |
|
116
|
|
|
|
bir alıntıdan alıntı yaparak aldım |
|
117
|
|
|
|
Bunu yapmakla bir nevi, Hz. Âdem’den beri insanlığın ortak bir düşmanı olan şeytan ve onun temsil ettiği kötülük ile aramıza mesafe koymuş oluyoruz. Kötülüğe karşı iç dünyamızda bir direnç geliştirerek, dayanışma içerisinde buna karşı ortaklaşa bir tavır alıyoruz. Yaratılışımızın doğal bir sonucu olarak bizi her tür varlıktan ayıran, üstün bir konuma getiren insani algı ve melekeleri bu vasıf ve özelliklerde bulunmayan dinamiklerden ayırarak yaratıldığı ilk andaki safiyetiyle koruma kararlılığını gösteriyoruz.
O halde, İslam’da “ şeytan” kavramı acaba ne şekilde alınıyor ele? Şeytan, antik mitolojilerde olduğu gibi insanın canına, hayatına kast eden ve amacına ulaşmak için tanrısal yeteneklerini zavallı insanı ortadan kaldırabilmek için seferber eden bazen keçi, bazen ihtiyar bir adam ve bazen de yılan şeklinde ortaya çıkan ütopik bir kötülük odağı mıdır? Yâda, merhamet tanrılarına yaratılışta ortak olan karanlık ve kötülüklerin yaratıcısı düalist inançların bir ürünü müdür?
|
|
118
|
|
|
|
Dinden uzak yaşayan cahiliye toplumlarında insanlara çocukluklarından başlayarak yapılan birçok telkin vardır. Bu telkinler toplumlara göre pek farklılık göstermez, genelde birbirinin aynıdır. O halde kaynağı da aynıdır; apaçık düşman olan şeytanın, insanları Allah’ın yolundan saptırmak için adeta paket program gibi hazırlayıp toplumu yönlendirdiği telkinlerdir bunlar... |
|
119
|
|
|
|
Diğer Kitapların tahrif edilmesine bir hikmet üzere izin veren Allah, Kur’an’ı Kendi korumasına almıştır. Kur’an, Musevi ve Hristiyanlar için de net bilgi içeren büyük bir nimettir. Bizler, Allah’ın Kur’an’da buyurduğu gibi, tüm peygamberlere indirilenlere, aralarında hiçbir ayırım yapmadan, Kur’an’a uygun bölümlerinin hak olduğuna hüsn-ü zan ve iman ederiz. |
|
120
|
|
|
|
Hayâ,Allah korkusuyla günahlardan kaçınmaktır.Yüce dinimiz İslâmiyet bu mevzuya büyük ehemmiyet vermiştir.Dinin emirlerine uyup,nehiylerinden kaçınmak hayânın gereğidir. |
|